گیمر بازی مهم‌ترین بازسازی‌های بازی‌های ویدیویی که در دست ساخت هستند - گیمر بازی

ریمیک‌ها نسبت به ریمسترها هیجان‌انگیزتر هستند و به طور کلی انتظار بیشتری برای آن‌ها وجود دارد، زیرا در بازسازی، استودیوها اغلب فراتر از بهبود رزولوشن و نرخ فریم می‌روند و تجربیات کلاسیک را به روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی دوباره بازنگری می‌کنند. در واقع بازسازی‌هایی که از کیفیت خوبی برخوردار هستند، راهی عالی برای تجربه‌ی مجدد آثار خاطره‌انگیز هستند.

محبوبیت بازسازی‌ها در سال‌های اخیر به حدی رسیده است که بسیاری از کمپانی‌ها به دنبال ساخت ریمیک از بازی‌های قدیمی و موفق خود هستند. کاری که شاید چندان مانند ساخت یک بازی جدید ریسک نداشته باشد اما بدون شک سختی‌های خود را دارد. حال از آنجایی که تعداد این پروژه‌ها زیاد شده، تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله به ۱۹ بازسازی مهمی که در آینده عرضه خواهند شد، بپردازیم.

!Like A Dragon: Ishin

تهیه کننده: SEGA / سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio
تاریخ انتشار: ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ (۲ اسفند ۱۴۰۱)

بازی Like A Dragon: Ishin

استودیوی Ryu Ga Gotoku بالاخره قرار است تا اسپین‌آف Like A Dragon را با ظاهری مدرن به غرب آورد. ایشین که تنها در ژاپن منتشر شده بود، یک حماسه‌ی تاریخی در ژاپن فئودالی است که در شهر کیو (نسخه‌ای تخیلی از کیوتوی ژاپن) در دهه‌ی ۱۸۶۰ میلادی جریان دارد. در داستان بازی آمده که ساکاموتو ریوما (Sakamoto Ryoma) که در نتیجه‌ی فشارها و عدم اطمینان در مورد خود و نقشش در جامعه مضطرب است، در وسط یک کودتا گیر افتاده و مشتاق یافتن قاتلی است که پدر او را ترور کرده است. برای غربی‌ها ایشین می‌تواند یک بازی کاملا جدید باشد و مسیر صعودی این سری را در خارج از ژاپن ادامه دهد.

Resident Evil 4

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
تاریخ انتشار: ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲)

بازی Resident Evil 4

برخی استدلال می‌کنند که رزیدنت اویل ۴ مانند نسخه‌های قبلی خود نیازی به بازسازی خاصی ندارد و همچنان جلوه‌های بصری مناسبی دارد، اما نمی‌توان منکر این شد که بازسازی آن با توجه به تریلرهایی که دیده‌ایم، زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. سیستم نشانه‌گیری انقلابی روی شانه مانند همیشه نرم و و روان به نظر می‌رسد و دشمنان آلوده به لاس پلاگاس ترسناک‌تر از قبل به نظر می‌رسند. مانند بازسازی‌ رزیدنت اویل ۲ و ۳، کپکام قرار است که داستان نسخه‌ی چهارم را نیز با پیچش‌های جدیدی بازسازی کند. امیدواریم که این به معنای شخصیت‌پردازی بهتر اشلی گراهام باشد.

System Shock

تهیه کننده: Prime Matter / سازنده: Nightdive Studios
تاریخ انتشار: مارس ۲۰۲۳ ( فروردین ۱۴۰۲)

سیستم شاک

بازسازی System Shock که برای اولین بار توسط استودیوی Nightdive در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، مسیر توسعه‌ی طولانی و به ظاهر پایان‌ناپذیری داشته است. این بازی که در وهله‌ی اول از طریق پلتفرم Kickstarter به دنبال تامین بودجه‌ی خود بود، ابتدا برای دسامبر ۲۰۱۷ برنامه ریزی شد، اما از آن زمان تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است. با این حال، در طول سال‌ها به آرامی در حال ساخته شدن است و به نظر مشکلی از نظر عرضه وجود نخواهد داشت زیرا تریلرها بیشتر شده و سازنده حتی یک نسخه‌ی دمو از بازی را در استیم قرار داده است. در هر صورت به نظر می‌رسد که این بازسازی بهتر از System Shock 3 است.

Final Fantasy VII Rebirth

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: Square Enix
تاریخ انتشار: زمستان ۲۰۲۳ (زمستان ۱۴۰۱)

بازی Final Fantasy VII Rebirth

قسمت دوم بازسازی بازی نقش‌آفرینی و محبوب فاینال فانتزی ۷ فراتر از Midgar و به سمت قلمرویی ناشناخته حرکت می‌کند. قطعا در این نسخه از مکان‌های آشنایی بازدید کرده و با نسخه‌های جدیدی از دوستان قدیمی خود روبرو می‌شویم، اما داستان نسخه‌ی Rebirth می‌تواند مسیرهای جدیدی را بر اساس رویدادهای بازسازی نسخه‌ی هفتم به نمایش بگذارد. در هر صورت باید دید که اسکوئر انیکس چه محتوایی را برای ادامه‌ی ریمیک فاینال فانتزی ۷ در نظر دارد.

Front Mission 2 & 3

تهیه کننده: Forever Entertainment / سازنده: Forever Entertainment
تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

بازسازی فرانت میشن 2

کمپانی Forever Entertainment با اعلام برنامه‌ی خود برای بازسازی نه یک، نه دو، بلکه سه بازی اول سری Front Mission،به خواسته‌های طرفداران این مجموعه‌ی نقش‌آفرینی و تاکتیکال به خوبی پاسخ داد. Front Mission 1st Remake یا همان بازسازی نسخه‌ی اول در نوامبر ۲۰۲۲ روی نینتندو سوییچ عرضه شد و از کنترل‌های مدرن و یک موسیقی متن بازسازی‌شده بهره می‌برد. بازسازی نسخه‌های دوم و سوم نیز احتمالا با همین تغییرات مواجه خواهند شد و امیدواریم که این بازی‌ها خاطرات نسخه‌ی فرعی و نه چندان باکیفیت Left Alive را از بین ببرند.

Lollipop Chainsaw

تهیه کننده: Dragami Games / سازنده: Dragami Games
تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

بازسازی Lollipop Chainsaw

این بازی که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده، ممکن است که چندان مورد توجه‌ی منتقدان قرار نگرفته و فروش زیادی را تجربه نکرده باشد، اما این امر ناشر آن یعنی Dragami Games را از بازسازی این اثر اکشن دیوانه‌وار باز نمی‌دارد. البته یوشیمی یاسودا، رئیس استودیوی سازنده، بیان کرده که این بازی به یک ریمستر نزدیک‌تر است و ظاهرا هدف این است که Lollipop Chainsaw برای مخاطبان جدید در دسترس قرار گیرد و تغییرات زیادی نخواهد داشت. گفتنی است که در نسخه‌ی بازسازی گرافیک بازی مطابق انتظار بهبود خواهد یافت اما بسیاری از موسیقی‌های نسخه‌ی اصلی در آن وجود نخواهند داشت. با وجود مسائل ذکر شده باید دید که آیا این نسخه می‌تواند بهتر از بازی اول عمل کند یا خیر.

Risk of Rain Returns

تهیه کننده: Gearbox Publishing / سازنده: Hopoo Games
تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

بازسازی Risk of Rain

بازی Risk of Rain در سال جاری میلادی ۱۰ ساله می‌شود و توسعه‌دهنده‌ی آن یعنی استودیوی Hopoo Games قرار است که با بازسازی و بهبود این اثر اکشن و پلتفرمر محبوب این اتفاق را جشن گیرد. بازسازی ذکر شده با نام جدید Risk of Rain Returns، دارای رزولوشن بهبود یافته، بازماندگان جدید در بازی، یک بخش چند نفره‌ی تغییر یافته، موسیقی‌های تازه و بهبودهایی در ساختار خود نسبت به Risk of Rain 2 است.

Silent Hill 2

تهیه کننده: Konami / سازنده: Bloober Team
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی سایلنت هیل 2

استودیوی بلوبر تیم در حال احیای سایلنت هیل ۲ با ظاهری مدرن است. ممکن است که ذهن‌های پشت بازی‌هایی نظیر لایه‌های ترس و مدیوم، نتوانسته باشند بهترین نمرات را از منتقدان کسب کرده باشند اما چیزی که مشخص محسوب می‌شود این است که آن‌ها با سبک ترس به خوبی آشنایی دارند و شاید کار با یک بازی از قبل اثبات شده، نتایج مثبت بیشتری برای آن‌ها و بازیکنان به همراه داشته باشد. پنجره‌ی انتشار این بازسازی همچنان مبهم است اما ظاهرا برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۵ به عنوان یک اثر انحصاری زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

Star Wars: Knights of the Old Republic

تهیه کننده: Lucasfilm Games / سازنده: Saber Interactive
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی Star Wars: Knights of the Old Republic

اعلام این خبر که بهترین بازی جنگ ستارگان تاریخ در حال دریافت یک بازسازی است، کافی بود تا طرفداران این سری سر از پا نشناسند. با این حال روند توسعه‌ی این بازسازی با مشکلات ریز و درشتی مواجه شده و اگرچه این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما ساخت آن در حال حاضر متوقف شده و  از طرفی کار روی بازی نیز از استودیوی Aspyr Media به Saber Interactive سپرده شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا کمپانی Lucasfilm Games از یک نسخه‌ی اولیه ناراضی بوده و در کنار اخراج دو کارگردان، توسعه‌ی بازی را برای مدتی متوقف کرده است. در هر صورت امیدواریم که KOTOR بتواند به مسیر خود بازگردد و در نهایت به دست طرفداران برسد.

Splinter Cell

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Toronto
تاریخ انتشار: نامشخص

ریمیک اسپلینتر سل

برای طرفدارانی که مدت‌ها منتظر تجربه‌ی نسخه‌ی جدیدی از سری اکشن اسپلینتر سل هستند، ممکن است که این نسخه چندان آن‌ها را خوشحال نکند، اما بازسازی اولین ماجراجویی سم فیشر پس از سال‌ها انتظار بهتر از هیچ است. شعبه‌ی یوبی‌سافت در تورنتو در راس این پروژه قرار دارد و قصد دارد تا با حفظ عناصر مخفی‌کاری کلاسیک سری، بازی را از ابتدا با استفاده از موتور بازی‌سازی Snowdrop Engine بازسازی کند. هرچند به غیر از خبر جدا شدن کارگردان آن و نمایش چند تصویر هنری از آن، مشخص نیست که روند توسعه چگونه پیش می‌رود یا چه زمانی شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود.

Prince of Persia: The Sands of Time

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی The Sands of Time

بدون شک می‌توان گفت که که روند توسعه برای بازسازی The Sands of Time چندان مطلوب نبوده است. علاوه‌بر اینکه رونمایی اولیه‌ی بازی به دلیل گرافیک نه چندان جذاب آن آن با واکنش منفی شدید طرفداران روبرو شد، انتشار این اثر دو بار به تعویق افتاده است. این بازی ابتدا دو ماه تاخیر خورد و سپس عرضه‌ی آن به تاریخ نامعلومی موکول شد. در می ۲۰۲۲، یوبی‌سافت اعلام کرد که توسعه‌ی بازی را از استودیوهای هندی نوپای خود به مونترال، جایی که The Sands of Time برای اولین بار ساخته شده، منتقل کرده است. در هر صورت باید دید که آیا یوبی‌سافت مونترال می‌تواند همان جادوی بازی اصلی را دوباره تحویل دهد یا خیر.

Dragon Quest III: HD-2D

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: Square Enix
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی دراگون کوئست 3

بازسازی و بهبودهای گرافیکی به شیوه‌ی دوبعدی و اچ‌دی (HD-2D)، در حال تبدیل شدن به یک الگو و قالب محبوب برای احیای بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی کلاسیک است. این شیوه از بازسازی برای نسخه‌ی ریمیک Live A Live معجزه کرد و با واکنش‌های مثبتی مواجه شد. حال کمپانی اسکوئر انیکس نیز ظاهرا قرار است که از این نوع بازسازی برای عرضه‌ی مجدد دراگون کوئست ۳ استفاده کند. در حال حاضر، اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و تنها چیزی که از آن خبر داریم، این است که برای کنسول‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

Max Payne 1 and 2

تهیه کننده: Rockstar Games / سازنده: Remedy Entertainment
تاریخ انتشار: نامشخص

مکس پین 2

در ماه آوریل سال گذشته، زمانی که استودیوی رمدی اعلام کرد که با کمپانی راک‌استار برای بازسازی Max Payne و Max Payne 2: The Fall of Max Payne به توافق رسیده است، صنعت بازی‌های ویدیویی را شگفت‌زده کرد. رمدی این آی‌پی را در سال ۲۰۰۲ به راک‌استار فروخت، اما ظاهرا این دو در حال همکاری برای احیای این سری جنایی محبوب هستند.  طبق گزارش‌ها بازسازی هر دو بازی بار دیگر توسط رمدی ساخته می‌شوند و راک‌استار تنها مسئولیت انتشار آن‌ها را بر عهده دارد. این بازی‌ها برای کنسول‌های نسل نهم و رایانه‌های شخصی در نظر گرفته شده‌اند.

Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: WayForward
تاریخ انتشار: نامشخص

ادونسد وارز

این بسته‌ی مورد انتظار دارای بازسازی کامل نسخه‌ی اول و دوم سری Advance Wars است که قرار است مدل‌های پیکسلی را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کند. در ابتدا قرار بود در ماه آوریل سال گذشته، این بازی‌های استراتژی مبتنی بر نوبت را تجربه کنیم، اما درگیری ناگوار روسیه و اوکراین باعث شد تا نینتندو از انتشار بازی‌های متمرکز بر جنگ تا تاریخ نامشخصی خودداری کند. در هر صورت امیدواریم که در سال ۲۰۲۳ بالاخره شاهد عرضه‌ی آن‌ها باشیم، زیرا این دو بازی از جواهرهای ژانر استراتژی هستند.

Gothic

تهیه کننده: THQ Nordic / سازنده: Alkimia Interactive
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی Gothic

به نظر می‌رسد که Gothic قرار است از ریمیکی بهره ببرد که این اثر نقش‌آفرینی جذاب را به خوبی به مخاطبان جدید معرفی خواهد کرد. گفتنی است که سیستم مبارزه و کنترل‌های بازی که بعضا توسط تعدادی از منتقدان با واکنش‌های نه چندان مثبتی روبرو شده بوند، برای مدرن شدن و مهمتر از همه گیم‌پلی روان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر، دوباره کار شده‌اند. استودیوی سازنده حتی یک دموی قابل بازی را برای دریافت بازخورد و اطمینان از اینکه بازی در مسیر درست قرار دارد، منتشر کرد. در نهایت به عنوان یک بازی تقریبا ۲۰ ساله، Gothic امروزه روی رایانه‌های شخصی چندان برای تجربه لذت‌بخش نیست و بدون شک این بازسازی باعث استقبال بیشتر از بازی خواهد شد.

The Witcher

تهیه کننده: CD Projekt RED / سازنده: Fool’s Theory
تاریخ انتشار: نامشخص

بازسازی ویچر 1

یکی از پروژه‌های آتی استودیوی سی‌دی پراجکت رد، بازسازی کامل اولین نسخه از سری نقش‌آفرینی و موفق ویچر محسوب می‌شود. این بازسازی با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ و به دست استودیوی Fool’s Theory ساخته می شود. البته تعدادی از کارمندان قدیمی سی‌دی پراجکت رد، روی این بازی که در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، نظارت دارند. نسخه‌ی اول این مجموعه که در سال ۲۰۰۷ برای رایانه‌های شخصی منتشر شده، به دلیل قدیمی بودن و نداشتن نسخه‌هایی برای تجربه روی کنسول‌ها، چندان بازیکنان را برای تجربه ترغیب نمی‌کند. با این حال اکنون که گرالت و دوستانش محبوب‌تر از همیشه هستند، طرفداران جدید بالاخره می‌توانند خود را غرق در ماجراجویی اول او کنند.

منبع: GameInformer


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۱۵۰,۰۰۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۷۸۰,۰۰۰

تومان

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 28 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.