گیمر بازی بازی‌های لایو سرویس دشمن شکست‌ناپذیر ژانر ابرقهرمانی هستند - گیمر بازی

بازی‌های ابرقهرمانی همیشه از محبوبیت زیادی میان هواداران برخوردار بوده‌اند و این محبوبیت روند افزایشی داشته است چراکه فرهنگ عامه در طی پانزده سال گذشته تحت سیطره این ژانر بوده است. بااین‌حال با وجود این موفقیت متناوب، یک بخش وجود دارد که قهرمانان موفق به فتح آن نشده‌اند: بازی‌های لایو سرویس (بازی‌هایی که دائماً به‌روز می‌شوند و محتویات جدید برایشان ارائه می‌شود).

در لایو استریم اخیر State of Play، راکستدی اطلاعاتی درباره بازی جدید خود Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر کرد. راکستدی مدت‌ها بود که اخبار چندان شفافی پیرامون بازی منتشر نکرده بود و همین مسئله باعث شده بود اکثریت ندانند بازی قرار است چه سبکی داشته باشد و داستان آن دقیقاً چیست ولی در استریم تأیید شد که Suicide Squad یک بازی لایو سرویس خواهد بود: همیشه آنلاین و بله حتی دارای بتل پس.

لایو سرویس همراه با افسوس

Suicide Squad Kill the Justice League

جوخه انتحار دی سی تیمی از ضدقهرمانان و شخصیت‌های شرور است که یا مأموریت‌هایی که دولت به آنها واگذار می‌کند را انجام می‌دهد یا سرشان منفجر می‌شود. در ظاهر این شخصیت‌ها دقیقاً همان چیزی هستند که سازندگان و ناشران بزرگ به دنبال توسعه و عرضه آن از طریق لایو سرویس هستند. به نظر می‌رسد راکستدی نیز از این قضیه آگاه است زیرا ما می‌دانیم که پشتیبانی پس از عرضه بازی شامل شخصیت‌های بیشتر می‌شود که به شخصیت‌های موجود هارلی کوئین، پادشاه کوسه، ددشات و کاپیتان بوم‌رنگ اضافه می‌شوند.

با تمام این حرف‌ها باید معترف شد که شاید عده‌ای از دیدن هارلی کوئین، پادشاه کوسه، ددشات و کاپیتان بوم‌رنگ خسته شده باشند. از طرف دیگر این بازی باید با اکراه و بی‌علاقگی روبه‌رشد نسبت به بازی‌های لایو سرویس نیز دست‌وپنجه نرم کند.

بخوانید: بازی Suicide Squad به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد؛ حتی برای بخش تک نفره

سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای بازی‌های لایو سرویس نبوده است. در ماه فوریه چندین بازی لایو سرویس خبر از تعطیل‌کردن سرویس خود دادند. بعضی از بازیکنان از آنها به‌خاطر مدل‌های کسب درآمد افراطی یا مکانیک‌های گیم‌پلی ناراضی بودند. برای بازی جوخه انتحار مشکل پایان‌یافتن سرویس بازی انتقام‌جویان مارول و بازخورد مختلط نسبت به بازی شوالیه‌های گاتهام نیز وجود دارد.

ابرقهرمانان معروف و بازی‌های چندنفره از نظر ذاتی به هم گره‌خورده‌اند. بازی‌های Injustice و X-Men Legends به‌خوبی این موضوع را درک کرده بودند. هرچند در مدت زمانی که جوخه انتحار ساخته و منتشر شد ژانر بازی‌های ابرقهرمانی باعرضه بازی مرد عنکبوتی در سال ۲۰۱۸ جان دوباره‌ای به دست آورد.

بازی‌های ابرقهرمانی بین چندنفره و سینمایی بودن گیر افتاده‌اند

Marvel's Spider-Man Miles Morales

برداشت استودیوی Insomniac Games از این قهرمان کلاسیک مارول تنها با بازخورد مثبت روبه‌رو نشد بلکه باعث شد سونی بالاخره بتواند شریک درازمدت خود را به دست بیاورد. بدون اینکه دیگر بازی ای وابسته به یک فیلم به‌خصوص باشد بازی مرد عنکبوتی مارول به‌صورت یک بازی سینگل پلیر عرضه شد. در سال ۲۰۲۰، استودیوی سازنده این موفقیت را بازی Spider-Man: Miles Morales تکرار کرد. به همین دلیل در آینده شاهد ساخت بازی‌های مرد عنکبوتی ۲ و ولوورین توسط استودیوی Insomniac خواهیم بود.

درعین‌حال، استودیوی Eidos Montreal یک بازی سینمایی محور برای نگهبانان کهکشان منتشر کرد که با بازخورد چندان خوبی از بازیکنان یا حتی اسکوئر انیکس در ابتدا مواجه نشد اما اکنون موفق شده  جای خود را در میان بازی‌های ابرقهرمانی به دست بیاورد و می‌توان آن را به‌صورت مستقل بازی خوبی قلمداد کرد. مارول  هنوز لایو سرویس و خدمات پولی خود را دارد اما اکثر آنها بر روی موبایل فعالیت دارند. در فضای کنسول‌های بازی مارول بیشتر بر روی به موفقیت رسیدن بازی‌های تک‌نفره خود تمرکز دارد.

دی سی هنوز به بازی‌هایش فرصت شکوفایی نداده است. پس از عرضهٔ بازی بتمن: شوالیه آرکهام در سال ۲۰۱۵ دیگر بازی‌های بزرگ این استودیو بر روی چندنفره بودن تمرکز پیدا کرده است. تنها بازی تک‌نفره‌ای که درباره‌اش اطلاعات داریم بازی Wonder Woman استودیوی Monolith است اما زمان عرضه این بازی هنوز مشخص نیست.

در نهایت، بازی Suicide Squad: Kill the Justice League احتمالاً فروش خوبی خواهد داشت و در به یادآوری اینکه این تیم ضدقهرمان دی سی وجود دارد موفق عمل خواهد کرد. شاید بتواند با ترکیب عجیب شخصیت‌ها و قدرت‌های آنها مثل بازی انتقام‌جویان مارول به موفقیت نسبی برسد. بااین‌حال به نظر می‌آید این بازی کمی دیر به میهمانی ابرقهرمانان رسیده است.

منبع: Gamedeveloper


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۲۴۰,۰۰۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۹۷۰,۰۰۰

تومان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 12 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها