گیمر بازی اسکوئر انیکس: استودیوی اشتباهی برای ساخت بازی اونجرز انتخاب کردیم - گیمر بازی

بازی اونجرز سال گذشته قبل از انتشار هیجان زیادی بین طرفداران ایجاد کرده بود. نه تنها یک بازی با یک بودجه‌ی کلان از یک ناشر بزرگ بود، بلکه یک جفت استودیوی قوی با نام‌های کریستال داینامیکس و ایدوس مونترال پشت ساخت آن بودند. این بازی که بر اساس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب ترین سر‌ی‌های جهان ساخته شده بود، در نهایت نتوانست آن‌گونه که انتظار می‌رفت بدرخشد. در حالی که بازی همچنان از پشتیبانی مداوم برخوردار است، طبق گزارش‌ها، ضررهای مالی زیادی را برای اسکوئر انیکس به همراه داشته است. به‌تازگی رییس این کمپانی دلیل این اتفاق را بیان کرده است.

یوسوکه ماتسودا، رییس کمپانی اسکوئر انیکس در گزارش سالانه‌ی شرکت خطاب به سهامداران درباره‌ی اشتباهات این پروژه صحبت کرد. او به مدل GaaS (بازی‌ها به‌عنوان سرویس مانند فورتنایت) و عدم تطابق آن با استودیوهای سازنده‌ی بازی اشاره کرد زیرا کریستال داینامیکس به‌عنوان توسعه‌دهنده اصلی و ایدوس مونترال به‌عنوان استودیوی پشتیبان پروژه، هرگز در گذشته روی یک محصول GaaS کار نکرده بودند. او اعلام کرد این مدل بازی هنوز هم می‌تواند مؤثر باشد، اما کلید موفقیت، تطبیق استودیوها با نقاط قوت آن‌ها در آینده خواهد بود. کریستال داینامیکس، سازنده‌ی بازی اونجرز، بیشتر با سری بازی‌های تک نفره‌ی توم ریدر شناخته شده و پروژه‌ی بعدی آن‌ها پرفکت دارک است که با همکاری ایکس‌باکس ساخته می‌شود.

بلک پنتر در اونجرز

در ادامه صحبت‌های ماتسودا آمده است:

اونجرز یک بازی جاه‌طلبانه برای ما بود زیرا از مدل GaaS استفاده می‌کردیم. در مراحل نهایی توسعه‌ی بازی بر انواع دشواری‌های غیرمنتظره از جمله نیاز به انتقال کار از استودیو به خانه به دلیل ویروس کرونا، غلبه کردیم و توانستیم بازی را منتشر کنیم اما متأسفانه آنطور که می‌خواستیم موفق نبوده است. با این وجود، استفاده از مدل GaaS مسائلی را که احتمالا در توسعه‌ی بازی‌های آینده با آن‌ها مواجه خواهیم شد، برجسته کرده است. یکی از این مسائل، نیاز به انتخاب سبک‌های بازی متناسب ویژگی‌ها و سلیقه‌های منحصربه‌فرد استودیوها و تیم‌های سازنده است.

در حالی که چالش جدیدی که با این بازی با آن روبرو شده‌ایم نتیجه‌ی ناامیدکننده‌ای داشت، ما مطمئن هستیم که رویکرد GaaS با سرویس‌گراتر شدن بازی‌ها اهمیت بیشتری خواهد یافت. اینکه چگونه می‌خواهیم تجربه‌های جدیدی را با گنجاندن این روند در طراحی بازی‌هایمان ایجاد کنیم، سؤالی کلیدی است که باید در آینده به آن پاسخ دهیم.

کاپیتان آمریکا در اونجرز

جالب است که بدانید در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹، ماتسودا توضیح داد که چرا فکر می‌کند کریستال داینامیکس بازی اونجرز مناسب است. او گفت:

کریستال داینامیکس همیشه شرکتی بوده که بازی‌هایی در فضای اکشن و ماجراجویی می‌سازد. از این نظر فکر کردم برای ساخت یک بازی از اونجرز که طبیعتا اکشن خواهد بود، مناسب است.

عملکرد بازی اونجرز تا حدی به دلیل مشکلات فنی موجود در زمان عرضه آسیب دید. علاوه بر این مشکلات، کمبود محتوای پس از عرضه، از جمله تأخیر در بسته‌های الحاقی برنامه‌ریزی شده و نسخه‌های نسل نهم بازی، به کاهش تعداد بازیکنان کمک کرد. با وجود تلاش‌های مداوم برای بهبود وضعیت بازی، این اثر هنوز از مشکلات بزرگی رنج می‌برد.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها