گیمر بازی راهنمای خرید بهترین مانیتور برای PS5 و Xbox Series - گیمر بازی

کنسول‌های نسل نهمی در حال پیشرفت هستند. مخصوصاً اینکه نزدیک به ۳ سال از عمر این کنسول‌ها گذشته و حال دیگر یک دستگاه جدید به حساب نمی‌آیند. یکی از نکات مهم این است که کنسول‌های بازی نیاز به یک نمایشگر بسیار خوب دارند تا قدرت خود را نشان دهند. این هماهنگی میان نمایشگر و کنسول است که یک تجربه بسیار خاص را به کاربر ارائه می‌دهد.

در گذشته وقتی بحث از گیمینگ با کنسول بازی می‌شد همیشه به تلویزیون اشاره می‌شد. کنسول‌های نسل ۹ از این قانون تبعیت نمی‌کنند. به دلیل اینکه قدرت این کنسول‌ها بسیار زیاد است و تلویزیون‌های زیادی از این قدرت‌ بهره نمی‌برند. اینجاست که بحث خرید مانیتور گیمینگ مطرح می‌شود. مانیتوری که بتواند به طور کامل با کنسول‌ها سازگاری داشته و بتواند از تمام قابلیت‌های آن‌ها استفاده کند.

دنیای مانیتور از تلویزیون در زمینه گیمینگ بسیار گسترده‌تر است. به دلیل اینکه گیمینگ با کامپیوتر چندین سال وجود داشته و حال دنیای کنسول‌ها نیز می‌تواند از این قابلیت‌ها استفاده کند. در میان مانیتورهای موجود در بازار خرید بهترین مورد کمی کار دشواری است. به دلیل اینکه اگر شما قصد خرید یک مانیتور برای یک کنسول را دارید، باید معیارهای خود را تا حدی تغییر دهید. به دلیل اینکه مواردی که در کنسول گیمینگ مهم هستید با آنچه در کامپیوتر مطرح است متفاوت است.

یکی از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مانیتورهای بزرگ یا به اصطلاح Ultra Wide برای کنسول‌ها چندان مناسب نیستند. به دلیل اینکه تا الان ما شاهد پشتیبانی کنسول‌های نسل نهمی از نسبت تصویر غیر از ۱۶:۹ نبوده‌ایم. پس به طور کلی بحث مانیتورهای فوق عریض یا مواردی از این دسته برای کنسول‌های نسل نهمی ناکارآمد است.

حال در این متن ما قصد داریم تا در خرید بهترین مانیتور گیمینگ برای کنسول‌های نسل نهمی به شما کمک کنیم.

مانیتورهای مناسب کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس

به طور کلی خرید مانیتور برای کنسول‌های نسل نهمی کار چندان سختی نیست. با این حال شما باید به چندین نکته توجه کنید. اول اینکه مانیتورها باید یک رابط HDMI داشته باشند. حال اگر تکنولوژی این رابط ۲.۱ باشد که بهتر هم هست. همینطور اینکه اگر یک مانیتور در خود اسپیکر هم داشته باشد وضعیت بهتر می‌شود. به طور کلی مانیتورهای بسیار زیادی وجود دارند که اکثراً با تمرکز روی گیمینگ کامپیوتری ساخته شده‌اند. به همین دلیل اکثراً دارای فناوری‌هایی مثل G-Sync و مواردی مثل آن هستند. این موارد برای گیمینگ روی کنسول اهمیت نداشته و تنها رزولوشن و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش مهم هستند.

از طرفی باید دقت کنید که تمرکز اصلی در خرید مانیتور برای کنسول‌های نسل نهمی کیفیت ۴K آن است. درست است که نرخ به روزرسانی صفحه نمایش نیز مهم است ولی به دلیل اینکه نرخ فریم به شرکت سازنده و عملکرد بازی بستگی دارد، بهتر است بیشتر به ۴K بودن مانیتور توجه کنید. حال با معرفی مانیتورهای مناسب کنسول پلی‌استیشن ۵ با ما همراه باشید.

مانیتورهای ۴K

همانطور که گفتیم تمرکز اصلی شما باید خرید یک مانیتور ۴K باشد. به دلیل اینکه این رزولوشن توانایی کنسول شما را به چالش کشیده و کنسول‌های نسل نهمی نیز برای همین رزولوشن ساخته شده‌اند. خوشبختانه در این مدت تنوع مانیتور با این رزولوشن بسیار زیاد شده و ما شاهد موارد بسیار خوبی با رزولوشن ۴K هستیم. تنها نکته منفی اینجاست که قیمت این مانیتورها بسیار بالا است.

مانیتور سونی اینزون ام ۹ (Sony Inzone M9 Monitor)

Sony Inzone M9 Monitor

 

اگر برای شما بودجه و کمیاب نبودن یک مانیتور اهمیت ندارد، مانیتورهای اینزون سونی بهترین انتخاب برای تجربه گیمینگ روی کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند. این مانیتورها برای پلی‌استیشن ۵ بهینه شده و سونی نیز بهترین سازگاری را برای آن‌ها طراحی کرده است. به همین دلیل شما هیچ مشکلی در اتصال یا مواردی از این دست نخواهید داشت.

مانیتور سونی اینزون ام ۹ به طور کلی هم یکی از بهترین مانیتورهای موجود در بازار است. این مانیتور دارای رزولوشن ۴K بود و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی دارد. در کنار آن این مانیتور از تکنولوژی G Sync انویدیا نیز پشتیبانی کرده که آن را برای اتصال کامپیوتر نیز بهینه می‌کند. در کنار همه این موارد اینزون ام ۹ دارای نرخ پاسخ‌دهی کمتر از ۱ میلی ثانیه است که آن را برای بازی‌های رقابتی بسیار مناسب می‌کند.

اینزون ام ۹ یک مانیتور همه چیز تمام است. اندازه آن ۲۷ اینچ بوده که بیش از حد بزرگ نیست و فضایی زیادی اشغال نمی‌کند. از طرفی دقت صفحه نمایش بسیار بالا بوده و به طور کامل نیز برای کنسول پلی‌استیشن ۵ طراحی شده است. به این معنا که شما دارای پورت HDMI 2.1 بوده و راه‌های اتصال بسیار زیادی دارید. در کنار آن این مانیتور به صورت خودکار تنظیمات خود را برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بهینه کرده که آن را تبدیل به بهترین مورد برای این کنسول می‌کند.

تنها مشکل این مانیتور کمیاب بودن و قیمت به شدت بالای آن است. سونی اینزون ام ۹ را می‌توان یکی از گران‌ترین مانیتورهای بازار دانست و این موضوع مخصوصاً برای بحث گیمینگ روی کنسول اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با این حال اگر شما از افرادی هستید که در کنار کنسول یک کامپیوتر قدرتمند هم دارید، اینزون ام ۹ بهترین گزینه برای پلی‌استیشن ۵ است. همینطور اینکه این مانیتور در کل بهترین مورد برای تجربه بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۵ است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و زیبا
  • کیفیت بالای ۴K
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بالا و سرعت پاسخ‌دهی سریع
  • سازگاری بسیار خوب با کنسول پلی‌استیشن ۵

نقاط ضعف

  • کمیاب
  • قیمت بسیار بالا
  • تجربه متوسط برای کنسول‌های غیر سونی

 

مانیتور فیلیپس مدل ۲۷M1F5800

مانیتور فیلیپس مدل 27M1F5800

وقتی بحث از مانیتور و لوازم جانبی کامپیوتر می‌شود کمتر کسی به کمپانی فیلیپس فکر می‌کند. با این حال این شرکت یک ورود بسیار قدرتمند به دنیای گیمینگ و مانیتور داشته و یکی از بهترین مانیتورهای موجود در بازار را به کاربران ارائه می‌دهد. نکته بسیار مهم در مورد این مانیتور این است که اکثر امکانات مانیتور سونی را به کاربر با قیمت کمتر ارائه می‌دهد. نکته مهم این مانیتور این است که تفاوتی بین دو کنسول قائل نشده و تجربه خوبی را برای هر دو کنسول ارائه می‌دهد.

مانیتور ۲۷M1F5800 دارای اندازه ۲۷ اینچی و کیفیت ۴K است. همین دو مورد باعث می‎‌شود تا از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد. در کنار آن یک نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی و نرخ پاسخ‌دهی کمتر از ۱ میلی ثانیه این مانیتور را به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار تبدیل کرده است.

در کنار این موارد طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبای مانیتور فیلیپس آن را برای کارهای مختلف بهینه کرده است. به این معنا که این مانیتور تنها برای کنسول نسل نهمی شما ساخته نشده بلکه به راحتی از کامپیوتر شما نیز پشتیبانی خواهد کرد. یکی دیگر از نکات مثبت ۲۷M1F5800 استفاده از پنل IPS Nano است. چیزی که در مانیتورهای دیگر وجود نداشته و شفافیت بسیار بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

مانیتور فیلیپس دارای دو درگاه ورودی HDMI 2.1 است. این باعث می‌شود تا شما در زمینه نرخ فریم کنسول نیز محدود نبوده و بهترین تجربه را داشته باشید. در کنار آن این مانیتور از سیستم Smart Image HDR استفاده کرده و تصویر را متناسب با محتوایی که در حال پخش است تغییر داده و بهتر می‌کند. همگی این موارد باعث شده تا مانیتور ۲۷M1F5800 شرکت فیلیپس یک خرید بسیار خوب باشد.

نقاط قوت

  • کیفیت ۴K و طراحی خوب
  • استفاده از پنل IPS
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی
  • تعداد پورت‌های زیاد

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم موجودی زیاد در ایران

مانیتور ایسوس مدل روگ استریکس XG43UQ

روگ استریکس XG43UQ

ایسوس سابقه بسیار خوبی در دنیای گیمینگ دارد و به همین دلیل منطقی است ورود قدرتمندی به دنیای مانیتور داشته باشد. تا همین چند وقت پیش ما شاهد مانیتور بالارده از این شرکت نبودیم تا اینکه بخش روگ (ROG) ایسوس تصمیم گرفت یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار را عرضه کند.

مانیتور ایسوس XG43UQ چندین نکته مثبت دارد. اول اینکه رزولوشن آن ۴K بوده که برای کنسول‌ها بسیار مناسب است. دوم اینکه دارای درگاه ارتباطی HDMI 2.1 است که این مانیتور را برای اتصال کنسول‌ها مناسب می‌کند. درست است که مانیتور ایسوس بیشتر برای کامپیوتر ساخته شده ولی دلیل بر این نیست که برای کنسول‌های نسل نهمی هم مورد بدی باشد.

XG43UQ دارای اندازه ۴۳ اینچی است. از طرفی نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی آن باعث شده تا یک صفحه نمایش بسیار روان باشد. همینطور اینکه اگر به عناوین رقابتی علاقه دارید، نرخ پاسخ‌دهی صفحه نمایش این مانیتور نیز ۱ تا ۳ میلی ثانیه است که آن را بسیار سریع کرده است. در کنار همه این موارد این مانیتور ظاهر بسیار جذابی دارد که آن را برای گیمرها مناسب کرده است.

مانند مانیتور اینزون سونی این مانیتور نیز همه کاره است. به این شکل که شما می‌توانید هم کنسول خود و هم کامپیوتر خود را به آن متصل کنید و از تجربه هر دو دستگاه لذت ببرید. مانیتور ایسوس یک مانیتور بسیار کاربردی با قیمت نسبتاً مناسب و امکانات بسیار زیاد است که آن را یک انتخاب بسیار خوب برای کاربران کنسول نسل نهمی و کامپیوتر تبدیل می‌کند.

نقاط قوت

  • اندازه بزرگ
  • طراحی زیبا
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی
  • کیفیت ۴K
  • سازگاری با کنسول‌های نسل نه

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتاً بالا
  • اندازه جاگیر و بزرگ
  • تمرکز شرکت سازنده بیشتر روی بحث کامپیوتر بوده است.
نمایشگر ایسوس مدل ROG STRIX XG43UQ سایز 43 اینچ

مانیتور ال جی مدل ۳۲UN650-W

مانیتور ال جی مدل 32UN650-W

شرکت ال جی یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های صفحه نمایش در دنیا است. این شرکت صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیتی به دنیا عرضه کرده که برای گیمینگ و کاربری‌های دیگر مناسب است. حال نکته اینجاست که اگر تمرکز شما روی کیفیت صفحه است و کمتر به نرخ به روزرسانی اهمیت می‌دهید مدل ۳۲UN650-W برای شما ساخته شده است.

نکته مهم در مورد کنسول‌های نسل نهمی نرخ به فریم متغیر آن‌ها است. به این معنا که شما با یک نرخ فریم ثابت روبرو نیستید و ممکن است ۱۲۰، ۶۰، ۳۰ و حتی مواردی میان این ارقام را تجربه کنید. قطعاً بهره بردن از این نرخ فریم چیزی است که هدف اصلی شرکت‌های سازنده بوده است. با این حال از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی تا الان عناوین کمی بودند که توانایی اجرا روی کیفیت ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ را داشته‌اند.

پس حال اینجا این سؤال مطرح می‌شود که کدام یک اولویت شما است. کیفیت یا نرخ فریم. اگر کیفیت انتخاب شما است پس مانیتور ۳۲UN650-W یک انتخاب بسیار خوب در این زمینه است. این مانیتور کیفیت صفحه نمایش بسیار بالا و ۴K داشته و در کنار آن از پنل IPS استفاده می‌کند. این پنل شفافیت بسیار بالایی داشته و کیفیت خوبی هم دارد.

مانیتور ال جی ۳۲UN650-W در کنار گیمینگ برای کارهای مختلف دیگر هم ساخته شده است. پس شما می‌توانید از آن برای طراحی و کارهای دیگر هم استفاده کنید. همینطور اینکه نرخ به روزرسانی صفحه نمایش این مانیتور ۶۰ هرتز بوده و ۳ تا ۶ میلی ثانیه هم محدوده پاسخدهی دارد. اندازه صفحه نمایش این مانیتور نیز ۳۲ اینچ بوده که اندازه بسیار مناسبی برای استفاده روزمره است. مانیتور ال جی دارای یک درگاه HDMI است که آن را برای اتصال کنسول‌ها بهینه کرده است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و خوب
  • کیفیت صفحه نمایش ۴K
  • استفاده از پنل IPS
  • اندازه ۳۲ اینچی مناسب

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۶۰ هرتزی
  • زمان پاسخدهی نسبتاً کند
  • قیمت بالا
مانیتور MSI مدل Optix AG321CQR سایز 31.5 اینچ

مانیتور ایسوس تاف گیمینگ مدل VG289Q

مانیتور ایسوس تاف گیمینگ مدل VG289Q

سری تاف گیمینگ را می‌توان یک مجموعه با ارزش خرید بسیار بالا دانست. در اصل این مجموعه بخش ارزان قیمت شرکت ایسوس است. با این حال مواردی بسیار با کیفیت و با قابلیت‌های بسیار در آن وجود دارد. یکی از این مثال‌ها مدل VG289Q است. این مدل در کنار قابلیت‌های زیاد کیفیت خوب و قیمت بسیار خوبی دارد که ارزش خرید آن را به شدت بالا می‌برد.

مانیتور VG289Q سری تاف دارای رزولوشن ۴K است. همین مورد آن را برای گیمینگ روی کنسول بسیار مناسب کرده است. در کنار آن این مانیتور دارای یک درگاه HDMI بوده که شما به راحتی می‌توانید به واسطه آن کنسول خود را به این مانیتور متصل کنید. سرعت پاسخ‌دهی خوب ۳ تا ۶ میلی ثانیه نیز باعث شده تا این کنسول در زمینه عناوین رقابتی نیز مناسب باشد.

از طرفی اندازه ۲۸ اینچی این مانیتور باعث شده تا برای کاربری‌های غیر گیمینگ هم مناسب باشد. مانند اکثر عناوین این لیست، این مانیتور برای کارهای غیر گیمینگ نیز بسیار توانمند است. از طرفی استفاده از پنل IPS باعث شده تا این مانیتور دقت رنگ بسیار بالایی داشته باشد. همینطور اینکه پوشش روی صفحه نمایش هم مات است و شما نگران بازتاب نور روی آن نخواهید بود.

نکته اینجاست که با توجه به این قیمت، مانیتور VG289Q ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به دلیل اینکه در این بازه قیمتی دیگر کیفیت ۴K مشاهده نمی‌شود و بیشتر به نرخ فریم توجه شده است. با این حال این مانیتور بیشتر به کیفیت توجه کرده و همانطور که به شما گفتیم، در زمینه گیمینگ روی کنسول به دلیل اینکه اکثر عناوین بازی روی یک عدد قفل هستند، کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

نقاط قوت

  • اندازه مناسب و طراحی بسیار خوب
  • کیفیت ۴K
  • استفاده از تکنولوژی HDR
  • مناسب برای کارهای مختلف با کامپیوتر
  • قیمت بسیار مناسب

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۶۰ هرتزی
  • پاسخدهی صفحه نمایش ۳ تا ۶ میلی ثانیه‌ای و بیشتر رقبا
مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q سایز 28 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700UM

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700UM

حال اگر شما به امکانات کلی مانیتور اهمیت ندهید و بخواهید یک مانیتور بزرگ با کیفیت ۴K داشته باشید، مانیتور سامسونگ LS43AM700UM مخصوص شما است. این مانیتور در عین سادگی قیمت بسیار خوبی داشته و از طرفی سابقه مستحکم سامسونگ در زمینه صفحه نمایش را با خود دارد که آن را به یک انتخاب خوب و اقتصادی تبدیل می‌کند.

این مانیتور بیشتر به یک تلویزیون شباهت دارد، به دلیل اینکه دارای نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۶۰ هرتزی بوده و از طرفی پاسخ‌دهی آن نیز بالای ۶ میلی ثانیه است. با این حال چیزی که باعث می‌شود این مانیتور ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد رزولوشن ۴K آن است. همانطور که گفتیم این رزولوشن چیزی است که کنسول‌های نسل نهمی هدف قرار داده‌اند و تمرکز شما نیز در زمان خرید باید رزولوشن ۴K باشد.

با این حال در کنار این موارد ما شاهد طراحی ساده و بسیار زیبا این مانیتور هستیم. همینطور اینکه قابلیت‌های بسیار زیاد از جمله توانایی جابجایی هوشمند میان پورت‌های مختلف، سیستم HDR 10 و موارد دیگر باعث شده‌اند که این مانیتور یک انتخاب بسیار خوب برای گیمرهای کنسولی باشد. همینطور اینکه اندازه ۴۳ اینچی این مانیتور باعث شده تا یک دستگاه همه کاره باشد.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و با کیفیت
  • رزولوشن ۴K
  • دارای چندین پورت مختلف
  • اندازه بزرگ ۴۳ اینچی

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۶۰ هرتزی
  • زمان پاسخ‌دهی بالای میلی ثانیه
مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700UM سایز 43 اینچ

مانیتورهای ۱۴۴۰p

برای بسیاری از افراد خرید یک مانیتور ۴K چندان مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل با کمی رزولوشن کمتر راضی هستند. نکته اصلی در مورد رزولوشن کمتر این است که نرخ فریم شما بالاتر است. در زمینه کامپیوتر این موضوع بسیار مشهود است اما در زمینه کنسول کمی کمتر است. به این شکل که بازی مورد نظر باید از این قابلیت پشتیبانی کند که از نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بیشتر با رزولوشن کمتر پشتیبانی کند. در غیر این صورت شما تفاوت چندانی در نرخ فریم و روان بودن بازی احساس نخواهید کرد و تفاوتی از لحاظ عملکردی با ۴K نخواهید دید.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC27G55TQWM

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC27G55TQWM

وقتی صحبت از صفحه نمایش می‌شود، نمی‌توان به شرکت سامسونگ اشاره نکرد. سامسونگ سابقه بسیار زیادی در ساخت پنل‌های مختلف صفحه نمایش داشته و همیشه در این زمینه پیشتاز بوده است. بسیاری از گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های مختلف دارای پنل‌های این شرکت هستند و به همین دلیل حضور آن در دنیای صفحه نمایش الزامی است.

به طور کلی مانیتورهای سامسونگ تمرکز بیشتری روی زمینه گیمینگ با کامپیوتر دارند. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها دارای پورت HDMI نیستند. با این حال این موضوع در مورد مانیتور LC27G55TQWM صدق نمی‌کند. این مانیتور یک دستگاه همه کاره بوده که برای استفاده کنسول و کامپیوتر بهینه شده است.

شرکت سامسونگ تلاش بسیاری کرده تا این مانیتور به بهترین نحو طراحی شود و به همین دلیل از لحاظ ظاهری ساده و در عین حال دارای عناصر گیمینگ است. در کنار آن نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۱ تا ۳ میلی ثانیه باعث شده که این مانیتور برای بازی‌های رقابتی و سریع بسیار مناسب باشد.

نکته اصلی این مانیتور رزولوشن آن است. سامسونگ LC27G55TQWM دارای رزولوشن ۱۴۴۰p است و به نوعی می‌توان گفت از تمام قدرت کنسول شما استفاده نمی‌کند. با این حال بسیاری از بازی‌های امروزی هم دو حالت به شما ارائه می‌دهند. حالت اول رزولوشن بالا مثلاً ۴K و نرخ فریم کمتر مثل ۶۰ یا حتی ۳۰ و حالت دوم رزولوشن کمتر یعنی ۱۴۴۰p و نرخ فریم بالاتر هستند. حال اگر شما از افرادی هستید که نرخ فریم بالا و کیفیت پایین‌تر را ترجیح می‌دهید، مانیتور LC27G55TQWM یکی از بهترین موارد موجود در بازار است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و زیبا
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بالا
  • زمان پاسخ‌دهی کم
  • استفاده از رزولوشن ۱۴۴۰p

نقاط ضعف

  • عدم استفاده از رزولوشن ۴K
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبای هم رده
مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC27G55TQWM سایز 27 اینچ

مانیتور ایسوس مدل روگ استریکس XG27WQ

مانیتور ایسوس مدل روگ استریکس XG27WQ

مانیتورهای ایسوس به طور کلی کیفیت بسیار خوبی داشته و قیمت مناسبی هم دارند. پس انتخاب درستی به نظر می‌رسند. نکته اصلی اینجاست که مانیتورهای استریکس نسبت به سری تاف قیمت بالاتری داشته ولی کیفیت بهتری هم دارند. به همین دلیل مدل ارجح‌تر هستند. مانیتور XG27WQ نیز یکی از بهترین نمونه‌های این شرکت با قیمت مناسب است.

ایسوس برای این مانیتور تصمیم گرفته از رزولوشن ۱۴۴۰p استفاده کند. این رزولوشن در کنار اندازه ۲۷ اینچی باعث شده تا کاربر حس خوبی را از آن بگیرد. از طرفی با داشتن دو عدد پورت HDMI این مانیتور برای کنسول‌های نسل نهمی هم انتخاب بسیار خوبی است. در اصل این مانیتور یک دستگاه همه کاره بوده که برای اتصال کنسول و کامپیوتر شما بهینه شده است.

در کنار همه این موارد نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۶۵ هرتزی در کنار زمان پاسخ‌دهی ۱ تا ۳ میلی ثانیه باعث شده تا مانیتور ایسوس XG27WQ یک صفحه نمایش بسیار خوب برای عناوین رقابتی باشد. همینطور اینکه شرکت ایسوس تلاش کرده تا از تمامی تکنولوژی‌های روز در مانیتور خود استفاده کند تا بهترین تجربه کنسول گیمینگ را به کاربران ارائه دهد.

ظاهر این مانیتور نیز دارای شاخصه‌های روگ بوده که باعث شده بسیار جذاب باشد. نرخ به روزرسانی صفحه نمایش ۱۴۴۰p هم یک تعادل بسیار خوب میان کیفیت و نرخ فریم ایجاد کرده که باعث می‌شود شما با مشکلات عملکردی روبرو نشوید. از طرفی این مانیتور کمی هم خمیده است که به خودی خود آن را بسیار جذاب کرده است.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و طراحی خوب
  • استفاده از رزولوشن ۱۴۴۰p
  • طراحی خمیده
  • سازگار با کنسول‌های نسل نهمی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • استفاده از رزولوشن ۱۴۴۰p به جای ۴K
مانیتور ایسوس مدل XG27WQ سایز 27 اینچ

مانیتورهای ۱۰۸۰p

به طور کلی انتخاب‌های بسیار زیادی با رزولوشن ۱۰۸۰p وجود دارد. با این حال ما این رزولوشن را برای کنسول‌های نسل نهمی به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. به دلیل اینکه این رزولوشن اصلاً از قدرت این کنسول‌ها استفاده نکرده و تجربه چندان متفاوتی را به شما ارائه نمی‌دهد. شما شاید سرعت بیشتری را تجربه کنید ولی از لحاظ کیفیت تصویر هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد. به همین دلیل در این لیست مانیتورهای ۱۰۸۰p را قرار ندادیم. با این حال اگر شما از لحاظ بودجه در محدودیت هستید موارد بسیار خوبی از ایسوس و سامسونگ در این بازه قیمتی وجود دارد.

صفحه‌ی اصلی بازی گیمر بازی| اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.