گیمر بازی ۱۵ شخصیت ترسناک برتر تاریخ بازی‌های ویدیویی - گیمر بازی

داستان گیمرها و بازی‌های ترسناک، داستان عشق و تنفر است. داستانی پر شده از استرس و اضطراب که دل کندن از آن غیرممکن و به پایان رساندن آن لذت‌های خاص خودش را دارد. ژانر وحشت از همان ابتدای صنعت بازی‌های ویدیویی با بازی‌هایی که دیگر همه‌ی ما آن‌ها را می‌شناسیم، توانست به جایگاه خوبی در قلب بازیکنان دست پیدا کند. همچنان پس از مدت‌ها، به صورت سالانه شاهد بازی‌های مختلفی در این ژانر هستیم که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و بار دیگر ما را می‌ترسانند. با این حال چیزی که بعضی از این بازی‌ها را بیشتر از قبل تاثیرگذار کرده، وجود دشمنانی ترسناک و شخصیت‌های شروری است که به کابوس بازیکنان تبدیل شده‌اند.

بعضی از این دشمنان و شخصیت‌های شرور به دلیل ظاهر و حرکات خود حسابی بازیکنان را ترسانده‌اند و برخی نیز به دلیل داستانی که به همراه خود داشته و اتمسفر کلی بازی توانسته‌اند تاثیرگذار ظاهر شوند. حال در این مقاله قصد داریم به ۱۵ مورد از ترسناک‌ترین دشمنان در تاریخ بازی‌های ویدیویی بپردازیم. کاراکترهایی که به هیچ وجه از ذهن ما کنار نخواهند رفت.

۱۵. کلیکرها (Clickers) / سری لست آو آس

کلیکر

کلیکرها افرادی آلوده در مجموعه‌ی محبوب لست آو آس هستند. آن‌ها تقریبا یک سال طول می‌کشد تا پس از قرار گرفتن در معرض عفونت مغزی به این شکل و شمایل دست پیدا کنند و به دلیل قرارگیری طولانی مدت در معرض قارچ، به طور قابل توجهی از انسان‌های معمولی قدرتمندتر هستند. برخی استدلال می‌کنند که هیولاهای واقعی لست آو آس انسان‌های غیر آلوده هستند. با اینکه نمی‌توان منکر این قضیه شد اما وقتی صحبت از هیولای واقعی می‌شود، قطعا کلیکرهای کابوس‌وار بازی جای آن‌ها را خواهند گرفت. کلیکرها کور هستند اما مانند خفاش‌ها به صدا حساس هستند. آن‌ها در نبردهای نزدیک با صداگذاری فوق‌العاده‌ای که دارند حسابی به بازیکنان استرس وارد می‌کنند و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از بین برد. بازیکنان باید به مهارت‌های مخفی‌کاری خود تکیه تا از ایجاد سروصدا تا حد ممکن جلوگیری کنند. با این حال در صورت درگیری، شلیک به سر و یا سوزاندن آن‌ها با آتش مفید خواهد بود.

۱۴. جیسون ورهیز (Jason Voorhees) / بازی Friday the 13th

جیسون ورهیز

در چند سال اخیر، یکی از قاتلان وحشتناک سینما یعنی جیسون ورهیز بالاخره از پرده‌ی نقره‌ای سینما به بازی‌های ویدیویی راه پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۷ این شخصیت بازی اختصاصی خود را دریافت کرد. نقش او در بازی جمعه‌ی سیزدهم به همان اندازه که انتظار دارید ترسناک و خونین است. در بازی جیسون‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام توانایی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. قرار گرفتن در نقش جیسون و سلاخی دیگر بازیکنان بسیار سرگرم‌کننده است، اما فرار کردن و پنهان‌شدن از دست او به همان اندازه که هیجان‌انگیز است، تنش‌زا محسوب می‌شود. با این که مکانیزم بازی ساده به نظر می‌رسد اما خوب پیاده‌سازی شده است.

۱۳. نکرومورف‌ها (Necromorphs) / سری Dead Space

نکرومورف‌ها

نکرومورف‌ها اجساد زنده‌ شده و جهش‌یافته‌ای هستند که تنها هدفشان گسترش بیماری و ایجاد نکرومورف‌های بیشتر است. شاید آن‌ها مشابه زامبی‌های فضایی به نظر برسند اما چیزی که آن‌ها متفاوت می‌کند، تنوع جهش‌هایی است که آن‌ها ایجاد می کنند و برخورد با همه‌ی آن‌ها ترسناک است. یکی از انواع آن‌ها، دیوایدرها هستند که از اندام‌های بلند و صورت درهم‌رفته برخوردار هستند. نام آن‌ها به دلیل تقسیم‌ شدنشان به ۵ هیولای کوچک عنکبوت‌مانند، آن هم درست زمانی که به نظر می‌رسد مرده‌اند، گرفته شده است. با این حال شاید ترسناک‌ترین مشخصه‌ی نکرومورف‌ها، فریاد میخکوب‌کننده‌ی آن‌ها باشد.

۱۲. ساحره (The Witch) / سری Left 4 Dead

جادگر

ساحره یک فرد آلوده و خاص در سری Left 4 Dead است که در ابتدا خصمانه نیست و همیشه در حالت نشسته در حال گریه است یا آهسته راه می‌رود. با این حال این گریه‌ها یک هشدار محسوب می‌شود و بهتر است آن‌ها را همانطور که هستند تنها بگذارید زیرا اگر اتفاقی بیفتد و آن‌ها را تحریک کنید، گریه‌هایشان به فریادهایی وحشتناک تبدیل می‌شود. باور کنید که شما نمی‌خواهید با موجودی با صورت رنگ‌پریده، چشمان قرمز، دهانی پر از دندان‌های خون‌آلود و پنجه‌هایی تیز و بلند روبرو شوید. گفتنی است که این موجودات به نور و حضور انسان‌های عادی واکنش نشان می‌دهند و همچنین تنها فرد آلوده‌ی غیرقابل بازی محسوب می‌شوند.

۱۱. گردآورندگان (The Gatherers) / بازی Amnesia: The Dark Descent

گردآورندگان

بازی‌های مجموعه‌ی Amnesia می‌توانند نوعی ترس را در شما ایجاد کنند که بازی‌های کمی از پس آن بر می‌آیند. اگرچه انتخاب یک موجود ترسناک از کل مجموعه بسیار دشوار است، با این حال Gatherers از نسخه‌ی Dark Descent با اختلاف کمی در صدر قرار می‌گیرند. این‌ها دشمنان اصلی بازی محسوب می‌شوند و هر زمان که نزدیک هستند، استرس زیادی به شما وارد خواهند کرد. در این مواقع میزان سلامت عقلی شما کاهش می‌یابد و این واقعیت ساده و واضح که ابزار اصلی شما در بازی دویدن و پنهان شدن است به جای حمله، هرگونه برخوردی با آن‌ها را بسیار وحشتناک‌تر می‌کند. جالب است بدانید که آن‌ها فارغ از موجوداتی صرفا شرور، در واقع بقایای سربازانی هستند که ایستگاه خود را ترک کرده و به سمت جنگل دویده تا به عنوان مجازات به این موجودات تبدیل شوند. هرگز مشخص نشده است که آیا آن‌ها واقعا مرده‌اند یا نه، با این حال محکوم به تسخیر قلعه هستند

۱۰. زنومورف (Xenomorph) / بازی Alien: Isolation

زنومورف

موجود بیگانه‌ی موجود موجود در بازی Alien: Isolation که به طور خاص با نام Xenomorph XX121 شناخته می‌شود، تهدیدی ترسناک در سراسر بازی است. زنومورف موجودی ذاتا خشن است و برخلاف دیگر داستان‌های علمی‌تخیلی که بیگانگان را با فناوری پیشرفته نشان می‌دهند، آن‌ها تنها به دنبال تکثیر هستند و همه‌ی گونه‌ها را از بین خواهند بود. معمولا در فیلم‌هایی که در مورد این موجود ساخته شده، شاهد تعداد زیادی از آن‌ها هستیم اما در این بازی، در اکثر مواقع شاهد تنها یکی از آن‌ها هستیم. بازیکن در پایگاهی که قرار دارد باید از اتفاقات مختلف آگاه شود و در این میان خود را از دید بیگانه‌ پنهان کند و در صورت دیده شدن تنها می‌توانید برای زمان موقتی با آتش او را دور کند. در نهایت قرارگیری در قالب افرادی که در فیلم‌ها توسط این موجود بیگانه دنبال می‌شدند، هم جذاب است هم شما را تا حد زیادی خواهد ترساند.

۹. تری آکرز (Terry Akers) / بازی SOMA

تری ایکرز

تری آکرز رئیس پایگاه PATHOS-II است که در بخش دلتا مستقر است. در بازی، زمانی که شخصیت اصلی یعنی سایمون برای اولین بار با او در منطقه‌ی تتا روبرو می‌شود، او را به شدت جهش‌یافته، غیر قابل ارتباط و تهاجمی می‌بیند و مجبور به فرار می‌شود. با اینکه آکرز بسیار بدشکل و کور است، با این حال به نظر می‌رسد که از حس بویایی خوبی برخوردار است. او بسیار شبیه دیگر دشمنان ترسناک بازی است و در حالی که نمی‌تواند نور چراغ قوه‌ی سایمون را ببیند، قادر به شنیدن صدای روشن یا خاموش شدن آن است. در حضور او بهتر است از ایجاد سر و صدا دوری کنید و به او چندان نزدیک نشوید زیرا به دنبال شما خواهد افتاد. حضور مداوم او در سراسر آزمایشگاه‌های بخش تتا و ناله‌ی ترسناکش می‌تواند حسابی بازیکن را اذیت کند.

۸. ریچارد تریگر (Richard Trager) / بازی Outlast

ریچارد تریگر

اوت‌لست از شخصیت‌های ترسناک زیادی برخوردار است که در نسخه‌های مختلف این مجموعه حسابی بازیکنان را وحشت‌زده کرده‌اند، با این حال آنتاگونیست اصلی قسمت اول آن یعنی ریچارد تریگر در سطح دیگری است. او یک دیوانه است که دست به آزمایش‌های خطرناکی روی انسان‌ها می‌زند. تریگر مانند بقیه‌ی ساکنان آسایشگاه درون بازی یک قاتل است، اما به نظر می‌رسد توانایی‌های روانی و ذهنی او نشان می‌دهد که او هنوز هم واقعیت را درک می‌کند، حتی اگر اندک باشد. او همچنین از پیش‌زمینه‌ی داستانی جذابی برخوردار است که بهتر است خودتان بازی را تجربه کنید تا از آن آگاه شوید. گفتنی است که صحنه‌ی ترسناک زمانی که با او روبرو می‌شوید، حتی پس از اتمام بازی برای مدت طولانی در ذهن شما باقی خواهند ماند.

۷. لورا (Laura) / بازی The Evil Within

لورا

لورا خواهر رویک ویکتوریانو است که قدرت شیطانی و مرگباری بدست آورد. موجودی که از خاطره‌ی مرگ غم‌انگیز او و انتقام خود رویک متولد شد که به جرئت ترسناک‌ترین شخصیت نسخه‌ی اول مجموعه‌ی شیطان درون است. او تقریبا در برابر گلوله مصون است، اما به شدت در برابر شعله واکنش نشان می‌دهد که به نوعی اشاره‌ای به آتش‌سوزی انباری است که به شدت او را مجروح و منجر به مرگ نهایی‌اش شد. در نتیجه‌ی آتش‌سوزی، شکل تغییریافته‌ی لورا دیگر زیبا نیست و به کابوس بازیکنان تبدیل می‌شود. فریادهای مداوم این موجود، احتمالا اثری از آخرین خاطره‌ی رویک از فریاد لورا هنگام سوختن در آتش است و تا مدت‌ها از ذهن بازیکنان کنار نخواهد رفت. شایان ذکر است که لورا علاوه‌بر نسخه‌ی اول، در دومین بازی مجموعه نیز حضور کوتاهی داشت.

۶. اسلندرمن (Slenderman) / بازی Slender: The Eight Pages

اسلندر

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به داستان‌های ترسناک علاقه داشته باشد اما اسلندرمن را نشناسد. با این که در طول سال‌ها بازی‌های مختلفی از این شخصیت ترسناک ساخته شده، اما Slender: The Eight Pages بهتر توانسته بازیکنان را بترساند. این بازی ترسناک به صورت اول‌ شخص است که در آن تنها هدف شما یافتن هشت برگه در مورد این موجود ماوراء الطبیعه است. با این حال پیدا کردن آن‌ها آسان نیست و پس از یافتن هرکدام از صفحات، یک نویز در صفحه به وجود می‌آید و بازیکن را از حضور اسلندرمن آگاه می‌کند. دیدن صورت سفید و قد کشیده‌اش از دور باعث وحشت می‌شود، اما وقتی درست جلوی بازیکن پدیدار می‌گردد، بیشتر از هر زمانی بازیکن را میخکوب می‌کند. از طرفی پیدا کردن یک یا چند برگه باعث ذخیره شدن بازی نمی‌شود و با هر بار گرفتار شدن در دام اسلندرمن، باید بازی را از اول شروع کنید. این مکانیزم باعث شده تا بسیاری با توجه به فشار زیاد بازی، از ادامه‌ی تجربه‌ی آن دست بکشند.

۵. مستر ایکس (Mr.X) / بازی رزیدنت اویل ۲

مستر ایکس

T-00 یا مستر ایکس، تایرانتی بود که در جریان حادثه‌ی تخریب راکون سیتی در سال ۱۹۹۸ به این شهر فرستاده شد. او با هواپیما به شهر منتقل شد و وظیفه داشت تا نمونه‌ای از ویروس جی از شری بیرکین را بازیابی کند و هر افسر و غیرنظامی زنده مانده در ایستگاه پلیس راکون سیتی را بکشد؛ جایی که عملیات قتل لیان اس. کندی و کلر ردفیلد را که سعی داشتند شری را به محل امنی اسکورت کنند، آغاز کرد. قدم‌های او به تنهایی در نسخه‌ی بازسازی شده رزیدنت اویل ۲ باعث شده بود تا بسیاری بازی را کنار بگذارند. از طرفی صحنه‌ی ورود او به جریان بازی به خصوص در نسخه‌ی ذکرشده، چنان استرسی را به بازیکنان وارد می‌کرد که در کمتر اثر ترسناکی تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

۴. لیزا (Lisa) / بازی .P.T

لیزا

لیزا روحی است که در دموی پی‌تی یا همان سایلنت‌هیل که هیچ وقت به یک بازی کامل تبدیل نشد، مشاهده می‌کنیم. او در دوران بارداری توسط شوهرش از ناحیه‌ی چشم راست و شکم هدف گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. پیامی در بازی حاکی از آن است که شوهرش از قتل او پشیمان شده، طلب عذرخواهی کرده و ادعا می‌کند که یک هیولا درون شکم او وجود دارد. گفته شده شوهر لیزا ممکن است پس از این اتفاق خودکشی کرده باشد. لیزا، قهرمان داستان را در راهرویی را که بارها به دلیل وجود یک حلقه در حال طی کردن است، تعقیب می‌کند. دیدن او در انتهای آن راهرو متروک و کم نور بازی، به کابوس بسیاری از بازیکنان تبدیل شده بود. شما هرگز نمی‌دانستید که چه زمانی ممکن است او ظاهر شود، با این حال در صورت نزدیکی به او، شما را تسخیر می‌کرد.

۳. آلما وید (Alma Wade) / سری .F.E.A.R

آلما وید

آلما وید شخصیت کلیدی و آنتاگونیست اصلی سری بازی‌های ترسناک FEAR و یک روانی قدرتمند است که به دلیل استفاده از او در یک سری آزمایشات غیرانسانی و پروژه‌های مخفی، به دنبال انتقام از شرکت فناوری آرماچام است. می‌توان گفت که آلما وید گواهی بر این واقعیت است که ترسناک بودن، نیازی به داشتن قدی بلند و هیکلی غول‌پیکر ندارد. هر بار که  او ظاهر می‌شود، به بازیکن ضربه می‌زند و حضورش با فعالیت‌های ماوراءالطبیعی در اطراف مشخص می‌شود. بدون شک این شخصیت در نسخه‌ی اول سری به بهترین شکل ممکن ظاهر شد و بازیکنان را حسابی ترساند. در طول سالیان گذشته و انتشار نسخه‌های مختلف از این مجموعه، آلما با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شده و بارها به دلیل ماهیت وحشتناکش مورد تحسین قرار گرفته است.

۲. کله هرمی (Pyramid Head) / سری سایلنت هیل

کله هرمی

کله هرمی یک هیولای ترسناک از سری سایلنت هیل است که در نسخه‌ی دوم این مجموعه به عنوان یکی از آنتاگونیست‌های اصلی معرفی شد. او در آن بازی به عنوان نمادی از گناه سرکوب‌ شده و خشم قهرمان داستان یعنی جیمزساندرلند از قتل همسرش ظاهر می‌شود. در تمام طول بازی، کله هرمی به آرامی در شهر سایلنت هیل پرسه زده و ما را عذاب می‌دهد. علاوه‌بر این، با سلاح غول‌پیکرش که با یک ضربه هر کسی که در مقابلش قرار گیرد را نابود می‌کند، او هیچ مشکلی برای کشتن سایر دشمنان بازی ندارد. او دشمنانی با جنیست مونث را مورد آزار قرار می‌دهد، جلوه‌ای از همسر مرده‌ی مایلز را می‌کشد و حتی به شما این امتیاز را نمی‌دهد که او را در جنگ شکست دهید. اعمال کله هرمی و خشونت غیر قابل وصفش، بعید است که به این راحتی ذهن بازیکنان را رها کند.

۱. نمسیس (Nemesis) / بازی رزیدنت اویل ۳

نمسیس

نمسیس یکی از سلاح‌های بیوارگانیک آزمایشی بود که توسط آزمایشگاه شماره‌ی ۶ سازمان آمبرلا در اروپا ایجاد شد. پروژه نمسیس در واقع با کاشت موفقیت‌آمیز انگل‌های NE-α در میزبان‌های T-103 شکل گرفت. زمانی که آمبرلا از شیوع ویروس تی در راکون سیتی خبر داد، شروع به ارسال موجودات خود به شهر کرد تا از این بحران استفاده کند. در حالی که آمبرلا می‌خواست انتقام نابودی تایرانت T-002 را بگیرد، نمسیس را برای کشتن اعضای سازمان S.T.A.R.S فرستاد. او با هلیکوپتر به داخل شهر برده شد و تسلیحات سنگینی از جمله راکت‌انداز در اختیار داشت. او در نهایت به تنها اعضای باقی‌مانده یعنی برد ویکرز و جیل ولنتاین برخورد کرد. ویکرز توانست به ولنتاین هشدار دهد و با اینکه توسط نمسیس کشته نشد اما گرفتار زامبی‌ها شد. در نهایت نمسیس خود را وقف نابودی ولنتاین کرد.

او پادشاه ایجاد ترس‌های ناگهانی یا همان جامپ اسکر است و در طول بازی شما را دنبال می‌کند. شما نمی‌توانید او را بکشید، نمی‌توانید او را متوقف کنید بلکه در بهترین حالت می‌توانید فرار کنید و حتی این مورد نیز همیشه موثر نیست. نمسیس اگرچه کوچک‌تر از سایر تایرانت‌های آمبرلا است، اما از هوش و مهارت فیزیکی بسیار بالاتری نسبت به همتایان خود برخوردار است. او کابوس بسیاری از گیمرها به خصوص در زمان کودکی است و کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که او را نشناسد.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 5 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها