گیمر بازی نقدهای بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy منتشر شد؛ بهترین بازی مارول بعد از اسپایدرمن - گیمر بازی

به‌تازگی جدیدترین ساخته‌ی استودیو آیدوس مونترال یعنی بازی اکشن ماجراجویی Marvel’s Guardians of the Galaxy منتشر شده و منتقدان مختلف نظر خود را درباره‌ی این اثر بیان کرده‌اند.

همان‌طور که از نام اثر مشخص است، این بازی قرار است برداشت جدیدی از کمیک‌های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» را ارائه بدهد که این روزها بیشتر به خاطر دنیای سینمایی مارول نزد طرفداران شهرت پیدا کرده‌ است. در حالی که تمام شخصیت‌های معروف فیلم‌های نگهبانان کهکشان در این بازی حضور دارند، بازیکنان فقط می‌توانند کنترل شخصیت پیتر کوییل یا همان استار لرد را بر عهده بگیرند.

منتقدان واکنش مثبتی را به این اثر نشان داده‌اند تا این بار اسکوئر انیکس بتواند عملکرد مثبتی در خلق یکی از آثار ابرقهرمانی مارول داشته باشد. در حال حاضر، میانگین امتیازات بازی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در متاکریتیک ۸۱ است، برای ایکس‌باکس سری ایکس که تعداد نقدهای کمتری برای آن ثبت شده، میانگین روی ۸۳ است و میانگین امتیاز نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی هم ۷۷ است.

کیت سانچز (Kate Sánchez)، منتقد سایت But Why Tho، در بررسی خود از این بازی نوشته است:

«بله، گیم‌پلی بازی عالی است، اما برای این بازی، اصل کار و همه‌چیز به شخصیت‌ها مربوط می‌شود. این درباره‌ی اهمیت لحظات کوچک، لحظات بزرگ و لحظات بین آن‌ها است. بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy با طنز فوق‌العاده‌ و حتی صمیمیت بیشترش، یکی از بهترین بازی‌های امسال است – امتیاز: ۹/۱۰»

بازی Guardians of the Galaxy

کیم اسنیث (Kim Snaith) از سایت GameSpew هم نظر تقریبا مشابهی درباره‌ی بازی داشته و نوشته است:

«از یک موسیقی متن کاملا جذاب گرفته تا شخصیت‌های درخشان که نمی‌توانید آن‌ها را دوست نداشته باشید، این یک ماجراجویی پرخروش در فضا است که دوست داشتم زمان بیشتری را با آن سپری کنم. در نهایت، این یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی مارول تا به اکنون است – امتیاز: ۸/۱۰»

از طرف دیگر، منتقدان مبارزات بازی را جذاب اما در بعضی زمان‌ها خسته‌کننده‌ خوانده‌اند. به‌صورت خاص، الکس دونالدسون (Alex Donald) از سایت VG247 درباره‌ی این موضوع بیان کرده است که شیوه‌ی کنترل استار لرد در جریان مبارزات به آن اندازه که انتظار داشته، صیقل‌خورده نبوده است البته او به‌صورت کلی از بازی راضی بوده و به بازی نمره‌ی خوب ۴/۵ را داده است. او نوشته:

«مسأله اصلی این است که حرکات‌ استار لرد نسبتا شلخته و شل به نظر می‌رسد. این منجر به احساس آشفته‌ای می‌شود که به نوعی با نحوه‌ی انتظار شما از یک تازه‌کار مثل پیتر کوییل که با چکمه‌های موشکی‌اش ناراحت است، مطابقت دارد اما اغلب اوقات این موضوع احساس خوبی ندارد. این قضیه در هنگامی که او اقدام به پرش‌ها دوگانه می‌گیرد، بیشتر نمایان است.»

با این حال، کیت سانچز درباره‌ی مبارزات بازی نظر مثبت‌تری داشت و بیان کرده که این مبارزات به اندازه‌ی مشخصی درگیر کننده هستند. او بیان کرده: «از آنجایی که مبارزات بازی متشکل از موج‌های متعددی از دشمنان هستند، یادگیری نحوه استفاده از قدرت‌های تیم خود در کنار هم و استفاده‌ی آن‌ها به مؤثرترین شیوه به چالشی تبدیل می‌شود که ارزش انجام آن را دارد.»

Marvel's Guardians of the Galaxy

الکس دونالدسون درباره‌ی روایت داستان بازی می‌گوید: «چارچوب روایی داستان بازی خیره‌کننده نیست اما پایه‌ی آن به اندازه‌ی کافی محکم است که اجازه دهد داستان آن بدرخشد. شما باید ابتدا متوجه شوید که بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy می‌خواهد چه بگوید اما اگر این کار را انجام دهید، یکی از بهترین بازی‌های داستانی سال در انتظار شماست. مغزتان را استراحت دهید (یا رها کنید)، خودتان را به داستان آن بسپارید و آنگاه چیزهای زیادی برای لذت بردن خواهید یافت.»

کیم اسنیث هم نظر تقریبا مشابهی دارد: «آیدوس مونترال به لطف دیالوگ‌هایی که به خوبی نوشته شده و واقعا خنده‌دار هستند، کار خارق‌العاده‌ای را برای زنده کردن هر شخصیت انجام داده است. روایت کلی تقریبا به همان اندازه‌ که برای یک ماجراجویی در فضا انتظار دارید، جذاب است و شما را تا پایان بازی سرگرم خواهد کرد.»

ایمران خان (Imran Khan) از Fanbyte عقیده دارد که این بازی سعی کرده رویه‌ی مشابهی مثل فیلم‌های نگهبانان کهکشان را در پیش بگیرد. با این حال او در نقد خود نوشته است: «این بازی قطعا توانسته همان شوخی‌ها و جروبحث‌هایی که از نگهبانان کهکشان انتظار داریم را به‌خوبی نشان دهد و اغلب اوقات بازیکنان با دخالت خود در حل‌وفصل انتخاب‌ها یا حتی این شوخی‌ها تأثیرگذار است. بازیکنان که فقط در نقش پیتر کوییل بازی را تجربه می‌کند، گاهی اوقات برای ایراد یک سخنرانی هیجان‌انگیز فراخوانده می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است در سرانجام کار به‌گونه‌ای به آن سخنرانی گند بزنید که بقیه اعضای تیم به کوییل مثل یک احمق نگاه کنند و این با فضای شوخ‌طبعی بازی کاملا جور درمی‌آید.»

بازی Guardians of the Galaxy

با این حال، با وجود اینکه او باور دارد بازی توانسته فضای خاص نگهبانان کهکشان را به‌خوبی ترسیم کند، او در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره کرده که ممکن است تجربه‌ی این اثر به خاطر ریتم نامناسبش در داستان برای همه جواب ندهد. او نوشته:‌ «من متوجه ‌شدم که در بسیاری از لحظه‌های بازی در انتهای صخره‌ها توقف می‌کنم یا به‌آرامی به سمت هدفم می‌روم زیرا دیالوگ‌های شخصیت‌ها هنوز ادامه دارد و اگر اتفاق جدیدی رخ دهد، ناگهان آن‌ دیالوگ‌ها متوقف می‌شوند. در نهایت یا دیالوگ‌های زیادی را از دست دادم یا مجبور شدم گیم‌پلی خود را متوقف کنم تا به گامورا و درکس اجازه بدهم یک بار دیگر بر سر هیچ با هم بحث کنند که هیچ‌کدام از این دو شرایط احساس خوبی نداشتند.»

از سوی دیگر، ویکی بلیک (Vikki Blake) از Eurogamer در نقد خود نوشته است: «من مطمئن نیستم که بازی Guardians of the Galaxy می‌خواهد چه باشد. از یک طرف، این یک ماجراجویی فوق‌العاده دسترس‌پذیر است که در قالبی خانواده پسند ارائه شده است و با داستان اکشنش شما را به سفری لذت‌بخش در برخی از رنگارنگ‌ترین اقلیم‌های کهکشان می‌برد. از سوی دیگر، یک سیستم مبارزه‌ی بسیار پیچیده دارد که به درجه بالایی از مهارت نیاز دارد و به‌ندرت اشتباهات شما را می‌بخشد.»

در انتها، آنِت پولیس (Annette Polis) از سایت Siliconera جمع‌بندی جالبی را از این بازی ارائه کرده که احتمالا بسیاری از منتقدان با آن موافقت خواهند کرد. او نوشت:

«در پایان، بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy همان چیزی بود که می‌خواستم باشد. حس و حال کلاسیک نگهبانان کهکشان، جروبحث‌ها و شوخ‌طبعی میان شخصیت‌ها و صحنه‌هایی از مبارزات حماسی جذابی را در خود دارد که با آهنگ‌هایی از دوران جوانی‌ام به ثمر رسیده است. با این حال، برای اینکه بتواند واقعا به آوازی دل‌نشین تبدیل شود، فقط نیاز بود تا کمی بیشتر صیقل داده شود. – امتیاز: ۷/۱۰»

بازی Guardians of the Galaxy

در ادامه می‌توانید تمام نمراتی که تاکنون به بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy داده شده است، مشاهده کنید.

  • Digital Chumps: نمره‌ی ۹٫۵ از ۱۰
  • But Why Tho: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Worth Playing: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Hardcore Gamer: نمره‌ی ۴٫۵ از ۵
  • Twinfinite: نمره‌ی ۴٫۵ از ۵
  • Game Informer: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰
  • Press Start: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Easy Allies: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • EGM: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • VG24: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • GameSpew: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • RPG Site: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • TheGamer: نمره‌ی ۴ از ۵
  • PC Gamer: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • Paste Magazine: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • Siliconer: نمره‌ی ۷ از ۱۰
  • Destructoid: نمره‌ی ۶٫۵ از ۱۰
  • TheSixthAxis: نمره‌ی ۶ از ۱۰

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 295 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها