گیمر بازی از تالار بزرگ تا جنگل ممنوعه؛ ۷ منطقه‌ی نمادین میراث هاگوارتز - گیمر بازی

تیمی که در استودیوی آوالانچ سافتور (Avalanche Software) مشغول ساخت بازی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) بوده‌، وقتی نوبت به ایجاد دنیای بازی رسیده، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند.

میراث هاگوارتز یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز است که در دنیای جادوگری هری پاتر و در واقع قبل از رویدادهای کتاب‌های اصلی اتفاق می‌افتد. این بازی با استقبال باورنکردنی روبرو شد و بسیاری از طرفداران و منتقدان آن را به عنوان بهترین بازی ساخته شده از روی هری پاتر تا به امروز انتخاب کردند. بازی مملو از جانوران خارق‌العاده، جادوهای قدرتمند و مکان‌هایی مخفی است که همگی برای مدت طولانی بازیکنان را مجذوب خود نگه می‌دارند.

بدون شک جهان باز بودن میراث هاگوارتز یک تصمیم بلندپروازانه از سوی سازنده بوده و یک موقعیت عالی برای ایجاد ماموریت‌های جانبی متعدد ایجاد کرده است. وجود ماموریت‌های جانبی نیز طبیعتا به مکان‌های متعددی ختم شده که برخی از آن‌ها در کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر نیز نمایش داده شده‌اند. حال طی این مقاله به هفت مکان نمادین در بازی خواهیم پرداخت.

۷. اتاق گروه‌های هاگوارتز (The Common Rooms)

اتاق گروه‌های هاگوارتز

اتاق‌های مختص گروه‌های هاگوارتز همیشه یکی از نمادین‌ترین موضوعات در مورد این مدرسه‌ی جادوگری بوده است و اینکه بتوان نه تنها به اتاق‌های گریفیندور یا اسلیترین، بلکه در اتاق‌های ریونکلاو و هافلپاف نیز قدم گذاشت، برای طرفداران بسیار جذاب و مسحورکننده است. در حالی که در فیلم‌ها، هری و دوستانش چندین بار درباره رویدادهایی در اتاق گریفیندور بحث می‌کردند و مالفوی علیه آن‌ها در اتاق اسلیترین توطئه می‌کرد، دیگر اتاق‌های مدرسه به همان اندازه مورد توجه قرار نگرفتند. با این حال در میراث هاگوارتز، هر اتاق به نوعی شخصیت متمایز خود را دارد و مملو از جزئیات و اسرار است. از بنرهای منحصربه‌فرد گرفته تا فضاهای داخلی شیک، پرتره‌های زیبا و غیره، هر اتاق به طرز شگفت‌انگیزی در میراث هاگوارتز بازسازی شده است.

۶. تالار بزرگ (The Great Hall)

هال بزرگ

تالار بزرگ برای طرفداران هری پاتر بسیار خاطره‌انگیز است، زیرا آن‌ها لذت تماشای لحظات زیادی را در همین سالن داشته‌اند. دیدن بازسازی آن به بهترین شکل ممکن در میراث هاگوارتز، با میزهای بزرگ، سقفی که شبیه آسمان است، صدها شمع و غذاهایی که به شکلی جادویی روی میز ظاهر می‌شوند، لذت‌بخش است. طرفداران این مجموعه بدون شک لحظات نمادین فیلم‌های هری پاتر را با حضور دامبلدور در این تالار به یاد دارند. در نهایت گفتنی است که قدم گذاشتن در تالار بزرگ در میراث هاگوارتز مسحورکننده است.

۵. زمین بازی کوییدیچ (The Quidditch Pitch)

زمین کوییدیچ

هرچند میراث هاگوارتز به بازیکنان این شانس را نمی‌دهد که بازی جادوگری محبوب کوییدیچ را تجربه کنند. با این حال، بازی همچنان دارای زمین بازی نمادین آن است که در آن بازیکنان حداقل می‌توانند وانمود کرده که این بازی را در حالی که با چوب خود پرواز می‌کنند، انجام می‌دهند. توسعه‌دهندگان تلاش زیادی برای بازسازی این زمین انجام داده‌اند، به طوری که باعث شده طرفداران از عدم توانایی برای انجام بازی اندکی ناامید شوند. با این وجود، زمین کوییدیچ در میراث هاگوارتز مکانی عالی است که طرفداران این مجموعه قطعا از آن لذت خواهند برد. این بازی در چندین فیلم هری پاتر نظیر هری پاتر و سنگ جادو نمایش داده شد.

۴. دهکده‌ی هاگزمید (Hogsmeade Village)

روستای هاگزمید

دهکده‌ی هاگزمید اولین بار در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان نمایش داده شد و به طرز شگفت‌انگیزی در میراث هاگوارتز بازسازی شده است. این دهکده نگاهی اجمالی به زندگی جادوگرانی دارد که وارد دوران بزرگسالی شده‌اند. هاگزمید ماموریت‌های مختلفی را به بازیکنان ارائه می‌کند و شامل فروشگاه‌های مختلفی از جمله J. Pippin’s Potions و The Magic Neep می‌شود. مانند قلعه‌ی هاگوارتز، دهکده هاگزمید نیز با جزئیات بسیار زیادی بازسازی شده و معماری دهکده فضایی بسیار آرامش‌بخش را فراهم کرده که اوقات خوشایندی را برای بازیکنان به وجود می‌آورد.

۳. ایستگاه قطار هاگزمید (Hogsmeade Station)

ایستگاه قطار هاگزمید

در میراث هاگوارتز، بازیکنان سفر خود را به هاگوارتز با ورود مستقیم به قلعه با کالسکه‌ی پرنده آغاز می‌کنند. به همین دلیل، قطار هاگوارتز اکسپرس و کوچه‌ی دیاگون در بازی ظاهر نمی‌شوند. با این حال، میراث هاگوارتز دارای ایستگاه هاگزمید است که در آن دانش‌آموزان از قطار پیاده می‌شوند تا به محوطه‌ی مدرسه برسند. این ایستگاه در بازی قابل بازدید است و به زیبایی بازسازی شده و قطارها را در حال ورود و خروج از ایستگاه می‌توان مشاهده کرد. این مکان حتی دارای یک ماموریت ترکاندن بالون برای بازیکنان است.

۲. دریاچه‌ی سیاه (The Black Lake)

دریاچه‌ی سیاه

دریاچه‌ی سیاه یکی دیگر از مکان‌های نمادین مجموعه‌ی هری پاتر بوده و چندین بار در فیلم‌ها به نمایش درآمده است. پس از ورود سال اولی‌ها به ایستگاه هاگزمید، هاگرید آن‌ها را با قایق‌های پارویی خود از میان این دریاچه به قلعه‌ی هاگوارتز می‌برد. در بازی بازیکنان می‌توانند در دریاچه شنا کنند و از طرفی با جاروهای خود بر فراز آن پرواز کنند تا از زیبایی آن لذت ببرند.

این دریاچه خانه‌ی بسیاری از موجودات عجیب و غریب است که مهم‌ترین آن‌ها یک ماهی مرکب غول پیکر است که گهگاه از آب بیرون می‌زند. متاسفانه بازیکنان نمی‌توانند کل مناطق زیر آب دریاچه را کاوش کنند تا اسرار آن را کشف کنند. یکی از صحنه‌های نمادینی که در مورد دریاچه‌ی سیاه به ذهن می‌رسد، صحنه‌ای است که در آن هری مجبور شد از جادوی Expecto Patronum برای نجات هرماینی و خود گذشته‌اش از دست مرگ‌خواران در هری پاتر و زندانی آزکابان استفاده کند.

۱. جنگل ممنوعه (The Forbidden Forest)

جنگل ممنوعه

جنگل ممنوعه هرچند ممکن است که در میراث هاگوارتز چندان ممنوع نباشد زیرا بازیکنان می‌توانند هر طور که می‌خواهند وارد و یا از آن خارج شوند، اما این مکان همچنان همان حال و هوای تاریکی را دارد که در فیلم‌ها به نمایش گذاشته شد. جنگل ممنوعه محل زندگی موجودات جادویی مختلف و مرموز از جمله عنکبوت‌ها، سانتورها و تک‌شاخ‌ها است که پرسه زدن در آن را بسیار خطرناک می‌کند. این جنگل اولین بار در فیلم هری پاتر و سنگ جادو زمانی که هری، هرماینی، نویل و مالفوی تحت سرپرستی هاگرید بازداشت شدند، نمایش داده شد. طرفداران این مجموعه همچنین صحنه‌ی نمادین هری پاتر و محفل ققنوس را به خاطر خواهند داشت که در آن آمبریج با گروهی از سانتورهای خطرناک برخورد می‌کند.

منبع: Gamerant


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۳۰۵,۹۳۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۲,۲۹۰,۰۰۰

تومان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 16 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها