گیمر بازی از لگو تا خودپرداز؛ عجیب‌ترین دستگاه‌هایی که Doom را اجرا کرده‌اند - گیمر بازی

«دوم» (Doom) یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است، اما قطعا سازندگان آن نمی‌دانستند که چگونه اثر آن‌ها قرار است جاودانه شود. این بازی تیراندازی اول شخص استودیوی id Software در سال ۱۹۹۳ که به شکل‌گیری این ژانر کمک کرد، در ابتدا روی رایانه‌های شخصی منتشر شد، با این حال اکنون دامنه‌ی آن بسیار فراتر از رایانه‌های شخصی رفته و روی تقریبا هر دستگاهی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا کنسول های مدرن و حتی یک قطعه لگو قابل اجرا است.

آیا Doom را اجرا می‌کند؟!

سال‌ها است که یک چالش اینترنتی به راه افتاده که در آن مادسازها و برنامه‌نویسان تلاش می‌کنند تا این بازی را روی هر دستگاه قابل تصوری اجرا کنند. حال در این مقاله فهرستی از عجیب‌ترین دستگاه‌هایی که می‌توانید بازی Doom را با آن‌ها تجربه کنید، آمده است. گفتنی است که کیفیت جلوه‌های بصری و گیم‌پلی بسته به دستگاه‌ها متفاوت است.

یک قطعه لگو

دوم

یکی از کاربران توییتر به نام جیمز براون بازی را روی یک قطعه لگو اجرا کرده است. همانطور که در تصویر می‌بینید، گیم‌پلی بسیار مبهم و ناواضح بازی روی یک قطعه لگو‌ی کوچک آبی به نمایش در آمده است. براون بیان کرده که رزولوشن این صفحه نمایش آجری ۷۲×۴۰ پیکسل است که تنها ۱ بیت در هر پیکسل دارد. در نهایت در حالی که تلاش برای تجربه‌ی بازی و تکمیل آن روی یک قطعه لگو دردناک‌تر از پا گذاشتن روی آن خواهد بود، اما نگاه کردن به ویدیوی آن در نوع خود سرگرم‌کننده است.

دستگاه خودپرداز

تجربه‌ی دوم روی دستگاه خودپرداز

در سال ۲۰۱۴، تعدادی از طرفداران Doom متوجه شدند که چگونه بازی را روی دستگاه خودپرداز اجرا کنند. در یک ویدیوی یوتیوب، آن‌های نحوه‌ی عملکرد بازی را روی این دستگاه با دکمه‌های مختلف آن توضیح می‌دهند. برخی از افراد حتی فراتر از این ایده‌ی ساده رفته و پیشنهاد کرده‌اند که با تغییراتی در دستگاه، امتیاز شما روی رسیدی چاپ شود. برخی نیز گفته‌اند که باید دسترسی به حساب بانکی افراد را ملزم به گذراندن حداقل یک مرحله از بازی کرد.

ماشین حساب TI-84 Plus با انرژی سیب‌زمینی

دوم روی ماشین حساب

احتمالا با دیدن ماشین حساب به یاد درس و مدرسه یا دانشگاه بیافتید، با این حال جالب است بدانید که می‌توانید روی آن‌ها اثری مانند Doom را تجربه کنید.این همان کاری است که یک یوتیوبر با نام Equalo در سال ۲۰۲۰ انجام داد. طبق ویدیویی که او منتشر کرده، برای عجیب‌تر کردن پروژه، انرژی ماشین حساب را با صدها سیب‌زمینی فراهم کرده است.

تلفن قدیمی

دوم روی تلفن قدیمی

استفاده از کنترلرهای عجیب و غریب برای تجربه‌ی بازی‌ها به چیز معمولی تبدیل شده با این حال این مورد در نوع خود بسیار عجیب است. در واقع کاربری توانسته با استفاده از یک تلفن قدیمی، بازی را تجربه کند. با توجه ویدیوی منتشر شده، به نظر می‌رسد که شماره گیری اعداد مختلف حرکت بازیکن را کنترل می‌کند و یکی از شماره‌ها یک تیر به سمت دشمنان شلیک می‌کند. طبیعتا تجربه‌ی بازی روی چنین کنترلی ساعت‌ها و روزها بیشتر از حالت معمول طول خواهد کشید.

تردمیل

دوم روی تردمیل

یکی از کاربران ردیت ویدیویی در حال اجرای دوم روی صفحه نمایش تردمیل NordicTrack منتشر کرده است. برخی از پیشنهاد کرده‌اند که حرکت دوم گای بر اساس دویدن بازیکن روی تردمیل باشد اما این ایده در آن زمان پیاده‌سازی نشد. به طور کلی ایده‌های زیادی در این باره وجود داشت، اما افرادی که روی اجرای بازی کار می‌کردند، در میانه‌ی آزمایش‌های خود به دلیل استفاده‌ی نادرست از تجهیزات باشگاه، از آن اخراج شدند.

آی‌پاد نانو

دوم روی آی‌پاد نانو

آی‌پاد نانو در سال ۲۰۰۵ به عنوان جایگزینی برای آی‌پاد مینی معرفی شد. نسل‌های اولیه‌ی این دستگاه بازی‌های بسیار ساده‌ای مانند Brick و Solitaire را اجرا می‌کردند، با این حال شما همچنین می‌توانستید اثری جذاب مانند Doom را روی صفحه نمایش تقریبا راضی‌کننده‌ی آن تجربه کنید. در ویدیویی که از اجاری آن در دسترس است، کنترل‌ها نیز مناسب به نظر می‌رسند.

دوربین عکاسی

دوم روی دوربین عکسی

اگر لیست را تا اینجا دنبال کرده‎‌‌اید، احتمالا متوجه این موضوع شده‌اید که اگر یک صفحه نمایش داشته باشید، می‌توانید Doom را تجربه کنید. حتی شخصی بازی را با یک دوربین دیجیتال اجرا کرده است. در ویدیوی منتشر شده کنترل بازی با دکمه‌های منوی دوربین سخت به نظر می‌رسد، با این حال در نوع خود جالب است.

توییتر

دوم در توییتر

بدون شک این روشی بسیار متفاوت برای تجربه‌ی Doom است. نسخه‌ی توییتر Doom به شما اجازه می‌دهد که دستورات مختلفی را مطابق تصویر برای کنترل بازی وارد کنید. سپس ربات Tweet2Doom با یک کلیپ ۱۰ ثانیه‌ای از اتفاقات بعدی به اقدامات شما واکنش می‌دهد. جالب است بدانید که حتی اسپیدران‌هایی نیز در مراحل خاصی از این نسخه از بازی وجود دارند.

دستگاه تست بارداری

بازی دوم

برنامه نویسی با نام فون تیورینگ (Foone Turing) مدت‌ها پیش تصمیم گرفت تا Doom را با کمک یک صفحه کلید کوچک در دستگاه تست بارداری قابل بازی کند. نتیجه‌ی نهایی یک نسخه مبهم از بازی است که روی یک صفحه نمایش مونوکروم ۱۲۸×۳۲ پیکسل اجرا می‌شود. در ویدیوی منتشر شده، می‌توان فهمید که این احتمالا آخرین راه هر کسی برای تجربه‌ی بازی خواهد بود. گفتنی است که فون همچنین روی پروژه‌های متعدد دیگری با استفاده از این دستگاه کار کرده است.

ماینکرفت

دوم در ماینکرفت

یکی دیگر از کاربران ردیت با نام DeltaTwoForce، یک ماد جذاب برای ماینکرفت ایجاد کرده که با آن می‌توانید رایانه‌هایی در بازی به عنوان ماشین‌های مجازی بسازید. در ویدیویی که از این ماد منتشر شده، می‌توانید مشاهده کنید که بازیکن برنامه‌هایی مانند Paint و البته بازی Doom را روی رایانه‌ها آزمایش می‌کند که با کیفیت خوبی اجرا می‌شوند. این را نباید با ماد دیگری از ماینکرفت که نقشه‌ای جدید از Doom را در گیم‌پلی بازی قرار می‌دهد، اشتباه گرفت.

این‌ها فقط تعدادی از دستگاه‌هایی هستند که می‌توانید Doom را با آن‌ها تجربه کنید و قطعا در آینده شاهد دستگاه‌های عجیب و غریب بیشتری خواهیم بود. از طرف دیگر، به تازگی می‌توانید Doom Eternal را روی استیم دک اجرا کنید و از تجربه‌ی آن در هر مکان و زمانی لذت ببرید.

حتی موش‌ها نیز Doom بازی می‌کنند!

بازی Doom

محققی به نام ویکتور تاث (Viktor Toth) آزمایشی انجام داده تا ببیند که آیا می‌تواند به موش‌های صحرایی آموزش دهد تا با استفاده از یک سری تجهیزات واقعیت مجازی در یک راهروی مستقیم در بازی Doom بدوند یا خیر. در ویدیوی منتشر شده، موش روی نوعی کره قرار دارد که با آن حرکت شخصیت را کنترل می‌کند و از طرفی تاث حتی شلیک گلوله را توسط موش آزمایش کرده است. البته گفتنی است که این عمل به دلایل علمی و برای بررسی نرم‌افزارهای واقعیت مجازی جهت انجام آزمایش‌های مختلف انجام شده است.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 436 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها