گیمر بازی ۱۰ بازی مستقل سال ۲۰۲۲ که می‌توانند شگفتی بیافرینند - گیمر بازی

سال جدید میلادی در نخستین ماه خود به سر می‌برد و طرفداران بازی‌های ویدیویی باید منتظر عرضه‌ی بازی‌های بزرگ و کوچک بسیاری باشند. از حالا می‌دانیم بازی‌های فوق‌العاده‌ای طی ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار می‌شوند؛ از Sifu و Dying Light 2‌ گرفته تا Elden Ring، Saints Row، God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West، استارفیلد و ده‌ها مورد دیگر.

مشخصا، خیلی از آثاری که ذکر کردیم به خودی خود مورد انتظار هستند و احتمال موفقیت آن‌ها بالاست. اما بازی‌هایی نیز وجود دارند که بعید نیست در کمال ناباوری، ناگهان به چشم مخاطبان و منتقدان بیایند و حسابی محبوب شوند. در ادامه‌ی این مقاله باهم به ۱۰ بازی سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم که پتانسیل شگفتی‌آفرینی دارند.

۱. OlliOlli World

توسعه‌دهنده: Roll7
تهیه‌کننده: Private Division
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، سوییچ
تاریخ عرضه: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

بازی OlliOlli World

اینکه شما از ساخت یک بازی آرکید با محوریت اسکیت‌برد سراغ عنوانی پلتفرمر اکشن با دنیایی بزرگ برای اکتشاف بروید، واقعا حرکت شجاعانه و بزرگی است. این کاری است که استودیو Roll7 حین ساخت بازی OlliOlli World انجام داده و اگر خطر بزرگی که سازندگان به جان خریده‌اند نتیجه‌بخش باشد، می‌توانیم شاهد عرضه‌ی یکی از برترین بازی‌های اسکیت‌بورد طی چندین سال اخیر باشیم.

شما با پیشروی در دنیای زیبای بازی که Radlandia نام دارد، با شخصیت‌های رنگارنگ و جذابی روبه‌رو می‌شوید که شما را در سفر ورزشی و هیجان‌انگیزتان راهنمایی خواهند کرد. در طول مسیر می‌توانید کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنید و دوستان را برای زدن رکورد شما به چالش بکشید.

۲. Rumbleverse

توسعه‌دهنده: Iron Galaxy
نهیه‌کننده: Epic Games Publishing
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس
تاریخ عرضه: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

brawlverse

 

بر هیچکس پوشیده نیست که سبک بتل رویال این روزها طرفداران بی‌شماری دارند و عناوینی نظیر فورتنایت، پابجی و… به موفقیت‌های باورنکردنی دست پیدا کرده‌اند. اما خب این موفقیت کم‌نظیر توجه توسعه‌دهندگان و ناشران بسیاری را جلب کرده که نهایتا در ورود به این ژانر ناموفق بوده‌اند. به همین دلیل، بازی جدید Iron Galaxy یعنی Rumbleverse شمایل متفاوتی دارد و می‌تواند مخاطبان را غافل‌گیر کند. این عنوان اسلحه‌های پرزرق و برق و قدرتمند را کنار گذاشته و سراغ مبارزات تن به تن رفته است.

Rumbleverse به عنوان یک بازی رایگان، ۴۰ بازیکن را در یک شهر رها می‌کند تا باهم به مبارزه بپردازند و نهایتا فردی که از این مهلکه نجات پیدا کند، برنده خواهد بود. شما در شهر Grapital قابلیت شخصی‌سازی کامل شخصیت خود را دارید و طی هر دور می‌توانید مهارت‌ها، حرکات و آیتم‌های مختلفی را باز کنید.

۳. Evil Dead: The Game

توسعه‌دهنده: Saber Interactive
تهیه کننده: Boss Team Games
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، سوییچ
تاریخ عرضه: بهمن یا اسفند ۱۴۰۰

بازی evil dead

استودیو Saber Interactive ثابت کرده در ساخت بازی‌های کوآپ بر اساس حقوق معنوی آثار دیگر مهارت دارد. به عنوان مثال بازی World War Z پیش از عرضه توجهات زیادی به سمت خود جلب نکرد اما پس از عرضه – علی‌رغم نمرات نه چندان شگفت‌انگیز – مخاطبان بسیاری از آن لذت بردند. حال سیبر اینتراکتیو سراغ فرانچایز Evil Dead رفته و با استفاده از بازیگران فیلم، قصد دارد تجربه‌ای هیجان‌انگیز در اختیار ما بگذارد.

با حضور دانا دلورنزو و ‏ری سانتیاگو‏ از Ash Vs Evil Dead در کنار تمامی بازیگران فیلم اصلی، بازیکنان در Evil Dead: The Game باید با گروه تمام‌نشدنی مردگان و موجودات اهریمنی مبارزه کنند. گرچه این گزینه هم وجود دارد که به گروه اهریمنان بپیوندید و حسابی بازماندگان را اذیت کنید. این بازی با وجود نقشه‌های متنوع – از جمله نقشه‌ی کلاسیک کابین در جنگل از فیلم اصلی – می‌تواند یکی از عناوین ۲۰۲۲ باشد که به شکلی غیرمنتظره موفق خواهد بود.

۴. Have A Nice Death

توسعه‌دهنده: Magic Design Studios
تهیه کننده: Perfect World
پلتفرم‌ها: پی‌سی، استیم دک
تاریخ عرضه: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

no time for death

 

بازی روگ‌لایک Have A Nice Death در مراسم گیم اواردز سال پیش معرفی شد و توانست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. این بازی دو بعدی بازیکنان را در نقش «مرگ» (Death)، مدیرعامل و موسس کمپانی Death Incorporated، قرار می‌دهد. این کمپانی مسئولیت رسیدگی به روح مردگان را بر عهده دارد. شما در نقش مرگ باید با تعدادی کارمند سرکش مبارزه کنید که باعث خراب شدن اوضاع شده‌اند. باس‌فایت‌های بازی نیز مدیران بخش‌های مختلف کمپانی هستند که Sorrows نام دارند.

Have A Nice Death با دارا بودن بیش از ۳۰ اسلحه و جادو، طراحی هنری منحصربه‌فرد و گیم‌پلی جذاب می‌تواند جزء بازی‌های شگفت‌انگیز و غیرمنتظره‌ی ۲۰۲۲ باشد که چند ماه دیگر روانه‌ی بازار می‌شود. بازی مذکور در ابتدا تنها از طریق زودهنگام استیم روی پی‌سی و استیم دک قابل بازی خواهد بود. استودیو Magic Design قصد دارد نسخه نهایی را یک سال دیگر به بازار عرضه کند و شاید تا آن زمان پورت کنسولی بازی را هم توسعه داده باشد. متاسفانه هنوز اطلاعات چندان دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

۵. Midnight Fight Express

توسعه‌دهنده: Jacob Dzwinel
تهیه کننده: Humble Games
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سوییچ
تاریخ عرضه: شهریور یا مهر ۱۴۰۱

midnight fire expresss

 

وقتی درباره‌ی بهترین بازی‌های مبارزه‌ای سال ۲۰۲۲ صحبت می‌کنیم، Sifu نخستین نامی است که به ذهن مخاطبان خطور می‌کند. و بله، این بازی لیاقت تمام توجهات و تحسین‌ها را دارد، اما این بدان معنا نیست که ما یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده‌ی ژانر، یعنی Midnight Fight Express را فراموش کنیم. اگر به عناوین بزن بزن و پر هیجان اینچنینی علاقه دارید، Midnight Fight Express قرار شما حسابی شما را سرگرم کند.

در حال حاضر جزئیات زیادی از داستانی این بازی منتشر نشده اما وقتی وارد جنبه‌ی اکشن شوید، شاید اصلا برایتان مهم نباشد. بازیکنان باید از انواع مختلف مهارت‌های مبارزه‌ای استفاده کنند؛ از مبارزات تن به تن بدون سلاح گرفته تا مبارزه با چاقو، اسلحه‌ی گرم و حتی وسایل نقلیه. Midnight Fight Express شامل حرکات رزمی و مبارزه‌ای فوق‌العاده‌ای می‌شود که به‌وسیله‌ی موشن کپچر ضبط شده‌اند و ضمن خشونت نسبی، بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند.

توسعه‌دهنده: Pikselnesia
تهیه کننده: Fellow Traveller
پلتفرم‌ها: پی‌سی، سوییچ
تاریخ عرضه: تابستان ۱۴۰۱

Afterlove EP

تنها توصیفی که ناشر Afterlove EP برای جذب مخاطبان به‌کار می‌برد، «از خالق Coffee Talk» است. و دقیقا همین عبارت کوتاه می‌تواند نشان دهد چرا این بازی احتمالا موفقیت قابل توجهی کسب خواهد کرد. Afterlove EP شما را به شهر جاکارتای اندونزی می‌برد، جایی که کنترل شخصیت راما (Rama) – یک موزیسین – را به‌دست می‌گیرید. راما اخیرا نزدیک‌ترین دوست خود یعنی سینتا (Cinta) را از دست داده و این اتفاق ناگوار زندگی او را پر از غم و عذاب بی‌پایان کرده است.

با این حال، مرگ سینتا به معنای از بین رفتن همیشگی او نیست؛ راما هنوز صدای سینتا را در ذهن خود می‌شنود و با او ارتباط برقرار می‌کند. همین تعاملات انتخاب‌های مختلفی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و شما می‌توانید نهایتا یکی از هفت پایان بازی را تجربه کنید. گرچه باتوجه به طراحی هنری عالی بازی، شما احتمالا دوست داشته باشید چندین و چند بار Afterlove EP را تجربه کرده و پایان‌های مختلف آن را ببینید.

توسعه‌دهنده: WayForward
تهیه کننده: WayForward
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، سوییچ
تاریخ عرضه: تابستان ۱۴۰۱

river city girls 2

 

WayForward با عرضه‌ی قسمت اول River City Girls واقعا خودش را اثبات کرد، اما حالا می‌تواند با River City Girls 2 حسابی سر و صدا به راه اندازد. تا این لحظه اطلاعات آنچنانی از بازی دوم در دسترس نیست و شاید حتی با عنوان خوبی روبه‌رو نباشیم، اما از آنجاکه River City Girls از کیفیت بالایی برخوردار بود، قسمت بعدی با بودجه بیشتر، تجربه بالاتر و تیم توسعه‌ی بزرگتر می‌تواند پایش را فراتر بگذارد.

شخصیت‌های گذشته مثل میساکو، کیوکو، کونیو و ریکی اکنون در کنار چند تازه‌وارد نظیر ماریان و پرووی قرار گرفته‌اند، در حالی که ریور سیتی تحت محاصره‌ی یکی از دشمنان قدیمی است. هر شخصیت حرکات و مهارت‌های ویژه‌ی خود را دارد و می‌تواند با جمع‌‌آوری امتیاز، این مهارت‌ها را ارتقاء بخشد. بالاتر از همه‌ی این‌ها، اکنون تنوع مبارزات و حرکات تیمی به‌شدت افزایش پیدا کرده تا گیم‌پلی River City Girls 2 هیجان‌انگیز به‌نظر رسد.

۸. Goodbye Volcano High

توسعه‌دهنده: KO_OP
تهیه کننده: KO_OP
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵
تاریخ عرضه: جایی در ۲۰۲۲

Goodbye Volcano High

در حالت عادی، گذراندن دوران دبیرستان می‌تواند چالش و دشواری‌های بسیاری داشته باشد؛ حال تصور کنید سال پایانی دبیرستان را زمانی طی کنید که آخرالزمان نزدیک است. «استرس‌زا» کلمه بسیار ضعیفی برای توصیف این شرایط است، اما پایان دنیا به روش خود آزادی‌هایی هم فراهم می‌آورد. دیگر آینده‌ای برای خراب کردن وجود ندارد، پس چرا از تک‌تک لحظات استفاده نکنیم و تصمیماتی نگیریم که در دنیای عادی از آن‌ها ترس داشتیم؟

این قولی است که Goodbye Volcano High به مخاطبان می‌دهد، جایی که شما کنترل شخصیت فنگ (Fang) را برعهده دارید و به یک ماجراجویی پر از عشق، تغییر و نوشتن موسیقی فوق‌العاده می‌روید. به‌عنوان یک بازی روایت‌محور که شما کنترل انتخاب‌ها را در اختیار دارید، به نوعی تصمیم‌ می‌گیرید فنگ به چه شخصیتی تبدیل شود. شما حتی می‌توانید موسیقی و آهنگی که ساخته می‌شود را به‌واسطه سیستم ریتم و نوشتن متن کنترل کنید.

۹. Tchia

توسعه‌دهنده: Awaceb
تهیه کننده: Awaceb
پلتفرم‌ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵
تاریخ عرضه: جایی در ۲۰۲۲

بازی tchia

 

انتخاب منطقه‌ی South Pacific در کالدونیای جدید می‌تواند یک انتخاب عالی برای ساخت بازی و روایت داستان باشد. در نتیجه، اصلا عجیب نیست که Tchia پتانسیل جذب مخاطبان بسیاری را دارد. حین اکتشاف در دنیای بازی، شاخصه‌های استوایی و غروب‌های آفتاب شگفت‌انگیز می‌توانند حسابی چشمگیر باشند.

شما با کنترل شخصیت Tchia، باید در جزیره پرسه بزنید، با محلی‌ها تعامل داشته باشید و فعالیت‌های متنوعی در این بازی سندباکس انجام دهید. جالب‌تر اینکه هر جسم یا حیوانی در بازی به چشم‌تان بخورد، قابلیت کنترل کردن دارد. Tchia قطعا برای بسیاری از مخاطبان جزء سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های ۲۰۲۲ خواهد بود.

توسعه‌دهنده: Outerloop Games
تهیه کننده: Annapurna Interactive
پلتفرم‌ها: پی‌سی (پلتفرم‌های دیگر در آینده معرفی خواهند شد)
تاریخ عرضه: جایی در ۲۰۲۲

بازی Thirsty Suitors

 

بازی Thirsty Suitors هیچ ربطی به طراحان لباس یا تشنگی آن‌ها ندارد؛ و قطعا در بازی قرار است با جوک‌های خیلی بهتری نسبت به جمله‌ی قبل مواجه شوید. در این بازی شما می‌توانید مشغول پخت و پز، اسکیت‌سواری و حتی مبارزه با دوستان سابق شخصیت‌های اصلی شوید. باید گفت گیم‌پلی Thirsty Suitors ترکیب عجیب و منحصربه‌فردی است که پتانسیل بالایی دارد.

شما در این عنوان نقش جالا را برعهده دارید که برای عروسی خواهرش به تیمبر هیلز بازگشته است. او باید با والدین زیاده‌خواه که انتظار معجزه از او دارند، دوستی‌های شکست‌خورده و کلی چیز دیگر مواجه شود.

منبع: Cultured Vultures

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 17 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها