گیمر بازی ۲۵ بازی ترسناک برتر که شاید اسمشان را هم نشنیده باشید - گیمر بازی

در حالی که قابل درک است که بیشتر بحث‌ها درباره‌ی بهترین بازی‌های ترسناک تا به حال ساخته شده، تحت سلطه فرنچایزهایی مانند رزیدنت اویل و سایلنت هیل باشد، حقیقت این است که محبوبیت بالای این ژانر مدت‌ها است که باعث شده برخی از بهترین بازی‌های ترسناک ساخته شده، همچنان توجهی که لیاقتش را دارند، دریافت نکرده باشند.

اغلب دلایل خوبی وجود دارد که چرا برخی از بازی‌های ترسناک آن گونه که انتظار می‌رود از لحاظ تجاری موفق نمی‌شوند و به نوعی مخالف جریان اصلی هستند اما درست مانند برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاکنون، مواقعی وجود دارد که این تفاوت‌ها باعث می‌شود القای حس ترسی که از آن‌ها انتظار می‌رود را به روش بهتری انجام دهند. در این جا به ۲۵ بازی ترسناکی خواهیم پرداخت که کمتر از حد انتظار دیده شده‌اند اما این دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن‌ها نخواهد بود.

۲۵. Parasite Eve

تهیه کننده: Square / سازنده: Square
سال انتشار: ۱۹۹۸
پلتفرم: PlayStation

بازی Parasite Eve

پلی‌استیشن ۱ مسلما بهترین پلتفرم ترسناک در تاریخ بازی است، بنابراین اصلا جای تعجب نیست که بازیکنی که آن دوره را تجربه کرده باشد بگوید که هرگز در واقع پاراسایت ایو را بازی نکرده است. در آن زمان بازی‌های‌ترسناک بسیار زیادی وجود داشت که برای جلب توجه طرفداران این سبک رقابت می‌کردند. از دست دادن حتی برخی از بهترین‌ها بسیار آسان بود. با این حال، درک اینکه چقدر افراد کمی این شاهکار ترسناک واقعی را بازی کرده‌اند، همیشه حداقل کمی غم‌انگیز بوده است. این بازی روایت ترسناک خود را با سیستم رزمی درخشان و نقش‌آفرینی‌مانند و نهایت چیزی که پلی‌استیشن یک می‌تواند ارائه دهد، ترکیب کرده است. این بازی یک ورود جسورانه و شگفت‌انگیز در دنیایی عجیب است.

۲۴. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Headfirst Productions
سال انتشار: ۲۰۰۵
پلتفرم: Xbox و PC

بازی call of cthulu

Call of Cthulhu در طول یک سکانس اولیه به اوج خود می‌رسد و شما را در تلاش برای فرار از جمعیت روستایی که مطمئنا با غریبه‌ها مهربان نیستند، به نمایش می‌گذارد. این یکی از استرس‌زاترین و خلاقانه‌ترین افتتاحیه‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی است. به طور کلی، بازی یکی از بهترین نمونه‌های ترسناک لاوکرفتی در طول بازی ارائه می‌دهد. ترکیبی باورنکردنی از رمز و راز و اتمسفر آن می‌تواند شما را با وجود ترسی که قطعا دلیل آن را نمی‌خواهید ببینید، جذب کند. گفتنی است که جدیدترین بازی این سری با نام اصلی Call of Cthulhu در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و توانست نمره‌ی متای ۶۷ را روی رایانه‌های شخصی کسب کند.

۲۳. Dino Crisis 2

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سال انتشار: ۲۰۰۰
پلتفرم: PlayStation

بازی داینو کرایسیس

داینو کرایسی کلاسیک به حق به‌عنوان یکی از بهترین و به یاد‌ماندنی‌ترین بازی‌های ترسناک دوران پلی‌استیشن ۱ شناخته می‌شود، اما آیا می‌دانستید که نسخه‌ی دوم آن در واقع یکی از بهترین بازی‌های ترسناک اکشن ساخته شده است؟ مکانیک‌های مبارزه و اکشن شگفت‌انگیز است و با پیشرفت بصری توانسته بود المان‌های برتر این ژانر را ترکیب کند و اثری ترسناک ارائه دهد. این بازی یک ترکیب ساده و درخشان از ایده‌های متنوع است که حتی بیشتر از نسخه فوق العاده قبلی خود سزاوار یک نسخه‌ی ریمیک و بازسازی شده‌ی مدرن است.

۲۲. Darkwood

تهیه کننده: Acid Wizard Studio / سازنده: Acid Wizard Studio
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PC، Xbox، PlayStation، Nintendo Switch

darkwood

بازی دارک وود اثری در ژانر ترس و بقا است که با زاویه‌ی دوربینی که از بالا دارد توانسته یکی از شگفت‌انگیزترین و ترسناک‌ترین تجربه‌های ۱۵ سال اخیر را ارائه دهد اما با این حال یکی از بازی‌هایی است که کمتر از بقیه دیده شده است. داستان جایی در شوروی با شخصیت‌هایی می گذرد که برای مدت زمان نامشخصی در آنجا گیر افتاده‌اند. همچنین بازی یک سیستم شب و روز دارد که در آن مناطق جدید را در طول روز پاکسازی و باز می‌کنید و در طول شب در برابر مزاحمان و هیولاها دفاع می‌کنید. در بازی شخصیت‌های غیرقابل کنترلی نیز وجود دارند که تعاملاتی که با آن‌ها دارید، بر داستان و پایان آن تأثیر می‌گذارد.

۲۱. Michigan: Report From Hell

تهیه کننده: Spike / سازنده: Grasshopper Manufacture
سال انتشار: ۲۰۰۵
پلتفرم: PlayStation 2

بازی michigan reports from hell

Michigan: Report From Hell ممکن است واقعا بدترین بازی ترسناکی باشد که تا به حال ساخته شده است، که هم دلیلی بر عدم تجربه آن و هم احتمالا قوی‌ترین توصیه‌ای است که می‌توان برای تجربه‌ی آن ارائه داد. از گیم پلی خسته کننده تا صداپیشگی و نویسندگی بد، شما واقعا باید این بازی را بازی کنید تا به طور کامل درک کنید که چرا شایسته است در بین خاطره‌انگیزترین تجربه های ترسناک «B» در هر رسانه‌ای قرار بگیرد. از طرف دیگر، می‌توانید تماشا کنید که شخص دیگری این فاجعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زیبا را بازی می‌کند و بعد از خود تشکر کنید.

۲۰. The Evil Within 2

تهیه کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Tango Gameworks
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PS4، Xbox One، PC

evil within 2

بسیاری از بازیکنان در ابتدا نسبت به The Evil Within 2 و ترکیب اغلب ناخوشایند المان‌های ترس و بقای آن تا حدودی سرد بودند، با این حال بازی لیاقت توجه بیشتری داشت و نسبت به نسخه‌ی اول هم پیشرفت‌هایی داشت. محیط فوق‌العاده‌ی بازی، خط داستانی جذاب در کنار المان‌های بقا به این زمینه کمک می‌کند که این بازی همچنان راه‌های جدیدی را برای درگیر نگه داشتن شما با این ماجراجویی جدید بیابد. همه ایده‌های آن به‌خوبی سایر ایده‌ها کار نمی‌کنند، اما بازی به نوعی ثابت می‌کند که کل بزرگتر از مجموع اجزای آن است.

۱۹. Eternal Darkness: Sanity’s Requiem

تهیه کننده: Silicon Knights / سازنده: Silicon Knights
سال انتشار: ۲۰۰۲
پلتفرم: GameCube

بازی Eternal Darkness Sanity's Requiem

در حالی که بسیاری از طرفداران بازی‌های ترسناک مدرن، درخشش اترنال دارکنس را تشخیص می‌دهند، این واقعیت که این بازی به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک شناخته نمی‌شود، به این معنی است که هنوز بسیار دست کم گرفته شده است. مکانیک‌های مربوط به عقل و منطق در بازی به حق در بیشتر بررسی‌های گذشته درباره‌ی آن، به‌عنوان یکی از نقاط عطف معرفی می‌شود، اما چیزی که این بازی را حتی از آن چیزی که هست بالاتر می‌برد، شخصیت‌ها، داستان و روایت جذاب آن است که در کنار القای حس ترسی کم‌نظیر، آن را به یکی از بهترین‌های این ژانر تبدیل می‌کند.

۱۸. Resident Evil Outbreak

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سال انتشار: ۲۰۰۳
پلتفرم: PlayStation 2

بازی re outbreak

با اینکه افراد کمی در سال‌های ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۴ ایده‌ی یک بازی چند نفره رزیدنت اویل را پذیرفته بودند، اما واقعیت این است که قابلیت‌های آنلاین محدود پلی‌استیشن ۲ احتمالا برای تضمین به واقعیت پیوستن این بازی کافی بود. با این حال، این واقعا مایه‌ی شرمساری است زیرا به نظر می‌رسد که به اشتراک گذاشتن یک ماجراجویی کلاسیک رزیدنت اویل با سایر بازیکنان در واقع یک تجربه‌ی باورنکردنی است. کپکام باید این ایده را برای عصر مدرن احیا کند و به افراد بیشتری اجازه دهد تا فرصت تجربه‌ای عالی را داشته باشند.

۱۷. Rise of Nightmares

تهیه کننده: Sega / سازنده: Sega
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: Xbox 360

بازی rise of nightmares

برای اینکه کاملا صادق باشیم، عبارت «بازی ترسناک انحصاری سیستم سنجش حرکت کینکت» احتمالا دلیل آن است که بسیاری از بازیکنان در وهله‌ی اول حتی سمت بازی نرفتند و بازی نتوانست جایی بین شناخته شده‌ها پیدا کند. در واقع، کنترل‌‌های حرکتی این بازی بدترین قسمت آن هستند. با این حال اگر این مشکل را نادیده بگیرید، یک تجربه ترسناک فراتر از آنچه انتظار دارید را خواهید یافت که ایده‌های جدیدی را آزمایش می‌کند تا به گیم‌پلی ترسناک و رضایت‌بخشی دست پیدا کند. این بازی ترسناک فوق‌العاده و آرکید مانند شایسته بود که مخاطبان بیشتری بدست آورد.

۱۶. Alone in the Dark: The New Nightmare

تهیه کننده: Infogrames / سازنده: Darkworks
سال انتشار: ۲۰۰۱
پلتفرم: PlayStation 2، PC، Dreamcast

بازی alone in the dark new nightmares

در زمان انتشار Alone in the Dark: The New Nightmare، بسیاری از افراد این بازی را به‌عنوان یک اثر در سبک ترس و بقا می‌دانستند که چیز جدیدی برای ارائه ندارد و فراموش‌ خواهد شد . با این حال، سال‌ها بعد، نه تنها قدردانی از این سبک از گیم‌پلی ترسناک که این روزها بسیار کمیاب‌تر است، آسان‌تر شده، بلکه این واقعیت که این یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های ترسناک دوران خود است حالا بهتر درک می‌شود. طراحی بصری و صوتی درخشان و جامپ‌اسکرهای باورنکردنی به بخش‌های مختلف بازی می‌پیوندند تا مسلما بهترین اثر سری تنها در تاریکی را تشکیل دهند.

۱۵. Stories Untold

تهیه کننده: Devolver Digital / سازنده: No Code
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC، PlayStation 4، Xbox One

بازی stories untold

همه قسمت‌های این مجموعه به‌ نحوی شایسته تجربه کردن هستند، اما ستاره واقعی این نمایش، قسمت کوچکی به نام The House Abandon است. The House Abandon که اساسا بازگشتی به بازی‌های ماجراجویی ترسناک مبتنی بر متن دهه ۸۰ میلادی است، نشان می‌دهد که چرا آن بازی‌های آن دوران را نباید تنها به‌‌عنوان بهترین گزینه‌ی موجود براساس تکنولوژی آن زمان، به یاد آورد. این بازی ترسناک مینیمالیستی به روشی زیر پوستی شما را می‌ترساند که فقط بهترین رمان های‌ترسناک از پس آن بر می‌آیند.

۱۴. Condemned 2: Bloodshot

تهیه کننده: Sega / سازنده: Monolith Productions
سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: PS3، Xbox 360

بازی condemned 2

بازی Condemned: Criminal Origins در سال ۲۰۰۵ شروع به دریافت مقداری از عشقی که لایقش است کرد، اما دنباله‌ی ترسناک آن در سال ۲۰۰۸ تا به امروز مورد کم لطفی قرار گرفته است. اگرچه بلادشات ممکن است به اندازه‌ی نسخه‌ی قبلی خود لحظات به‌یاد‌ماندنی نداشته باشد اما بهبودهای هوشمندانه‌ای در بازی اول ایجاد می‌کند که واقعا به شما امکان می‌دهد تا از عمق شگفت‌انگیز سیستم مبارزات آن و ترسی که هنگام مواجه با دشمن احساس می‌شود، قدردانی کنید.

