گیمر بازی ۸ امولاتور برتر اندروید برای اجرای بازی‌‌های قدیمی روی موبایل - گیمر بازی

همگی ما در دوران کودکی کنسول‌ها و یا بازی‌هایی داشتیم که برای ما پر از خاطره هستند. شاید جالب باشد اگر بتوانیم یک بار دیگر به سراغ آن بازی‌ها برویم و دوباره بازی‌ کنسول‌های قدیمی را بازی کنیم تا خاطرات گذشته را زنده کرده باشیم. برخی از آن بازی‌ها هنوز هم با استانداردهای امروزی، بازی‌های خوب و جذابی هستند. حتما می‌دانید که بسیاری از این بازی‌های قدیمی، مانند بازی‌های Final Fantasy، به طور اختصاصی برای پلتفرم موبایل هم منتشر شده‌اند.

با این حال هنوز هم بسیاری از بازی‌های دوران کودکی ما فقط در کنسول‌های قدیمی قابل اجرا هستند که این موضوع بسیار برای ما ناراحت‌کننده است. پس ما در دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتیم که این ناراحتی شما را از بین ببریم و راه‌حلی مناسب پیش روی شما قرار دهیم. شما می‌توانید با دانلود و نصب تعدادی از برنامه‌های شبیه‌ساز روی تلفن همراه خود، به راحتی بازی‌هایی را که قبلا روی کنسول قدیمی خود داشته‌اید، دوباره اجرا و بازی کنید.

بد نیست این نکته را بدانید که این شبیه‌ساز‌ها در تلاش هستند تا شما به بهترین نحو بازی کنید و سعی می‌کنند که عیب و نقصی در کار وجود نداشته‌ باشد؛ اما قطعا ممکن است در زمان‌های کوتاهی دچار عیب و نقص هم باشند. قبل از این که به سراغ معرفی این شبیه‌سازها برویم، باید بدانید که این شبیه‌سازها تنها مناسب گوشی‌های موبایل اندرویدی هستند. حال ما در این مقاله قرار است تعدادی از شبیه‌سازهای اندرویدی را برای شما بررسی کنیم تا بتوانید به راحتی بازی‌ها را با نسخه اصلی روی این شبیه‌ساز‌ها استفاده کنید و از آن‌ها لذت ببرید. پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

۱) Citra Emulator: شبیه‌ساز نینتندو ۳DS

این شبیه‌ساز، جدید‌ترین شبیه‌ساز این لیست امروز ما است که برای کنسول نینتندو ۳DS توسعه یافته. شبیه‌ساز سیترا امکانات خوبی از جمله ذخیره مراحل و استفاده از کنترلرهای خارجی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین از میکروفون و دوربین نیز پشتیبانی می‌کند. این شبیه‌ساز در دو نسخه رایگان (ساده) و پرمیوم در اختیار کاربران قرار دارد. در نسخه پرمیوم، شما امکاناتی همچون تم تیره، امکانات شخصی‌سازی و برخی موارد دیگر را در اختیار دارید.

این شبیه‌ساز با اکثر بازی‌های محبوب به خوبی سازگار است و اجرای روانی از آن‌ها دارد. جالب است بدانید که این برنامه با بیش از صد عنوان بازی سازگاری دارد؛ اما ممکن است که برخی موارد روی آن به خوبی اجرا نشوند. در مجموع این شبیه‌ساز، بهترین انتخاب ممکن برای شبیه‌سازی کنسول ۳DS است. قیمت نسخه پرمیوم این برنامه تقریبا پنج دلار ($۴.۹۹) است اما نسخه‌ی هک شده آن را هم می‌توانید با جستجو در اینترنت پیدا کنید.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۲) Dolphin Emulator: شبیه‌ساز Wii و گیم‌کیوب

قبل از شروع صحبت در مورد این شبیه‌ساز باید به این مزیت مهم آن اشاره کنیم که به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و تنها درون برنامه تعدادی تبلیغ در بازه‌های زمانی مختلف به کاربر نمایش می‌دهد که کاملا عادی است. این شبیه‌ساز مدتی بود که از دسترس خارج شده بود، اما توسعه‌دهندگان آن قول داده‌اند که دیگر این اتفاق رخ ندهد و افراد بتوانند به راحتی و همیشگی از آن استفاده کنند.

این برنامه، بهترین شبیه‌ساز کنسول Wii و GameCube برای اندروید است. البته اشکالاتی دارد که هر روز با توسعه بیشتر آن از مشکلات آن کاسته می‌شود و از اکثر ویژگی‌های رایج شبیه‌سازها مانند ذخیره و بارگذاری مراحل نیز برخوردار است. همان‌طور که اشاره شد، این شبیه‌ساز با توجه به مشکلاتی که دارد فعلا به صورت رایگان در دسترس قرار دارد؛ اما ممکن است که در آینده با رفع این مشکلات شاهد نسخه پرمیوم و پولی آن نیز باشیم.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۳) FPse: شبیه‌ساز پلی‌استیشن

این شبیه‌ساز، جز پرطرفدارترین شبیه‌سازهای پلی‌استیشن در دنیای امروز است. شبیه‌ساز FPse نهایت دقت و حوصله را در سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی بازی‌ها به خرج داده ‌است. به همین دلیل است که روی این برنامه، تنظیمات خیلی زیادی در اختیار دارید. گرافیک بازی‌ها روی این برنامه بسیار بهبود داده شده‌ است. آپشن‌ها و تنظیمات معمولی که روی هر شبیه‌سازی وجود دارد، روی این شبیه‌ساز نیز قرار گرفته ‌است. این برنامه نسخه رایگان ندارد و تنها یک نسخه پولی با مبلغی نزدیک به چهار دلار ($۳.۶۳) دارد و برای شبیه‌سازی بازی‌های پلی‌استیشن توسعه پیدا کرده. فکر می‌کنم که با توجه به توضیحات بالا قانع شده باشید که این برنامه باید پولی باشد تا بتواند خدمات خوبی به کاربران خود ارائه کند.

دانلود نسخه پرمیوم از گوگل پلی

۴) My Boy and My Old Boy: شبیه‌ساز گیم‌بوی

در واقع My Boy و My Old Boy به ترتیب شبیه ساز Game Boy Advance و Game Boy هستند. این شبیه‌سازها در دسته‌بندی مربوط به خود جز بهترین شبیه‌سازهای موجود در بازار به شمار می‌آیند. از ویژگی‌های این شبیه‌سازها می‌توان به ذخیره، بارگذاری، حالت فوروارد سریع، کدهای تقلب و سازگاری با گوگل درایو اشاره کرد. نسخه رایگان این اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی نیز وجود دارد که در آن‌ها برخی از ویژگی‌های منتخب برنامه حذف شده‌اند و قیمت نسخه پرمیوم این دو برنامه به ترتیب به ۳.۹۹ و ۴.۹۹ دلار می‌رسد. هر چند نسخه کرکی آن را هم می‌توانید با جست‌و‌جوی در اینترنت پیدا کنید.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۵) Nostalgia emulators: شبیه‌ساز نینتندو

Nostalgia emulators در واقع نام یک توسعه‌دهنده در فروشگاه گوگل پلی است. آن‌ها سه شبیه‌ساز محبوب را در قالب یک برنامه به شما ارائه می‌کنند که شامل کنسول‌های Game Boy Color، NES و Game Gear می‌شود. از ویژگی‌های خوب این شبیه‌ساز می‌توان به ذخیره مراحل، بارگذاری مجدد، پشتیبانی از گیم پد سخت‌افزاری و پشتیبانی از ویژگی‌ های مختلف مخصوص کنسول‌های بازی اشاره کرد. قیمت این موارد هم به نسبت مناسب بوده و بین ۱.۴۹ تا ۳.۹۹ دلار است.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۶) PPSSPP: شبیه‌ساز PSP

PPSSPP بدون شک بهترین شبیه‌ساز حال حاضر PSP در بازار است که از بهترین پایداری، بهترین پشتیبانی رام و بهترین ویژگی‌های هر یک از شبیه‌سازهای PSP برخوردار است. این برنامه هر روز در حال توسعه بیشتر است تا کاربران خود را راضی نگه دارد. اما نکته کمی ناراحت‌کننده ماجرا این است که یک سری از بازی‌ها حتی روی این شبیه‌ساز نیز به خوبی اجرا نمی‌شوند. شبیه‌ساز PPSSPP دارای نسخه رایگان و پرمیوم است که پیشنهاد می‌کنیم اول نسخه رایگان آن را دانلود کنید و اگر توانستید از آن لذت ببرید و با آن ارتباط خوبی برقرار کنید، نسخه پرمیوم را نیز استفاده کنید.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۷) RetroArch

این برنامه یک شبیه‌ساز محبوب و خاص برای بازی کنسول‌های قدیمی است. RetroArch ظرفیت شبیه‌سازی کنسول‌های مختلفی را دارد که از نقاط قوت آن به شمار می‌آید. کاربران در استفاده از رترو آرک باید مواردی را علاوه بر خود اپلیکیشن دانلود کنند که قادر به اجرای بازی‌ها باشند. یادگیری کار و استفاده از این برنامه در ابتدا کمی دشوار است؛ اما پس از مدت کوتاهی کار با آن، به راحتی به آن عادت می‌کنید و از استفاده آن لذت می‌برید.

در واقع هدف این برنامه این است که افراد بدون دانلود شبیه‌سازهای مختلف برای کنسول‌های مختلف، تنها با استفاده از یک برنامه به شبیه‌ساز کنسول‌های متفاوت دسترسی داشته‌ باشند. این برنامه کاملا رایگان است و در فروشگاه گوگل پلی می‌توانید به راحتی آن را دانلود کنید که در ادامه لینک آن را برای شما قرار می‌دهیم.

دانلود نسخه رایگان از گوگل پلی

۸) Robert Broglia emulators

مانند بعضی از شبیه‌سازهای دیگر، Robert Broglia یک توسعه‌دهنده محبوب در فروشگاه گوگل پلی است. او تعدادی از محبوب‌ترین و پایدارترین شبیه‌سازها را برای پلتفرم اندروید توسعه داده که همگی محبوبیت دارند. کنسول‌های پشتیبانی شده در این برنامه عبارتند از:

SNES, Game Boy Advance, Game Boy Color, NES, Commodore 64, Sega CD, Master Drive, Neogeo, Atari 2600, MSX, NeoGeo Pocket, TG16

این برنامه نسخه رایگان ندارد اما در صورت پرداخت هزینه برای خرید آن، قطعا از کاری که کرده‌اید پشیمان نخواهید شد.

دانلود نسخه پرمیوم از گوگل پلی

در این مقاله تلاش کردیم که بهترین شبیه‌سازهای بازی کنسول‌های قدیمی در بازار را که مناسب گوشی شما هستند، معرفی کنیم. نظر شما در مورد این شبیه‌سازها چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن‌ها را روی گوشی موبایل خود داشته‌اید؟ با ما در میان بگذارید.

منبع: androidauthority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.