گیمر بازی بررسی مشخصات و مزایای کشنده فوتون - گیمر بازی

کشنده فوتون یکی از برترین و اقتصادی‌ترین کامیون‌های حمل بار در کشور است. در گذشته‌های نزدیک، کامیون‌های فوتون با کیفیت بسیار بالا و عملکرد مرغوب، وارد بازار کشور شده‌اند. اکنون به لطف همکاری کمپانی فوتون چین و ایران خودرو دیزل، کامیون‌های کشنده فوتون با ظرفیت حمل تا ۹۰ تن، به بازار عرضه شده‌اند.

کامیون کشنده فوتون نسبت به سایر خودروهای سنگین دارای اجزای ساده و مرغوب‌تری است. همچنین به تمامی امکانات ایمنی و رفاهی برای رانندگان مجهز شده ‌است. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث افزایش کیفیت کامیون فوتون نسبت به کامیون‌های برتر دنیا شده، وجود قطعات مرغوب از کشورهای مختلف مانند آلمان بر روی آن است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مناسب، به صاحب یک کامیون فوتون کشنده شوید و به بهترین شکل ممکن به شغل رانندگی خود ادامه دهید. در ادامه، با ما همراه شوید تا با کامیون فوتون کشنده بیشتر آشنا شوید. همچنین لوازم یدکی فوتون کشنده را می توانید از بازار آنلاین اتوموبی تهیه نمائید.

با مشخصات فنی کشنده فوتون آشنا شوید

کامیون کشنده فوتون با پیشرانه‌ای بسیار قوی، ۴۳۰ اسب بخاری و ۶ سیلندر، طراحی شده است تا بار سنگین را با بهترین کیفیت حمل کند. موتور این کامیون توسط کمپانی کمنز با حجم ۱۰۳۰۰ سی سی طراحی و ساخته شده است. برای مقابله با سربالایی‌های سخت، موتور کامیون فوتون با دو توربو شارژ بسیار قوی تجهیز شده است. البته برخی از مدل‌های کامیون فوتون کشنده با موتور ۱۰۸۰۰ و ۱۱۰۰۰ سی سی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده کامیون فوتون کشنده مورد استقبال رانندگان باشد، گیربکس مرغوب و با کیفیت آن است. این کامیون با گیربکسی ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب، به سرعت و گشتاور بیشتری نسبت به ماشین‌های سنگین دیگر، دست می‌یابد. گیربکس این کامیون به دو صورت اتوماتیک و دستی تولید می‌شود و توسط شرکت ZF کشور آلمان ساخته می‌شود.

نکته قابل توجه این است که عمر گیربکس‌های کامیون فوتون کشنده نسبت به دیگر کامیون‌های سنگین بسیار بالاتر است و این موضوع باعث شده است تا رانندگان کامیون فوتون از مشکلات تعمیرات پی‌در‌پی گیربکس در امان باشند.

مشخصات ظاهری کامیون

کامیون فوتون کشنده با کابینی بسیار لوکس و ظاهری شبیه به گران‌ترین کامیون جهان، یعنی ولوو ۶۶۰ اف اچ، طراحی شده است. چراغ‌های دیلایت در جلو و چراغ خطر منحنی عقب روی کابین کامیون فوتون، ظاهر آن را متفاوت و زیباتر از سایر کامیون‌ها می‌کند. هرچند برخی قطعات ظاهری آن، مانند آینه بغل، مه‌شکن‌ها، بادگیر محافظ باک بغل و گلگیرها، شباهت بسیار زیادی به کامیون‌های لوکسی مانند بنز آکتروس و اسکانیا دارند.

در کابین کامیون فوتون کشنده، وجود صندلی هیدروپنوماتیک ۱۲ جهته برای راننده، احساس راحتی بیشتری در طول مسافت‌های طولانی رانندگی ایجاد می‌کند. همچنین، در قسمت عقب کابین کامیون، محلی شبیه به اتاق خواب لوکس قرار دارد که رانندگان می‌توانند در زمان استراحت در آن جا به استراحت بپردازند. وجود بخاری و کولر از دیگر ویژگی‌های محبوب این کامیون است.

در کل، آپشن‌های کامیون فوتون کشنده نسبت به گران‌ترین کامیون‌های جهان هیچ کم و کسری ندارد. این موضوع باعث شده تا این کامیون مورد توجه و استفاده رانندگان سنگین قرار گیرد.

نکاتی در زمینه نگهداری از موتور و گیربکس کشنده فوتون

برای استفاده بلندمدت و بدون مراجعه مکرر به تعمیرگاه، در کامیون کشنده فوتون ۴۳۰ باید به نکات زیر توجه کنید:

به دلیل قدرت و حجم بالای موتور، حرارت زیادی تولید می‌شود، بنابراین در هر چهار تا پنج بار سرویس باربری، باید روغن موتور تعویض شود. استفاده از روغن با کیفیت و مرغوب، می‌تواند عمر موتور را افزایش دهد.

گیربکس کامیون فوتون از کشور آلمان و محصول کمپانی ZF است که از مزایای فراوانی برخوردار است. این گیربکس‌ها، گران‌ترین گیربکس‌های جهان هستند و هزینه تعمیر آن‌ها بسیار زیاد است. بنابراین، پیش از حرکت، حتماً میزان روغن گیربکس و دیفرانسیل کامیون فوتون را چک کنید تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد. همچنین، استفاده از مکمل‌های روغن با کیفیت می‌تواند عملکرد گیربکس را بهبود بخشد.

مزایای استفاده از کشنده‌های فوتون

صرفه اقتصادی بالا، یکی از مزایای کامیون فوتون کشنده است. این کامیون‌ها نسبت به دیگر کامیون‌ها استهلاک و سوخت مصرفی کمتری دارند. اجزای آن‌ها از طول عمر بالاتری برخوردارند. با استفاده مناسب و استاندارد از کامیون فوتون، نیاز زیادی به تعمیرگاه پیدا نمی‌کنید، زیرا قطعات آن کیفیت بالایی دارند.

یکی از مزایای دیگر کامیون فوتون کشنده، قدرت و قوی بودن آن‌هاست. موتورهای پیشرانه ۴۲۰ الی ۴۵۰ اسب بخاری که برروی کامیون فوتون کشنده نصب شده‌اند، باعث می‌شود که کامیون‌ها در هیچ شرایطی کم توان نشوند و توانایی حرکت با سرعت بالا را داشته باشند. همچنین، سرعت و شتاب کامیون‌های فوتون کشنده نسبت به دیگر کامیون‌ها بیشتر است که باعث می‌شود رانندگان بتوانند با سرعت بیشتری به مقصد برسند.

ضمناً، کامیون فوتون ۴۶۰ با داشتن سیستم‌های ایمنی و رانندگی پویا، رانندگی را بسیار راحت و آسان کرده است. برای مثال، سیستم ABS که در این کامیون‌ها نصب شده است، باعث کاهش خطر حادثه شدید می‌شود و سیستم کنترل استحکام وسایل نقلیه کمک می‌کند تا راننده در شرایط خطرناک بتواند کنترل خودرو را به‌دست بگیرد.

در کل، کامیون فوتون کشنده دارای مزایای بسیاری است که باعث شده است تا این نوع کامیون به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل‌و‌نقل بار در صنعت حمل‌و‌نقل شناخته شود.

کلام آخر

می‌توان گفت که کامیون فوتون کشنده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رانندگان و صاحبان حمل‌ونقل است. این کامیون با داشتن مشخصات فنی و ظاهری برجسته، عملکرد مطلوب و صرفه اقتصادی بالا، توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. اگر شما هم به دنبال یک کامیون قدرتمند، مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت هستید، می‌توانید از کامیون فوتون کشنده استفاده کنید. همچنین اتوموبی لوازم یدکی فوتون سواری را به صورت تخصصی وارد و به فروش می رساند.

منبع: بازار آنلاین لوازم یدکی اتوموبی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 239 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.