گیمر بازی با مهمترین مزایا و معایب چری آریزو 6 آشنا شوید - گیمر بازی

 

با توجه به رشد صنعت خودروسازی در کشور و رقابت شدید بین برندها، انتخاب خودرو مناسب برای خرید بسیار مهم است. در این میان، خودروی چری آریزو ۶ با طراحی مدرن و قابل قبول، به عنوان یکی از خودروهای محبوب در بازار خودرو کشورمان شناخته می‌شود. اما با وجود این، قبل از خرید چری آریزو ۶، باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا تصمیم بهتری بگیرید. در این مقاله، با مهمترین مزایا و معایب چری آریزو ۶ آشنا خواهید شد. در ادامه با اتوموبی نمایندگی لوازم یدکی چری همراه باشید.

مزایای چری آریزو ۶

۱ـ طراحی زیبا و هیجان‌انگیز

خودروی چری آریزو ۶ با طراحی زیبا و هیجان‌انگیز، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. طراحان چینی این سدان با ایجاد خطوط در بدنه، ظاهری جذاب به آن بخشیدند. این خطوط که در قسمت بدنه خودرو وجود دارند، حجم قابل قبولی در آریزو ۶ به وجود آورده‌اند که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شوند.

همچنین لوازم یدکی آریزو ۶ را دارندگان این خودرو می توانند به صورت آنلاین از اتوموبی تهیه نمایند.

طراحی قسمت عقب، به خصوص چراغ‌ها، سبب شده تا حالت برجسته‌ای داشته و حالت یک خودرو اسپرت را به خود بگیرد. استفاده از زه‌های نقره‌ای رنگ، جذابیت ظاهری این خودرو را افزایش داده‌است.

از مزایای آریزو ۶، استفاده از رینگ اسپرت با جنس آلومینیومی بوده و در کنار این موضوع، انتخاب درست رینگ ۱۷ اینچی ظاهری جذاب به این سدان چینی بخشیده است.

طراحی داخلی این خودرو ساده اما مدرن است. کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در کابین این خودرو، دارای سطح مطلوبی بوده و موجب رضایت سرنشینان این خودرو می‌گردد. صندلی‌های مورد استفاده چری آریزو ۶، یکی دیگر از مزایای این خودرو است، چرا که صندلی‌های به کار برده شده در این خودرو، تفاوت چندانی با خودروهای اروپایی ندارند. محل نشیمنگاه صندلی‌ها در مقایسه با قسمت‌های دیگر، دارای ارتفاع پایین‌تری است و این موضوع باعث قرارگیری راحت‌تر کمر بر روی صندلی شده و در نتیجه، افزایش رضایت سرنشینان را به دنبال دارد.

۲ـ مصرف سوخت پایین

مصرف سوخت پایین از مشخصه‌ها و مزایای فنی این خودرو است. آریزو ۶ در هر سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتری، مصرفی معادل با ۶ لیتر بنزین دارد که این میزان را می‌توان برای یک خودرو با وزن بالا مناسب دانست. اگر تامین سوخت برای شما یک دغدغه است، توصیه می‌کنیم آریزو ۶ توربوشارژ را مورد بررسی بیشتر قرار دهید. حجم باک این سدان معادل با ۵۵ لیتر است و با توجه به مصرف پایین آریزو ۶، می‌تواند شما را از مراجعه مداوم به مراکز سوختگیری بی‌نیاز نماید.

 

 

۳ـ همانگی بین گیربکس و پیشرانه

آریزو ۶، مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر است که قادر است ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. نیروی تولید شده در پیشرانه این خودرو، به واسطه گیربکس CVT به چرخ‌های قسمت جلوی آن انتقال می‌یابد. هماهنگی و عملکرد موجود در سیستم گیربکس آریزو ۶ و پیشرانه در آریزو ۶، دارای میزان قابل قبولی است. شتاب صفر تا صد اعلام شده از طرف کمپانی سازنده این خودرو، ۹ ثانیه بوده که این میزان نشان‌دهنده شتاب مطلوبی در بین محصولات خودرویی کشور چین است.

۴ـ امکانات رفاهی

آریزو ۶ از جمله خودروهایی است که در بخش امکانات رفاهی و آپشن‌ها، مجهز به امکانات بسیاری است. این خودرو دارای سانروف، آینه‌های جانبی برقی، گرمکن آینه‌ها، استارتر، ایزوفیکس، پورت برق ۱۲ ولت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرم صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی برای صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال و سیستم تهویه دیجیتال در قسمت عقب است.

همچنین، این خودرو دارای ورود بدون نیاز به کلید، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، حالت محدود کننده در کمربندهای ایمنی، تعداد ۶ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و به صورت پرده‌ای، سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر، سیستم صوتی مجهز به هندزفری و ساب ووفر، صفحه نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر ۷ اینچی، نویگیشن، بلوتوث و USB، دوربین عقب  با زاویه ۳۶۰ درجه، دوربین جانبی، فرمان برقی، روکش چرمی فرمان، استفاده از دکمه‌های کنترل بر روی فرمان، فرمان حساس به سرعت، چراغ‌های اتولایت و دیلایت، سیستم اتو هلد، ترمز پارک برقی، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، رانندگی دو حالته، سیستم کنترل توقف خودرو در سربالایی، کروز کنترل و سیستم پایداری و کشش را داراست. بر اساس قیمت این خودرو، آپشن‌های بسیار زیادی در این خودرو وجود دارد که می‌تواند نیازهای شما را در بخش رفاهی و آپشن‌ها برآورده کند.

معایب چری آریزو ۶

۱ـ پیشرانه کم‌حجم توربوشارژر

یکی از معایب خودرو چری آریزو ۶، پیشرانه کم‌حجم توربوشارژر آن است. این مشکل به دلیل تفاوت دیدگاه مشتریان در بازار ایران و چین و نبود زیرساخت مناسب برای خودروهای توربو در کشورمان بوجود آمده است. اکثر خودروهای رقیب چری آریزو ۶ در بازار ایران از پیشرانه‌های حجیم و تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که به دلیل ترجیح مشتریان و نبود زیرساخت مناسب، خودروهای توربو در بازار ایران به چالش کشیده شده‌اند.

با این حال، خودروسازان چینی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه دولتی، از پیشرانه‌های کم‌حجم برای خودروهای توربو استفاده می‌کنند تا از مالیات معاف شوند. به همین دلیل، چری آریزو ۶ با پیشرانه کم‌حجم توربوشارژر، در بازار ایران مشکل دارد و احتمالاً نتواند با رقبای خود رقابت کند.

به‌علاوه، استفاده از موتورهای توربو در خودروها نیاز به مراقبت‌های فراوان دارد و به دلیل نبود دسترسی آسان به بنزین سوپر در سراسر کشور، اغلب پیشرانه‌های توربو در کوتاه‌مدت به مشکلاتی مانند خرابی یا عملکرد نامناسب دچار خواهند شد.

 

۲ـ استفاده از قطعات با کیفیت پایین

استفاده از قطعات با کیفیت پایین‌تر نسبت به رقبای خود از معایب Arrizo 6 است که باعث کسب امتیاز بسیار کمتری نسبت به رقبایش می‌شود. برخی از مالکان خودروی چینی Arrizo 6 نسبت به کیفیت قطعه‌های فنی آن ابراز نارضایتی می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث کاهش اعتماد به این خودرو و کسب امتیاز کمتر در مقایسه با رقبایش شود.

 

۳ـ امکانات ایمنی

خودروی چری آریزو ۶ به دلیل نداشتن مجوزهای تصادف بین المللی، در تست‌های مربوط به تصادفات عملکرد مناسبی ندارد و به همین دلیل از نظر مشخصات فنی و کیفی در هنگام تصادف، امتیاز پایینی دارد.

کلام آخر

خودرو چری آریزو ۶، یک خودروی سدان خانوادگی از شرکت چینی چری است که در حال حاضر در خیابان‌های ایران بسیار دیده می‌شود. در مقاله حاضر، به بررسی مهمترین مزایا و معایب خودروی چری آریزو ۶ پرداخته شده است. از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی جذاب و خاص آن، مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی اشاره کرد. با این حال، معایب مهمی هم برای این خودرو وجود دارد که می‌توان به مشکلات مربوط به تامین سوخت و کیفیت پایین قطعه‌های آن اشاره کرد.

این خودرو توانسته است نسبت به آریزو ۵، محبوبیت بسیار بیشتری در میان مردم ایران کسب کند. با در نظر گرفتن تحریم بازار خودروهای خارجی و قیمت بالای خودروهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی، خرید خودروهای چینی می‌تواند به عنوان گزینه‌ای بسیار مناسب در نظر گرفته شود.

قبل از خرید این خودرو، بهتر است به دقت مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار داده و با توجه به نیازهای خود، تصمیم‌گیری مناسبی بگیرید.

منبع: بازار آنلاین اتوموبی

 

 

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 229 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 8 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.