گیمر بازی وسترن دیجیتال از حافظه‌های جانبی جدید خود برای ایکس‌باکس سری رونمایی کرد - گیمر بازی

یکی از مشکلات کنسول‌های نسل نهمی کم بودن حافظه‌های آن‌ها است. به این شکل که ایکس‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) حدود ۸۰۰ گیگابایت حافظه داشته و ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) نیز دارای ۳۶۰ گیگابایت حافظه داخلی است. این مقدار برای عناوین امروزی بسیار کم بوده و به همین دلیل کاربران قطعاً به ارتقاء حافظه نیاز پیدا خواهند کرد.

در زمان عرضه این دو کنسول، مایکروسافت با شرکت سیگیت (Seagate) قرار داد بست تا حافظه‌های مخصوص این کنسول‌ها را بسازد. در پشت هر دو کنسول ما شاهد یک جایگاه خاص برای حافظه جانبی هستیم که کاربران می‌توانند این حافظه‌ها را به این قسمت متصل کنند. دقت کنید که این درگاه بسیار خاص بوده و نیاز به حافظه‌های مخصوص دارد.

برخلاف هارد یا هر حافظه جانبی دیگری که از طریق کابل USB به کنسول ایکس باکس شما متصل شود، شما می‌توانید عناوین نسل نهمی را از روی این حافظه‌های جانبی مخصوص اجرا کنید. به همین دلیل است که گیمرها به خرید آن‌ها ترغیب می‌شوند. در صورتی که حافظه‌های دیگر تنها توانایی اجرای عناوین نسل هشتمی را روی کنسول دارند.

حال ساخت این حافظه‌های جانبی از انحصار سیگیت خارج شده و شرکت معروف وسترن دیجیتال (Western Digital) نیز توانایی ساخت آن را دارد. نام این حافظه‌های جانبی وسترن بلک سی ۵۰ (Western Black C50) بوده که دارای دو ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایتی است. از لحاظ ظاهری این حافظه کمی خشن‌تر از مدل سیگیت است اما کارایی هر دو مدل باهم برابر است.

حافظه جانبی وسترن دیجیتال ایکس‌باکس

نکته اصلی اینجاست که سیگیت تنها حافظه جانبی یک ترابایتی برای این کنسول‌ها تولید کرده بود. این درحالی است که وسترن دیجیتال یک مدل ارزان‌تر نیز با حافظه کمتر طراحی کرده تا توانایی انتخاب کاربران بیشتر باشد. قیمت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی حدود ۸۰ دلار و قیمت ۱ ترابایتی ۱۵۰ دلار است.

مشکل اینجاست که حافظه‌های جانبی کنسول‌های ایکس‌باکس بسیار گران قیمت هستند. همین موضوع باعث شده تا ارتقاء حافظه در این کنسول‌ها دشوارتر از پلی‌استیشن ۵ باشد. به طور کلی سیستم نصب این حافظه‌ها راحت‌تر است اما قیمت بالایی داشته و بسیار محدود هستند.

برای مثال کنسول ایکس‌باکس سری اس حدود ۲۵۰ دلار قیمت داشته و قیمت یک حافظه یک ترابایتی ۱۵۰ دلار است. به همین دلیل به جای این کار شما ترغیب به خرید کنسول گران قیمت‌تر یعنی سری ایکس می‌شوید. با این حال نسخه ۵۱۲ گیگابایتی برای دارندگان کنسول سری اس انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

نصب این حافظه‌های جانبی هم بسیار راحت است. شما حافظه را به جایگاه اختصاصی آن در پشت دستگاه متصل کرده و کنسول با آن مثل حافظه داخلی دستگاه رفتار می‌کند. به این شکل که به راحتی می‌توانید عناوین مختلف را روی آن نصب کرده و اجرا کنید.

منبع: Polygon

صفحه‌ی اصلی بازی گیمر بازی| اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 440 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 13 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها