گیمر بازی معرفی کامل پنجره کامپوزیتی و اصلی ترین نکات خرید آن - گیمر بازی

   معرفی کامل پنجره کامپوزیتی و اصلی ترین نکات خرید آن

پنجره عنصری مهم است که می تواند ظاهر خانه شما را از دیگر ساختمان ها متمایز بسازد بنابراین انتخاب سبکی جذاب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید این کالا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که می تواند باعث سردرگمی خریداران شود بنابراین لازم است از قبل، با انواع مدل ها و ویژگی های هر یک از آن ها آشنایی داشته باشند. در میان مدل های مختلف، پنجره کامپوزیتی  سبکی است که با ترکیب چند مدل ساخته می شود. به این ترتیب مزایای چندین مدل به طور همزمان در آن موجود است. اغلب، آن ها را از جنس چوب و یا آلومینیوم می سازند تا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی بیرون قرار نگیرند. به این ترتیب اگر به فکر خرید پنجره ای زیبا و در عین حال با دوام هستید، مدل کامپوزیت می تواند گزینه مورد نظر شما باشد.

پنجره کامپوزیتی از چه چیزی ساخته می شود؟

در ساخت این مدل از مواد مختلفی استفاده می شود که بر اساس نوع متریال، قیمت پنجره کامپوزیتی می تواند تغییر کند. آلوکلاد متداول ترین مدلی است که از ترکیب چوب و آلومینیوم تولید می شود. طرفداران طراحی داخلی چوبی و افرادی که سبک کلاسیک را برای ساختمان خود می پسندند می توانند از این مدل استفاده کنند. این محصولات اغلب به صورت چند جداره ساخته می شوند. در ساخت آن ها گاز های آرگون و کریپتون را بین پنل ها پمپ می کنند تا مقاومتشان در برابر گرما و صدا افزایش یابد. دیگر موادی که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرند، در ادامه اشاره شده اند.

  • تراشه های چوب و پلاستیک بازیافتی
  • فایبرگلاس و چوب
  • روکش وینیل و چوب

رایج ترین مدل های پنجره کامپوزیتی

این مدل دارای دو سبک کلی است که به صورت های گوناگونی باز و بسته می شوند.

پنجره تک آویز

این مدل بیشتر برای منازل مسکونی قابل استفاده است. مدل تک آویز شبیه به سبک ارسی به صورت عمودی باز و بسته می شود.

پنجره دو آویز

در این مدل علاوه بر قسمت پایینی، قسمت بالایی هم باز و بسته می شود. این قابلیت، تمیز کردن و نگهداری از آن را آسان می سازد و تهویه مناسب تری برای محیط فراهم می کند.

مزایا پنجره کامپوزیت

دلایل زیادی برای محبوبیت این مدل وجود دارد. همان طور که گفته شد به دلیل استفاده ترکیبی از چند مدل، مزایا زیادی را شامل می شود که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

مزایا پنجره کامپوزیت

دوام بالا

این مدل ها عمر طولانی تری نسبت به مدل UPVC دارند. گفته می شود آن ها تقریبا ۴۰ سال عمر می کنند. برخی از تولیدکنندگان معتقد هستند که این دوام می تواند تا ۶۰ سال ادامه داشته باشد. هنگام خرید، گارانتی کالا می تواند خیال خریدار را نسبت به دوام آن آسوده کند.

عایق عالی

استفاده از مدل کامپوزیت در مناطق سردی مانند کانادا و سوئد بسیار محبوب است زیرا در محیط های داخلی عایقی مناسب به حساب می آید.

ذخیره انرژی

وقتی انرژی کمتری از خانه خارج شود، گرمای کمتری هم مورد نیاز است. بنابراین رد پای کربن کمتری ایجاد می شود. از این نظر مدل های کامپوزیتی می توانند در جهت بهبود وضعیت محیط زیست عمل کنند. کامپوزیت درون خود یک هسته عایق دارد که مانع اتلاف گرما می شود.

قوی و قابل اعتماد

چوب و آلومینیوم که در ساخت سبک کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند، هر دو از استحکام بالایی برخوردار هستند. بنابراین محصول این دو ماده در کنار هم پنجره ای قابل اعتماد است که می تواند امنیت خانه را تا حد زیادی تامین کند. افرادی که نمی خواهند هزینه نسبتا بالای این مدل را پرداخت کنند می توانند پنجره کامپوزیتی دست دوم خریداری کنند زیرا مقاومت و استحکام آن ها با گذشت زمان کاهش چشمگیری ندارد. برای آشنایی با فروشندگان این محصولات می توانید به وب سایت هایی مانند بیسود مراجعه کنید.

تعمیر و نگهداری کم

اگرچه چوب به تعمیر و نگهداری نیاز دارد، اما وقتی در تولید سبک کامپوزیت استفاده می شود، درون خانه و فضای داخلی قرار می گیرد. عدم قرار گرفتن در شرایط بیرونی مانند باران و برف، مانع پوسیدگی و آسیب دیدگی آن می شود.

قابل بازیافت

هم چوب و هم آلومینیوم قابل بازیافت هستند بنابراین مدل کامپوزیتی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، مدلی سازگار با طبیعت به حساب می آید.

طرح های جذاب و انعطاف پذیر

این مدل ها در انواع گوناگون و رنگ های متنوع ساخته می شوند به همین دلیل طیف گسترده ای از مدل ها را در اختیار خریداران قرار می دهند. چوب به کار رفته در آن ها را می توان با انواع مواد نگهدارنده و روغن های مخصوص پوشش داده و بر زیبایی ظاهری آن افزود.

معایب پنجره کامپوزیت

تنها عیبی که می توان برای این مدل در نظر گرفت، هزینه آن است. قیمت آن ها نسبت به انواع دیگر خصوصا مدل یو پی وی سی بالاتر است.

معایب پنجره کامپوزیت

مقایسه UPVC و کامپوزیت

از آن جا که مدل یو پی وی سی قیمت مقرون به صرفه ای دارد، از محبوبیت بالایی در میان خریداران برخوردار است. اما باید توجه داشت که این مدل ها طول عمر کوتاهی دارند و بعد از ۲۰ یا نهایتا ۳۰ سال لازم است تعویض شوند این در حالی است که عمر مدل کامپوزیت، ۵۰ تا۶۰ سال تخمین زده شده است. اگرچه هزینه تعمیر مدل کامپوزیت بالاست اما مدل های یو پی وی سی به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند. سبک UPVC به مرور زمان تغییر رنگ می دهد و گاهی تعمیر آن بسیار دشوار است. کامپوزیت عایق قوی تر نسبت به مدل یو پی وی سی است بنابراین گرمای بیشتری را در خانه نگه می دارد.

نکات خرید پنجره کامپوزیت

خرید هر محصولی اگر با آگاهی و شناخت صورت نگیرد می تواند باعث ضرر مالی زیادی شود. انتخاب پنجره، جدا از این که به سلیقه، بودجه و سبک معماری خانه شما بستگی دارد، به بررسی مشخصات و ویژگی های محصول هم مرتبط است. در پایان این نوشته برخی از نکات مهم مربوط به این کالا را آورده ایم تا هنگام خرید با بررسی آن ها انتخابی درست تر و به صرفه تر داشته باشید.

نکات خرید پنجره کامپوزیت

بهره وری انرژی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که از پوشش با کیفیت و آب بندی مناسب برخوردار باشد.

متریال به کار رفته در قاب

با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی خریدار، جنس قاب متفاوت است. سبک های وینیل دوام و مقاومت بالایی در برابر انواع شرایط متغیر دارند و تمیز کردن آن ها آسان است.

ویژگی های امنیتی

از آن جایی که پنجره یکی از راه های ورود سارقان به حساب می آید، در ساخت آن باید از قطعات سخت افزاری با کیفیت و چفت های قوی استفاده شود زیرا نفوذ به آن ها دشوار تر است.

نشت هوا

پنجره ها باید در برابر نشت هوا تست شوند و میزان نشتی آن ها استاندارد و معقول باشد.

استفاده آسان

بیشتر افراد هنگام خرید، به جنس و زیبایی کالا توجه می کنند اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که مدل انتخابی به راحتی قابل استفاده باشد و تمیز کردن آن به آسانی صورت گیرد.

مقاومت در برابر باد

اگر چه اغلب مدل ها در برابر باد مقاومت بالایی دارند اما این نکته در مدل هایی که با استفاده از مواد بازیافتی ساخته می شوند باید بررسی شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 9 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.