۱۳. Silent Hill: Shattered Memories

تهیه کننده: Konami / سازنده: Climax Studios
سال انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم: PS2، PSP، Nintendo Wii

بازی Silent Hill Shattered Memories

در واقع چند بازی سایلنت هیل وجود دارد که به طور شگفت‌آوری در ژانر ترس دست کم گرفته می‌شوند، اما Shattered Memories را باید در راس این بازی‌ها در نظر گرفت. به این دلیل ساده که مسلما دومین بازی برتر این سری است. روایت درخشان این بازی که توسط سازنده‌ی بازی Her Story یعنی سام بارلو نوشته شده است، ترکیب منحصر‌به‌فرد این مجموعه از ترس روان‌شناختی و گیم پلی مبتنی بر داستان را به مرزهای جدیدی می رساند. این بازی یکی از هوشمندترین، غافلگیرکننده‌ترین و در مجموع درخشان‌ترین بازی‌های ترسناکی است که تاکنون ساخته شده است.

۱۲. Clock Tower 3

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Sunsoft
سال انتشار: ۲۰۰۲
پلتفرم: PlayStation 2

بازی clock tower 3

سری کمتر شناخته شده‌ی کلاک تاور با وجود نوآوری‌های فراوان و گیم‌پلی منحصربه‌فرد مبتنی بر استاکر، مدت‌ها در تلاش برای یافتن مخاطب گسترده‌ای بوده است. اگر مجبور شوید فقط یک بازی را از این سری انتخاب کنید تا شانسی برای تجربه آن داشته باشید، آن بازی باید نسخه‌ی سوم این مجموعه باشد. کلاک تاور ۳ با ارائه‌ی اثری سینماتیک‌تر و گنجاندن چند تغییر کلیدی در گیم‌پلی، می‌تواند به طور مؤثری فضاهای گوتیک، دشمنان کابوس‌وار و ترس‌های باورنکردنی را به نمایش بگذارد که برای مدت‌ها این مجموعه را به یکی از خاطره‌انگیزترین و ترسناک‌ترین سری‌ها تبدیل کرده است. 

۱۱. Cry of Fear

تهیه کننده: Team Psykskallar / سازنده: Team Psykskallar
سال انتشار: ۲۰۱۲
پلتفرم: PC

بازی cry of fear

Cry of Fear به‌عنوان یک ماد از سری محبوب Half-Life شروع به کار کرد، اما طولی نکشید که این بازی میراث خود را به‌عنوان یکی از تکان‌دهنده‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های ترسناک رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۲ تثبیت کرد. بازی از گیم‌پلی تیراندازی اول شخص به سبک Half Life و المان‌های ژانر ترس و بقا بهره می‌برد و با ترکیب آن‌ها در یک محیط متروک اروپایی به نتیجه‌ای فوق‌العاده ترسناک دست پیدا کرد که اعصاب باتجربه‌ترین بازیکنان این ژانر را بهم می‌ریزد.

۱۰. Nosferatu: The Wrath of Malachi

تهیه کننده: Idol FX / سازنده: Idol FX
سال انتشار: ۲۰۰۳
پلتفرم: PC

بازی nosferatu

کاستی‌های فنی Nosferatu: The Wrath of Malachi و باگ‌های مختلف، درک اینکه چرا بسیاری از مردم هنگام عرضه‌ی این بازی در سال ۲۰۰۳ به سمت آن نرفتند را آسان می‌کند. از سوی دیگر، تقریبا هر یک از جنبه‌های دیگر این بازی باید تا به حال حداقل آن را به یک اثر ترسناک کلاسیک و کالت تبدیل کرده باشد. داستان و روایت این بازی که ترکیبی از عناصر دراکولای برام استوکر با نوسفراتوی FW Murnau و ومپایر اثر جان ویلیام پولیدوری است، مطمئنا نقطه عطف بازی محسوب می‌شود، اما این اتفاق‌های تصادفی و مراحل مبتنی بر محدودیت زمانی این بازی است که بر شدت این عالی بودن این بازی با گیم‌پلی مبتنی بر اکشن آن تأکید می‌کند.

۹. Extermination

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Deep Space
سال انتشار: ۲۰۰۱
پلتفرم: PlayStation 2

بازی extermination

با وجود اینکه به‌عنوان یکی از زیباترین بازی‌های پلی‌استیشن ۲ معرفی شد که البته همین‌طور هم بود، منتقدان در آن زمان معمولا به کلماتی مانند «آشنا»، «قابل پیش‌بینی» و «استاندارد» برای توصیف بازی تکیه می‌کردند. در حالی که بسیاری از عناصر این بازی شاید ارزش توصیفات ذکر شده را داشته باشند، اما کارهایی که این بازی به‌خوبی انجام می‎دهد، سزاوار احترام بسیار بیشتری نسبت به زمان انتشار و حتی حال حاضر هستند. با استفاده از یک نوار که حداکثر سلامت و وضعیت کلی بازیکن را تعیین می‌کند، Extermination می‌تواند مدام شما را در فکر مبارزه‌ی بعدی و خطرات آن نگه دارد. صادقانه می‌توان گفت که این اثر حتی بیشتر از بازی The Thing که با الهام از فیلم آن ساخته شده بود، به المان‌های آن اثر سینمایی پایبند است.

۸. Siren

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Japan Studio
سال انتشار: ۲۰۰۳
پلتفرم: PlayStation 2

بازی Siren

به‌راحتی می‌توان گفت که سایرن یک بازی سرگرم‌کننده نیست و دلیل اینکه در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ مخاطبان زیادی پیدا نکرد، احتمالا به این دلیل است که این یک نوع بازی در سبک ترس و بقا است که برای هر کسی ساخته نشده و سرگرم‌کنندگی را فدای الاقی حس ترس بیشتر کرده است. با این حال یکی از ناب‌ترین تجربه‌های ترسناک است که تاکنون ساخته شده و ترس را به روشی القا می‌کند که کمتر بازی دیگری می تواند رویای انجامش را داشته باشد. گفتن است که المان‌های مخفی کاری هم در بازی گنجانده شده بود تا این حس ترس و استرس بیشتر از همیشه منتقل شود.

۷. Detention

تهیه کننده: Red Candle Games / سازنده: Red Candle Games
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC، PS4، Nintendo Switch

بازی detention

قبل از اینکه استودیو Red Candle Games دولت چین را با یک ایستراگ به ظاهر بی‌ضرر در بازی ترسناک Devotion ناراحت کند، آن‌ها دنیای بازی‌های رایانه‌های شخصی را با دیتنشن در سال ۲۰۱۷ مبهوت کردند. بازی قطعا ترسناک است، اما چیزی که واقعا این بازی را از هم رده‌هایش جدا می‌کند، شخصیت‌های فوق‌العاده، داستان شگفت‌انگیز و روشی است که هر دوی این‌ها را به هم پیوند می‌زند تا احساس کنید که از نظر عاطفی در این تجربه منحصربه‌فرد گیر کرده‌اید و در این میان مجبور هستید با المان‌های ترسناک بازی سر و کله بزنید.

۶. Rule of Rose

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Punchline
سال انتشار: ۲۰۰۶
پلتفرم: PlayStation 2

بازی rule of rose

قبل از انتشار، Rule of Rose به دلیل آمیختگی خشونت و همچنین استفاده از شخصیت‌هایی با سن پایین، جنجال‌های زیادی را برانگیخت. پس از انتشار، بازی به دلیل گیم‌پلی نه چندان روان و طور کلی صیقل نخورده اش، جنجال بیشتری به راه انداخت. جایی بین این جنجال‌ها و انتقادات که اغلب منصفانه بودند، یک بازی ترسناک واقعا منحصر‌به‌فرد قرار دارد که جایی بین یک داستان افسانه‌ی تاریک و فیلم‌های داریو آرجنتو قرار می‌گیرد. در اکثر سکانس‌های Rule of Rose، خلاقیت و اصالت بیشتری نسبت به بهترین بازی های ترسناک وجود دارد.

۵. Cold Fear

تهیه کننده: Ubisoft / سازنده: Darkworks
سال انتشار: ۲۰۰۵
پلتفرم: PS2، PC، Xbox

بازی cold fear

بازی کلد فیر شما را به‌عنوان یکی از اعضای گارد ساحلی قرار می‌دهد که وظیفه‌ی بررسی یک کشتی مرموز را دارد. کشتی‌ که انگار در دریا گیر کرده و اتفاقان نه چندان جالبی در آن رخ داده است. سفر شما نه تنها با هیولاهای موجود در کشتی بلکه با اقیانوس بی قراری که دائما تهدید می‌کند که شما را به اعماق آب می‌برد، شروع می‌شود. بازی ممکن است توسط برخی به‌عنوان یک بازی با الهام از نسخه‌ی چهارم رزیدنت اویل شناخته شود، اما مانند بازی دد اسپیس از مکانیک‌های اصلی و باورنکردنی حماسه‌ی کپکام به‌عنوان پایه‌ای برای یک ارائه یک ماجراجویی واقعا استثنایی و ترسناک استفاده می‌کند. یک ماجراجویی‌ که پس از سال‌ها همچنان درخشان است.

۴. Obscure

تهیه کننده: DreamCatcher Interactive / سازنده: Hydravision Entertainment
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PS2، PC، Xbox

بازی obscure

در Obscure شما پنج دانش‌آموز دبیرستانی را کنترل می‌کنید که سعی می‌کنند از یورش شرورانه‌ی نیروهای ماوراء طبیعی به مدرسه‌ی آن‌ها جان سالم به در ببرند. در بین مبارزه با وحشت‌های غیرقابل توصیف، از شما خواسته می‌شود که از مهارت‌های منحصربه‌فرد هر دانش آموز برای حل پازل‌های مختلف استفاده کنید. Obscure اساسا بهترین شبیه ساز اسلشر دهه‌ی ۸۰ در کنار بازی آنتیل داون است. این بازی روح نسلی از فیلم‌های ترسناک B را گرفته و این سبک فیلمسازی کلاسیک را با المان‌های ترس و بقا در گیم‌پلی به شیوه‌ای عالی ترکیب می‌کند.

۳. Clive Barker’s Undying

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: DreamWorks Interactive
سال انتشار: ۲۰۰۱
پلتفرم: PC

بازی undying

ارتباط Undying با نام کلایو بارکر به تنهایی باید وضعیت بازی را بالا می‌برد، اما مواردی وجود دارد که احساس می‌شود این قضیه برعکس جواب داده است. برخی در آن زمان تعجب کردند که اگر نام بارکر روی بازی نبود چه اتفاقی برای آن ممکن بود بیفتد. با این حال، Undying تنها یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی اول شخص نیست بلکه اثری فوق العاده ترسناک که قلب شما را به تپش می‌اندازد و هرگز نمی‌گذارد که نفس بکشید. این بازی یکی از بهترین تیراندازی‌های اول شخص ترسناکی است که تاکنون ساخته شده است.

۲. Nocturne

تهیه کننده: Gathering of Developers / سازنده: Terminal Reality
سال انتشار: ۱۹۹۹
پلتفرم: PC

بازی nocturne

شکست‌های بازی Nocturne حداقل به اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی موفقیت‌‌های آن قابل توجه است. کنترل‌ و دوربین این بازی اغلب افتضاح است و نشان‌دهنده‌ی زمانی برای ژانری هستند که برخی از فراموش کردن آن خوشحال‌اند. با این حال، نام بردن بازی Nocturne به‌عنوان یکی از کلاسیک‌های کالت این ژانر، فقط احترامی نیست که به یک تجربه‌ی جذاب ادا شود. این بازی باورنکردنی از وحشتی کلاسیک استفاده می‌کند تا تجربه ای به یاد ماندنی را ارائه دهد. این بازی سزاوار یک بازسازی، ریمستر یا حتی فقط یک انتشار مجدد مناسب برای پلتفرم‌های جدید است.

۱. The Suffering

تهیه کننده: Midway Games / سازنده: Surreal Software
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PC، PS2، Xbox

بازی suffering

تصور کنید که شما به تازگی به دلیل قتلی که از ارتکاب آن مطمئن نیستید، به اعدام محکوم شده‌اید. در اولین شب، زندان توسط هیولاهای مرموز با منشأ ناشناخته مورد هجوم قرار می‌گیرد. حال بدترین مکان در جهان به نوعی تبدیل به مکانی بدتر شده است. The Suffering شاهکاری قابل توجه است که یک بازی اکشن را به ارمغان می‌آورد و هنوز هم می‌تواند به اندازه‌ی ناب‌ترین تجربه‌های ترسناک موجود در جهان وحشتناک باشد. مانند بسیاری از بازی‌های موجود در این فهرست، اتفاقاتی ممکن است برخی را متقاعد کرده باشد که در ابتدا آن را نادیده بگیرند اما این بازی به نوعی موفق می‌شود تا بهترین بازی‌های ترسناک و اکشن اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ را بدون قربانی کردن ویژگی‌های اصلی هر دو ژانر ترکیب کرده و در قالب اثری شگفت‌انگیز ارائه دهد.

منبع: Den of Geek

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها