گیمر بازی مقایسه دو بازی محبوب کالاف دیوتی وفری فایر کدوم بهتره؟ - گیمر بازی

 

 

مقایسه دو بازی محبوب فری فایر و کالاف دیوتی موبایل; بهترین چیست؟ پاسخ به این سوال آسان نیست. هر دوی این بازی ها در بین گیمرها بسیار محبوب هستند. به همین دلیل برای مقایسه Free Fire و Call of Duty ابتدا باید با هر دو آشنا شوید.

 بررسی کلی فری فایر و کالاف دیوتی

هر دوی این بازی ها دارای مسابقه تیراندازی به سبک بتل رویال هستند. شاید تفاوت های زیادی در این نوع بازی ها وجود نداشته باشد، اما از نظر گرافیک و بصری شرایط متفاوت است.

علاوه بر این، حجم بازی کالاف دیوتی بالاست و به حداقل ۲ گیگابایت رم نیاز دارد. در حالی که ۱ گیگابایت رم برای اجرای Free Fire کافی است.

خرید سی پی کالاف دیوتی

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مقایسه Freefire و call of duty، این دو غول بتل رویال، متوجه شوید که کدام یک از دیگری بهتر است.

مقایسه فری فایر و کلاف دیوتی; ۵ تا از اصلی ترین تفاوت ها

Free Fire یکی از بهترین بازی های رویال است. از طرفی نسخه موبایل کالاف دیوتی پاسخگوی اکتیویژن به طرفداران خود برای حضور در عرصه بازی های موبایلی است. همانطور که می دانید این بازی سالهاست که در بین بازی های کامپیوتری مورد علاقه بوده است! با این حال در مقاله زیر به ۵ تفاوت اصلی این دو بازی محبوب خواهیم پرداخت.

 

۱٫بررسی سبک بازی و گیمپلی

هم  بازی فری فایر و هم کال آف دیوتی موبایل در بخش بتل‌رویال، شرایط یکسانی دارند اما این فیزیک گیم‌پلی است که تفاوت‌ها را برجسته‌تر می‌کند.

حرکت بازیکنان و کنترل سلاح‌ها در فری فایر احساس سبکی و سادگی بیشتری دارد، اما کالاف دیوتی از سیستم کنترل سنگین‌وزن‌تر و واقع‌گرایانه‌تری برخوردار شده. به عنوان مثال، لگد اسلحه در این بازی بسیار بیشتر از آن چیزی است که در فری فایر تجربه می‌کنید.

 

یک تفاوت دیگر که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم اینست که بخش بتل‌رویال کالاف دیوتی از سقف ۱۰۰ بازیکن پشتیبانی می‌کند و این رقم در بازی ساخته شده توسط استودیو گارنا فری فایر به ۵۰ نفر می‌رسد.

به همین خاطر، مپ‌های کالاف دیوتی بزرگ‌تر هستند و هر دست از بازی نیز بیشتر طول می‌کشد. این یعنی برای به پایان رساندن هر دست از بتل‌رویال کالاف دیوتی به حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید، اما هر دست از اکشن محبوب ساخته شده توسط گارنا را می‌توان در مدت بسیار کوتاه‌تر ۱۰ دقیقه به پایان رساند.

یک نکته مهم دیگر نیز شمار بالاتر کاراکترهای قابل بازی در Garena Free Fire است که پویایی گیم‌پلی را افزایش می‌دهد. کالاف دیوتی کاراکترهای معدودتری دارد که آن‌ها هم عمدتا شمایلی یکسان را به نمایش می‌گذارند.

بازی فری فایر

هر دو بازی از مکانیک «Hitscan» که استانداردی در بازی‌های شوتر است استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، گلوله‌های شما به محض چکاندن ماشه به هدف برخورد می‌کنند. اما اگر بازی‌هایی مانند پابجی یا فورتنایت را بازی کرده باشید می‌دانید که گلوله‌ها باید مسافت بین شما و هدف را طی کنند و سپس به او بخورند.

 

با درنظرگیری همه ی این موارد هنگام مقایسه فری فایر و کالاف دیوتی موبایل می‌توان گفت که تفاوت‌های زیادی در گیم‌پلی دو بازی  وجود دارد و مهارت یافتن در اولی آسان‌تر است.

پس اگر یک بازی سرراست‌تر و ساده‌تر می‌خواهید، عنوان استودیو گارنا برای شما ساخته شده. در طرف دیگر ماجرا، بازیکنانی که به دنبال رقابت می‌گردند و از جزییات ریز لذت می‌برند باید به سراغ کال آو دیوتی بروند که فضای بیشتری برای بهبود مهارت‌ها و استراتژی‌ها در اختیارتان می‌گذارد.

۲٫وضعیت نقشه ها

بازی کالاف دیوتی موبایل علی رغم اینکه ویژگی های مثبت زیادی در مبحث گیم پلی و گرافیک دارد، اما تنها ۱ مپ دارد که خیلی باب میل طرفداران هم نیست؛ اما در طرف مقابل یعنی رقیب خود، بازی فری فایر (Free Fire) سه مپ با نام های برمودا و Purgatory  و Kalahari دارد.

اگر چه بازی کالاف دیوتی موبایل بخش مولتی پلیر (MultiPlayer) دارد که دارای چندین نقشه مختلف و متنوع است.

۳٫اسلحه های دو بازی

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در مقایسه فری فایر و کالاف دیوتی موبایل، بررسی اسحله‌های آن‌هاست.

در کالاف دیوتی برتری بسیار زیادی نسبت به Free Fire در این مورد نشان می‌دهد. بازی Call Of Duty  طیف وسیعی از اسلحه را برای هدف‌های مشخص دارد.

در بازی فری فایر نیز شاهد اسلحه‌هایی مشابه به کالاف هستیم، با این تفاوت که صدا‌های آن‌ها کیفیت نسبتاً پایینی دارند و همین موضوع باعث کاهش کیفیت بازی خواهد شد.

 

در بازی کالاف دیوتی موبایل باید براساس مهارت‌های خود، یک اسحله را انتخاب کنید و این یعنی استفادهٔ غیرحرفه‌ای و نامناسب در Call Of Duty جایی ندارد.

برای مثال شما باید از اسلحه‌های تک‌تیرانداز در نبرد‌ها و جنگ‌هایی دوادور و از SMG در مبارزهٔ رودررو استفاده کنید. در حالی‌که این ویژگی‌ها هیچ جایگاهی در بازی Free Fire ندارند و هر گیمری می‌تواند با هر اسلحه‌ای که می‌خواهد، بازی کند و این انتخاب به مهارت گیمر مربوط نمی‌شود.

۴٫گرافیک

یقیناً بازی‌هایی که گرافیک بالایی دارند و تصاویر آن‌ها واقعی‌تر هستند، جذابیت بالایی داشته و درنتیجه نظر افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

بازی فری فایر از گرافیک مناسب برخوردار است، اما گرافیک کانونی آن، شاید تا حدود زیادی برای گیمر‌ها آزاردهنده باشد. اما Call Of Duty بهترین گرافیک را در دنیای بازی و گیم دارد.

اگر از این گیم در دستگاه‌های ایکس باکس، کامپیوتر و یا پلی استیشن استفاده کنید، متوجهٔ گرافیک فوق‌حرفه‌ای و فوق‌العادهٔ آن خواهید شد. کیفیت بالا در جزئیات سلاح‌ها، نقشه‌ها و چهره‌ها هر گیمری را شگفت‌زده می‌کند.

۵٫تجربه بازیکن در برابر بازیکن

حالت بازیکن در برابر بازیکن نقش قابل توجهی در لذت کلی بازی‌های شوتر اول شخص دارد. کالاف دیوتی با بازی‌های شدید و گیم‌پلی سریع، به بازیکنان اجازه می دهد تا مهارت‌های خود را در محیط‌های رقابتی به نمایش بگذارند.

 

این بازی حالت های مختلفی را که به صرفه‌جویی از بازیکنان تمرکز شده است، مانند تیم دستبرد و جستجو و نابودی، ارائه می دهد. در مقابل، حالت بقای بازی فری فایر، تجربه‌ای منحصر به فرد و هیجان انگیز را با ترکیب جنگ‌های با مکانیک‌های بقایی، فراهم می کند و در آن آخرین نفر یا تیمی که باقی می‌ماند، برنده محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به مقایسه دو بازی فری فایر و کالاف دیوتی پرداختیم. مقایسه انجام شده بازی کالاف دیوتی نسبت به فری فایر حجم کمتری را گرفته و تنوع بالاتری نسبت به بازی فری فایر دارد. در نتیجه بیشتر طرفدار و مورد پسند گیمرها می باشد.

پیشنهاد میشه هردو بازی رو تست کنید، بازی فری فایر یکم راحت تره نسبت به کالاف دیوتی اما خب هرکسی سلیقه خودش رو داره

اگر میخواین برای مقایسه بازی فری فایر و کالاف دیوتی جزئیات بیشتری رو بدونید پیشنهاد میشه مقاله ما در پلازا رو مشاهده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 21 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.