گیمر بازی ۱۳ بازی برتر سبک بقا برای کامپیوتر - گیمر بازی

تعداد بازی‌های سبک بقا (Survival) طی چند سال اخیر به شکل چشم‌گیری افزایش داشته و جدول‌ پرفروش‌ترین‌های استیم هم پر شده از بازی‌های کلاسیک وحشت و بقا یا حتی شبیه‌سازهای هاردکور بقا. اگر شما هم به این سبک علاقه دارید اما نمی‌دانید باید از کجا ماجراجویی خاص خود را آغاز کنید، لیست ما می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

در حال حاضر بازی‌های بی‌شماری در سبک بقا روی استیم و دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد که قسمت اعظمی از آن‌ها پروژه‌های نیمه‌کاره (در حالت دسترسی زودهنگام یا همان Early Access) هستند. اگر دوست دارید ماجراجویی‌های دشوار و طاقت‌فرسایی مثل «تاریکی طولانی» (The Long Dark) یا Subnautica را تجربه کنید، مطالعه این لیست برایتان مفید خواهد بود.

۱۳. Don’t Starve

بازی Don't Starve

تلاش برای بقا زمانی هراس‌برانگیزتر می‌شود که مجبور باشید به تنهایی از پس مشکلات برآیید. بازی Don’t Starve دقیقا شما را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند. خوشبختانه، به‌واسطه طراحی هنری دوبعدی و خاص بازی، شما قرار نیست با یک تجربه پراسترس و آنچنان ترسناک  مواجه شوید. در دنیای سپیایی (Sepia – سبک طراحی که در آن از رنگ قهوه‌ای روشن استفاده می‌شود) بازی موجودات عجیب و منحصربه‌فردی وجود دارد که نام‌های عجیب و غریب‌تری دارند: Werepig، Bearger، Deerclopse و بسیاری هیولاهای دیگر که در سرتاسر دنیای Don’t Starve به دنبال بازمانده‌های بیچاره‌ و تنهایی مثل شما هستند.

Don’t Starve بیش از هر چیزی روی «درست کردن و ساختن» تمرکز دارد و شما باید بیشتر وقت خود را صرف یافتن مواد خام کنید. گرچه برخلاف ماینکرفت (Minecraft) یا Rust نیازی به ساخت خانه و سازه‌های بزرگ نیست و همه چیز به خلق ابزار و وسایل لازم جهت زنده ماندن در بدترین شرایط برمی‌گردد. ماشین علم (Science Machine) و موتور کیمیا (Alchemy Engine) خیلی زود به بهترین دوستان شما تبدیل خواهند شد. گرچه این بازی یک وجه شباهت جالب با ماینکرفت دارد و سعی کرده راه ورود عناصر عرفانی و فراطبیعی را به دنیای خود نبندد.

اگر همه این‌ها برایتان جذاب است اما دلتان نمی‌خواهید آن را به تنهایی تجربه کنید، توسعه‌دهندگان Don’t Starve Together را برای شما آماده کرده‌اند که همچنان یکی از برترین بازی‌های چندنفره (کوآپ) روی PC محسوب می‌شود.

۱۲. This War of Mine

بازی This War of Mine

باوجود تمام استرس و فشاری که برخی بازی‌های بقامحور به بازیکن وارد می‌کنند، هیچ‌چیز نمی‌تواند با تجربه کمرشکن و دشوار برخی عناوین دوبعدی برابری کند. بازی This War of Mine یک تجربه بسیار متفاوت از بقا را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ داستان درباره‌ی گروهی از انسان‌های غیرنظامی است که تلاش دارند در کشور جنگ‌زده خود زنده بمانند. این گروه در خانه‌ای محاصره‌شده گیر افتاده که اطراف آن پر از تک‌تیراندازهای دشمن است. گرچه این تنها خطر بزرگ برای گروه نیست، چرا که بازماندگان دیگر هم از شدت تلخی اوضاع حاضرند برای بقا یکدیگر را زنده زنده بسوزانند. در این بازی شما باید تصمیمات بسیار تلخ و دشواری بگیرید که می‌تواند به معنای مرگ یا زندگی برای اعضای گروه باشد. در هرحال کمتر بازی یا حتی فیلم جنگی وجود دارد که به چنین جنبه‌های پنهان و خاصی بپردازد.

هریک از شخصیت‌های گروه شما (که کاملا به صورت تصادفی ایجاد می‌شود) داستان زندگی منحصربه‌فردی دارند و اینگونه توانایی آن‌ها در کمک به بقای گروه هم متفاوت است. به‌عنوان مثال، اگر کسی قبلا آتش‌نشان بوده از نظر بدنی قوی‌تر و بااستقامت‌تر است، در حالی که یک آشپزِ سابق به خوبی می‌داند چگونه غذا و مواد اولیه موجود را مدیریت کند. از سوی دیگر شما باید برای پیدا کردن مواد و وسایل لازم مانند دارو، مواد غذایی، مواد بازیافتی برای ساخت تخت و…  بازمانده‌ها را بیرون بفرستید؛ جایی که خطر مرگ هر لحظه آن‌ها را تهدید می‌کند. اما فراموش نکنید که تبدیل کردن یک انسان عادی به یک قاتل (حتی اگر برای حفظ جان خودش باشد)، می‌تواند او را به سوی افسردگی، کابوس‌های شبانه و حتی خودکشی بکشاند.

شخصیت‌های This War of Mine زندگی ناامیدانه و تاریکی دارند و گهگاه تصمیمی که فکر می‌کنید در لحظه درست است، به فجایع بزرگی برای آنان ختم خواهد شد. پایان این جنگ بزرگ مثل رویایی توخالی به‌نظر می‌رسد و احتمالا پیش از وقوع آن، همه اعضای گروه جان خود را از دست بدهند. اگر فکر می‌کنید از پس چنین شرایط جان‌کاه و جنون‌آمیزی برمی‌آیید، بهتر است همین حالا به سراغ بازی بروید.

۱۱. Crsed: FOAD

بازی Crsed

این بتل‌رویال رایگان در ابتدا کار خود را به‌عنوان یک کپی تمسخرآمیز از پابجی (PUBG) آغاز کرد، اما وقتی بازیکنان استقبال خوبی از خود نشان دادند، استودیو Darkflow Software متوجه یک نکته مثبت در بازی خود شد که دیگر بازی‌های بتل‌رویال نداشتند؛ سبک بودن و عدم جدیت.

پس از ایجاد تغییرات گسترده، Crsed: FOAD همچنان با محوریت بقا به کار خود ادامه می‌دهد و شما باید بیشتر از بازیکنان رقیب زنده بمانید. با این حال به‌جای استفاده از زره و امثال آن، شما باید از وسایل و ابزارهای موجود در دنیای بازی جهت محافظت از بدن خود بهره ببرید.

آپدیت‌های اخیر این بازی به درجه مضحک بودن آن افزوده و شاهد نقشه و قهرمان جدید در کنار آتش‌انداز، خمپاره‌انداز، قایق موتوری و حتی مبارزاتی با اسلحه‌های سرد هستیم. همچنین قابلیت تیراندازی از داخل وسایل نقلیه هم به بازی اضافه شده است.

۱۰. Minecraft

بازی ماینکرفت

اگر به دنبال بهترین بازی هستید که عناصر ساخت و ساز (Crafting) و بقا را ترکیب کند، ماینکرفت بازی محبوب شما خواهد بود. امروزه خیلی از مخاطبان فکر می‌کنند بازی‌های بقا باید پر از صحنه‌های خشن، تصمیمات دشوار و کلی خون و خونریزی باشد اما سال‌ها پیش استودیو موجنگ یک بازی سندباکس متفاوت روی استیم منتشر کرد که بسیار سرگرم‌کننده، رنگارنگ و خلاقانه بود. بله، ماینکرفت عنکبوت‌ها، اسکلت‌ها، اژدهایان و زامبی‌هایی دارد که صورت شما را می‌خورند، اما اسکین‌های متنوع بازی دوباره شما را مربعی و بامزه خواهد کرد. حالا چه اشکالی دارد یکی از هیولاهای غیرترسناک آن صورت شما را به‌عنوان صبحانه مصرف کند؟

مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، اینکه شما چگونه در ماینکرفت زنده بمانید کاملا به خودتان بستگی دارد. می‌توانید یک قلعه بزرگ و شگفت‌انگیز بسازید و حالت تداعی به خود بگیرید، یا اینکه اسلحه‌های قدرتمندی درست کنید و سراغ خطرناک‌ترین و صدالبته شگفت‌انگیزترین مناطق دنیای آن بروید. دنیای ماینکرفت به معنای واقعی کلمه بی‌پایان و پر از شگفتی‌های طبیعی است که منتظر اکتشاف و ماجراجویی هیجان‌انگیز شما هستند.

۹. Valheim

بازی ولهایم

شما به همراه ۹ وایکینگ دیگر در طبیعت وحشی نورس رها شده‌اید و چیزی جز دستان خالی و هوش خود ندارید. در این میان شما باید برای خود پناهگاه بسازید، دنبال غذا بگردید و پیش از اینکه آن بیرون به دنبال نبردهای باشکوه و دشوار بروید، باید دائما قدرت خود را افزایش دهید. چمن‌زارهایی که در آن ماجراجویی خود را آغاز می‌کنید نسبتا بی‌خطر هستند، اما هرچه قدرت خود را بیشتر کنید و تجهیزات بهتری به‌دست آورید، با تهدیدات خطرناک‌تری روبه‌رو می‌شوید. در نتیجه اصلا بدون آمادگی قبلی راهی مناطق دور و ناشناخته نشوید.

هر یک از زیست‌بوم‌های Valheim (والهایم) باس‌فایت بزرگ و مخصوص خود را دارد. هنگامی که او را پیدا کنید و شکستش دهید، منابع و قدرت‌هایی به‌دست می‌آورید که در رسیدن به ناحیه بعدی به شما کمک خواهد کرد. همچنین با پیش‌روی در بازی سطح و خطر حملاتی که به خانه و پایگاه شما وارد می‌شود افزایش می‌یابد، بنابراین بسیار مهم است که یک خانه بسیار مقاوم بسازید. راستی دودکش را فراموش نکنید، در غیر این صورت استنشاق دود قبل از یک ترول غول‌پیکر و آبی شما را از پا در خواهد آورد.

۸. ARK: Survival Evolved

بازی سبک بقای Ark

Ark تنها یک بازی عالی با محوریت دایناسورها در سبک بقا نیست، بلکه به زعم خیلی‌ها می‌توان آن را بهترین بازی «دایناسور محور» تاریخ در نظر گرفت. این بازی فوق‌العاده که پر شده از موجودات ماقبل تاریخ، به شما اجازه می‌دهد از درختان برای تهیه چوب استفاده کنید، حیوانات مختلف را شکار و از گوشت آن‌ها به‌عنوان غذا استفاده کنید، با استفاده از چوب و وسایل دیگر پناهگاهی کوچک بسازید و حتی با نخوردن آب بمیرید! Ark گرچه با اضافه کردن موجوداتی به نام لویاتان (هیولاهایی خطرناک و افسانه‌ای که صورتشان مملو از آرواره‌های تیز است)، الگوهای بقا را دگرگون کرده. لویاتان‌ها مدام به دنبال شکار و خوردن شما هستند اما اگر کارتان را خوب بلد باشید، می‌توانید آن‌ها را رام کنید.

از سوی دیگر جنگ سرد میان قبایل بزرگ و مختلف بازی در جریان است و هریک قصد دارند دنیا را به تصرف خود درآورند. ساخت و ساز در Ark‌ هم آن‌قدر دست مخاطب را باز گذاشته که بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند مرزهای خلاقیت را با آن جابه‌جا کنند. کم نیستند بازیکنان بزرگی که سال‌های سال از زندگی خود را صرف خلق چیزهای جدید در این بازی کرده‌اند. به جرات می‌توان گفت تک‌تک کارهایی که Ark انجام می‌دهد ناب و شگفت‌انگیز هستند. شاید عناصر کلی بقا در آن برایتان آشنا و بعضا تکراری به‌نظر رسد اما این‌ها تنها یک زیربنا و پایه اولیه برای جاه‌طلبانه‌ترین اهداف بازی است. شخصیت شما در Ark خالی از عناصر نقش‌آفرینی (RPG) نیست و به‌جای شعار «فقط زنده بمان»، قابلیت اکتشاف رموز علمی-تخیلی در بازی وجود دارد.

همین وعده‌های جاه‌طلبانه و متفاوت‌ است که حداقل یک بار تجربه Ark را ارزشمند می‌کند؛ بقیه بازی‌های سبک بقا در تلاش‌اند تنها با «شب را صبح کردن» شما را راضی نگه دارند، در حالی که استودیو وایلدکارد (Wildcard) برای مخاطب اهداف بلندمدتی مثل رام کردن دایناسور تی‌رکس (T-Rex) ترسیم می‌نماید. این چیزها حس پیشرفت واقعی به شما می‌دهد و زمانی که برای آن صرف می‌کنید را ارزشمندتر می‌کند.

۷. Scum

بازی سبک بقای Scum

مثل خیلی از بازی‌های دیگر این فهرست، Scum کار خود را به صورت دسترسی زودهنگام در استیم آغاز کرد که چنین چیزی دو معنا دارد؛ یک، بازی هنوز خیلی ابتدایی و ساده است و دوم، در آینده قطعا ده‌ها قابلیت جدید و بهبودهای مختلف روی آن پیاده خواهد شد. گرچه Scum باوجود ناقص بودن، یک تجربه لذت‌بخش و متفاوت محسوب می‌شود که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست.

آنچه Scum را متمایز می‌کند، سیستم متابولیسم شگفت‌انگیز آن است. در نتیجه از جهاتی می‌توان آن را یک بازی شبیه‌ساز هم قلمداد کرد که هرآنچه می‌خورید، می‌نوشید یا دفع می‌کنید را تحت نظر می‌گیرد. اگر میزان کالری‌هایی که مصرف می‌کنید بیشتر از کالری‌های مصرفی باشد، خیلی زود حسابی چاق می‌شوید و اگر برعکس آن اتفاق بیوفتد، کم‌کم لاغر خواهید شد و انرژی برای انجام کارها نخواهید داشت.

گرچه مکانیک‌های بازی خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها است؛ شما باید سطح ویتامین در بدن، کارکرد معده، روده‌ها، مثانه و امثال آن را با دقت تحت نظر بگیرید. همچنین مجبور هستید پیش از آغاز یک ماجراجویی یا فعالیت بزرگ غذای مناسبی بخورید چرا که مدتی طول می‌کشد تا بدن مواد مصرف‌شده را هضم کند. اگر بخواهیم فقط سیستم گرسنگی و تشنگی بازی‌های سبک بقا را درنظر بگیریم، Scum تمام عناوین دیگر این ژانر را خجالت‌زده می‌کند. از سوی دیگر اگر خوب به بدن خود برسید، بازی مزد تلاش شما را با شخصیتی قدرتمندتر، سریع‌تر و منعطف‌تر می‌دهد.

در نتیجه، شما با یک بازی طرف هستید که بقا و زندن ماندن در آن خیلی مهم‌تر از جمع‌آوری مهمات و تجهیزات جنگی است. با این حال، اگر راه و چاه مراقبت از بدن را یاد بگیرید، می‌توانید سراغ اهداف بزرگتری مثل اکتشاف مناطق پرخطر، بهبود اسلحه‌ها و… بروید.

۶. DayZ

بازی DayZ

اکنون به عنوانی می‌رسیم که آغازگر خیلی از ماجراها بود. DayZ ترکیبی عجیب و غریب و منحصربه‌فرد است که هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های زامبی‌محور در سبک بقا محسوب می‌شود. به عبارتی، می‌توان آن را پادشاه بازی‌های زامبی‌محور در سبک بقا دانست. این بازی هیچ نوع سیستم ساخت و ساز یا حتی هدفی ورای زنده ماندن ندارد. آب و غذا در DayZ اهمیت یکسانی دارند و اگر به نشانه‌های نامطلوب توجه نکنید، بیماری به‌راحتی شما را از پای در می‌آورد. بدون کفش راه رفتن پای شما را زخمی می‌کند و در صورت عدم توجه، شاهد عفونت و نهایتا مرگ شخصیت خود خواهید بود.

اگر به بقا در یک دنیای آخرالزمانی پر از زامبی علاقه دارید و مبارزه با بیماری‌های مختلف بدن انسان برایتان خسته‌کننده نیست، DayZ یک تجربه عالی برای شما محسوب می‌شود. طراحی محیطی بازی در مناطقی مثل Chernarus و Bohemia فوق‌العاده است و شما می‌توانید پس از رسیدگی به قوانین اولیه بقا، سراغ بهترین بخش DayZ بروید؛ اکتشاف. جنگل‌های موجود در بازی هم شباهت عجیبی به واقعیت دارند و حین قدم زدن در آن‌ها اصلا فکر نمی‌کنید در یک مکان غیرواقعی حضور دارید.

بهترین راه تجربه DayZ، ماجراجویی به همراه یک یا چند تن از دوستانتان است؛ زیرا تنها سفر کردن در دنیای پرخطر آن می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا و دشوار باشد. بعید نیست هنگام گشت و گذار در جنگل‌ها گیر گروهی از راهزنان بیافتید که به زور وایتکس به خوردتان می‌دهند و هرچه دارید با خود می‌برند! پس بله، احتیاط زیادی به خرج دهید.

۵. Conan Exiles

بازی سبک بقای Conan Exile

با موفقیت باورنکردنی بازی‌هایی مثل DayZ، ورود استودیوهای مختلف به ژانر بقا اجتناب‌ناپذیر بود. بازی Conan Exiles با الهام از دارک سولز ۳ مخاطبان را به سرزمینی در عصر هیبوریان (یک دوره خیالی در تاریخ زمین) می‌برد.

مکانیک‌ها و عناصر کلی این بازی برای مخاطبان سبک بقا کاملا آشنا به‌نظر می‌رسد؛ کشت گیاهان مختلف، ساخت پناهگاه، مبارزات خونین با دشمنان. اما Conan یک عنصر بسیار خاص دارد که هیچ یک از رقبا صاحب آن نیستند؛ قربانی کردن انسان‌ها. اگر شما بتوانید با زور بازوی خود یکی از دشمنان را به قربان‌گاه ببرید و آنجا سلاخی‌اش کنید، آنگاه نگاه خدایان به سوی شما جلب می‌شود و وزنه قدرت به سمتتان سنگینی می‌کند. این عنصر منحصربه‌فرد توانسته یک وجه تمایز جالب توجه برای Conan ایجاد و آن را از رقبا جدا کند.

۴. Rust

بازی Rust

بازی Rust به‌خاطر برخی بخش‌ها و طراحی‌های عجیب خود (مثل مردان برهنه) نوعی شهرت منفی کسب کرده اما اگر بخواهیم به بهترین و جذاب‌ترین عناصر آن نگاه کنیم، به بخش ساخت و ساز می‌رسیم. شما پس از جمع‌آوری مواد لازم از دنیای بازی، می‌توانید به سبک و سیاق سیمز انواع و اقسام زمین، دیوار، در و پنجره را بسازید.

با اینکه در خیلی از سرورهای Rust بازیکنان به محض دیدن یکدیگر به هم شلیک می‌کنند، همچنان سرورهای بسیاری از آن وجود دارد که تجربه یک تعامل متمدنانه را ممکن کرده‌اند. در این سرورها شما می‌توانید سراغ شهرهای بزرگی بروید که توسط بازیکنان دیگر ساخته شده و حکومت، تجارت و حتی زندان دارند. این یکی از بهترین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد اگر مردم همکای همه‌جانبه و صادقانه‌ای داشته باشند، دستاوردهای شگفت‌انگیزی حاصل می‌شود.

چند ماه پیش Rust با تغییرات گسترده‌ای همراه بود و تیم سازنده قسمت اعظمی از نسخه اولیه بازی را بازسازی کرد. قابلیت‌ها و بخش‌هایی مثل زامبی یا شهرهای رادیواکتیو از بازی حذف شدند و ایده‌های جدید جای آن‌ها را گرفتند. Rust همچنان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های استیم محسوب می‌شود.

۳. Subnautica

بازی سبک بقای Subnautica

دنیای زیر آب در بازی Subnautica بسیار رویایی و شگفت‌آور است و جالب‌تر اینکه بیشتر آن توسط بازیکنان ساخته شده. در نتیجه، می‌توان گفت این بازی با چرخه جذاب گیم‌پلی خود یکی از برترین عناوین اکتشافی و بقا روی کامپیوتر است. گرچه Subnautica نسبت به دیگر بازی‌های سبک بقا بسیار امیدبخش‌تر و آرام‌بخش‌تر بوده و با اینکه روی آب‌های یک سیاره بیگانه تنها مانده‌اید، شرایط آنچنان پراسترس و خطرناک نیست.

طراحی هنری بازی به خوبی ایده «امید» را به مخاطب القا می‌کند و تکنولوژی‌های پرزرق و برق، اقیانوس‌های آبی رنگ، ماهی‌های استوایی و… Subnautica را به یک زیبایی خالص بصری تبدیل کرده‌اند. شما از طریق زیردریایی خود می‌توانید به عمق اقیانوس‌های سفر کنید و به دنبال مواد و تجهیزات مختلف بگردید. زمانی که همه چیز آماده شد، می‌توانید به ساخت و ساز در کف اقیانوس بپردازید.

عناصر بقا در این بازی شامل مصرف آب و غذا می‌شود (مثل اکثر بازی‌های این ژانر)، اما Subnautica با یک مسأله حساس‌تر هم دست و پنجه نرم می‌کند؛ اکسیژن. باتوجه به اینکه اکثر اوقات زیر آب اقیانوس به سر می‌برید، باید هر لحظه حواستان به میزان اکسیژن باشد و حین خروج از زیردریایی زمان تقریبی ماجراجویی خود در آب را تخمین بزنید.

۲. Astroneer

بازی سبک بقای Astroneer

در بین بازی‌هایی که ابتدا به صورت دسترسی زودهنگام در استیم عرضه شده‌اند، Astroneer یکی از بهترین‌ها است. این بازی در زمان عرضه هم واقعا عالی بود اما پس از دو سال پشتیبانی منظم و به‌روزرسانی‌های تأثیرگذار، به پدیده‌ای کاملا متفاوت و جذاب تبدیل شده. در Astroneer شما حین سفر در کهکشان‌های دور مجبور می‌شوید روی یک سیاره بیگانه اما زیبا فرود بیایید و با استفاده از ابزار و موادی که در اختیار دارید، آرام آرام یک پایگاه بزرگ با تجیهزات، آزمایشگاه و وسایل نقلیه بسازید.

مشخصا، مثل بازی‌های دیگر در سبک بقا، اینجا هم شما مجبور به اکتشاف مناطق بزرگ و متنوع جهت پیدا کردن مواد اولیه مناسب هستید. اگر به اندازه کافی حوصله و زحمت به خرج دهید، می‌توانید در زمانی معین صاحب بهترین پایگاه ممکن باشید.

از سوی دیگر باید در ذهن داشته باشید که Astroneer مثل اکثر بازی‌های ژانر خود دارای اتمسفر تاریک و سنگین نیست. طراحی هنری بازی زیبایی منحصربه‌فردی دارد و شما با کشف هر افق جدید، حس آرامش و رغبت برای اکتشاف مناطق بیشتر را دارید. همچنین، سیستم جالب توجه کوآپ در بازی هم اجازه می‌دهد در هر نقطه و زمانی با دوستان خود همراه شوید یا اینکه به تنهایی به سفرتان ادامه دهید. علاوه بر این‌ها اگر موفق شوید پایگاه خود را به اندازه کافی پیشرفت دهید، می‌توانید روی گسترش فعالیت‌ها و رفتن به شش سیاره دیگر هم فکر کنید.

۱. The Long Dark

بازی سبک بقای Long Dark

این ماجراجویی سرد و چالش برانگیز نقاط مشترک بسیاری با دیگر بازی‌های این لیست دارد، اما عناصری در خود جای داده که برترین بازی‌های ترسناک صاحب آن هستند. The Long Dark همچنین برخلاف بازی‌های دیگر سبک بقا یک بخش داستانی جذاب (تحت عنوان Wintermute) دارد که می‌توانید حسابی غرق آن شوید.

وقایع The Long Dark در مناطق شمالی و سردسیر کانادا جریان دارد و به‌جای زامبی و جزایر آفتابی و مناطق حاره‌ای، با خرس و سرمای جان‌سوز طرف هستید. طبیعت در واقع دشمن اصلی شما در بازی محسوب می‌شود و باید همیشه میزان کالری بدنتان را بالا نگه دارید، دچار کم‌آبی نشوید، و هرجا تصمیم به استراحت یا ماندن در شب را دارید یک شعله بزرگ روشن کنید؛ در غیر اینصورت، سرما به تنهایی بلای جانتان خواهد بود.

باید اعتراف کرد The Long Dark هم با وجود حضور در مناطق تاریک و برفی، یک طراحی هنری عالی دارد. با این حال، نباید گول این زیبایی محسورکننده را بخورید، چراکه با یک شبیه‌ساز یا بازی آرامش‌بخش طرف نیستید؛ The Long Dark لحظه به لحظه شما را به چالش می‌کشد و بابت تک‌تک اشتباهات حسابی تنبیهتان می‌کند.

این هم از لیست جذاب بهترین بازی‌های سبک بقا روی کامپیوتر؛ کدام یک از عناوین بالا را تجربه کرده‌اید و کدام بازی دلخواه شماست؟

منبع: PCGamesN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها