گیمر بازی نگاهی به ربات‌ها و دشمنان بازی هورایزن فوربیدن وست؛ دنیای ماشین‌های زنده - گیمر بازی

دنیای بازی هورایزن پر از ربات‌های بسیار بزرگ و پیشرفته است. این موجودات تبدیل به گونه برتر در زمین شده‌اند. این ربات‌ها انواع بسیاری دارند و در شکل و اندازه‌های متفاوت وجود دارند. برای مثال در این بازی از ربات‌های شبه دایناسور تا پستاندار ماقبل تاریخی و پرنده وجود دارد. با وجود زیبایی که دارند این موجودات یک خطر جدی برای ایلوی (Aloy) هستند.

بعضی از ربات‌های موجود در بازی زیرو داون در این بازی هم حضور خواهند داشت. برای مثال واچر که یک دایناسور کوچک بود. این موجودات بیشتری به دنبال خطر می‌گردند اما قدرت چندانی ندارند. البته در این میان Snapmaw هم وجود دارد که شبیه یک کروکودیل است. این موجود در اصل برای پاکسازی آب‌ها استفاده شده اما از کنترل خارج شده و تبدیل به یک موجود بسیار خطرناک شده است.

فوربیدن وست پر از خطرات بسیار است. در تریلر گیم‌پلی این بازی ما تعدادی از این خطرها را مشاهده کردیم. از چیزهایی که ما در این تریلر دیدیم می‌توان به Claw Strider و Tremortusk اشاره کرد. البته در این بازی تعداد بسیاری ربات دیگر برای مبارزه، راندن و فرار وجود دارد. پس ایلوی باید برای هر خطری در این دنیای عجیب آماده باشد.

هورایزن فوربیدن وست

تصویری از ربات‌های موجود در این بازی

هیولاهای بسیار زیبای این بازی

Blake Politeski از همان ابتدای کار هورایزن زیرو داون با تیم سازنده کار می‌کرد. نقش او هم مدیر بخش طراحی ربات‌ها بود. حال با کمک Maxim Fleury قرار است یک اثری بسیار زیبا تحویل طرفداران بدهند.

بلیک در مصاحبه‌ای گفت:

در این بازی ما بخش جدیدی از دنیای هورایزن را بررسی خواهیم کرد. اینکه توانستیم بررسی کنیم چه موجوداتی در ان منطقه توانایی زندگی داشتند بسیار جالب بود. یکی از نکات بسیار هیجان انگیز ساخت ارتباط این ربات‌ها با یکدیگر و انسان‌ها و محیط زندگیشان بود. به این ربات‌ها زمانی «مراقبان جهان» می‌گفتند. پس این موجودات چگونه نقششان را اجرا می‌کنند و اینکه چگونه بازیکن با آن‌ها رفتار می‌کند همواره جالب است.

ما ایده‌های بسیاری برای زیرو داون داشتیم اما نتوانستیم بسیاری از آن‌ را در این بازی پیاده کنیم. حال در فوربیدن وست فرصت داریم تا هرچه که در بازی قبلی نتوانستیم اینجا جبران کنیم.

مکسیم توضیح داد:

تیم بلیک یک ظاهر کلی از ربات را به ما نشان می‌دادند. سپس قطعات و توانایی و حرکاتی که انجام می‌دادند را به ما ارائه می‌کردند. در ادامه تیم ما هستند که ظاهر این ربات را کامل کرده و توانایی حمله و اسلحه را برای او قرار می‌دهند.

طراحان کانسپت یک شکل ۳بعدی از این ربات طراحی کرده و بعد از مراحل بسیاری عبور می‌کند. از بحث انیمیشن تا تیم تکنیکال همگی بهترین کار خود را ارائه می‌دهند. سپس ما یک مدل کامل از آن طراحی کرده و بررسی می‌کنیم که آیا توانایی‌های لازم را دارد یا نه. در نهایت روی جزئیات کار کرده و این ربات را کامل می‌کنیم. در انتها یک برسی دوباره می‌کنیم که اشکالی وجود نداشته باشد و سپس آن را به بازی اضافه می‌کنیم. پروسه ساخت یک ربات در بازی بسیار طولانی است.

گسترش تعداد ربات‌های موجود

در بازی زیرو داون بیش از ۲۵ نوع موجود مختلف وجود داشت. بلیک گفت که در بازی اول زمینه کلی بازی طراحی شد. حال با اضافه شدن بخش‌های جدید به بازی توانستند آن را گسترش دهند. برای مثال Watcher مثل یک دوربین مدار بسته است. Ravager یک سرباز آماده حمله است. هر ربات برای خود نقش خاصی دارد. تیم طراحی ربات با مخلوط کردن شکل ربات‌ها و توانایی‌های خاصشان توانستند تعدادی قابلیت بسیار جالب طراحی کنند. او در ادامه اضافه کرد:

ما به طور کلی تعداد ربات‌های بازی را افزایش داده‌ایم. برای مثال ما می‌دانستیم که نیاز به یک موجود پرنده بسیار بزرگ داریم پس Sunwing را طراحی کردیم. برای او یک نقش نیز طراحی کردیم. برای طراحی این نقش ما تعداد بسیاری خزندگان پرنده و پرندگان ما قبل تاریخ را بررسی کردیم و توانستیم شکل و شمایل کلی این موجود را بسازیم. با توجه به هوای آن منطقه به او توانایی دادیم تا از نور خورشید برای جذب انرژی استفاده کند.

همین جذب انرژی باعث شد تا یک نکته بسیار جالب در گیم‌پلی باشد. این موجودات زمانی که در حال جذب نور هستند ضعیف می‌‎شوند. با اینحال بسیار آگاه‌تر از حالت عادی خواهند بود.

رفتارهای خاص مثل این موضوع باعث ساخت پایه در گسرتش این موجودات و نقش‌هایشان در بازی شد. ما همواره در تلاش هستیم تا این موجودات باهم در ارتباط باشند و یک هارمونی میان آن‌ها بر قرار باشد.

مانند همیشه، هدف اصلی گوریلا گیمز ساخت یک دنیای بسیار خاص برای این بازی است. ساخت این دنیا شامل موجوداتی است که در هورایزن گشت و گذار خواهند کرد. مکسیم توضیح داد:

زبان طراحی بازی زیرو داون برای ما بسیار مهم است. با این حال ما تلاش می‌کنید ما ربات‌های جدید طراحی کنیم و دنیای این بازی را گسترش دهیم. این دستگاه‌ها در فوربیدن وست کاربرد بسیار بیشتری داشته که در بحث طراحی بسیار چالش برانگیز بود. با اینحال یک تجربه بسیار خاص برای طرفداران این بازی خواهد بود.

هورایزن فوربیدن وست

تصویری از دنیای گسترده این بازی

دشمنان جدید اما خطرناک

در گذشته ما اعلام کردیم که ایلوی توانایی‌های جدیدی برای مبارزه پیدا کره است. این حرکات جدید برای دوام آوردن او در این دنیای سخت لازم است. مکسیم در این زمینه توضیح داد:

ایلوی سلاح و مهمات بسیاری دارد. او قطعا برای شکست دادن رباط‌ها به آن نیاز خواهد داشت. هر ربات راه مخصوص خود را برای شکست دادن دارد. ما تمام سعی خود را کردیم تا با طراحی خاص نقاط ضعف هر دستگاه را به کاربر نشان دهیم. پس شما نیاز خواهید داشت تا به طور کامل این موجودات را بررسی کنید.

بلیک در ادامه گفت:

بسیاری از ربات‌ها سلاح و رفتارهای مختلفی دارند که می‌تواند به نفع کاربر باشد. به این معنا که شما نیازی ندارید تا سریع به سمت یکی حمله ور شده و مبارزه را آغاز کنید. برخی از این موجودات بیشتر حالت ایستاده داشته و بازیکن می‌تواند به آن‌ها نزدیک شود.

ربات‌های فوربیدن وست از هر نظر فعال‌تر هستند. حال از شنا و پرش گرفته تا دویدن. به همین دلیل ایلوی نیز باید از این موجودات جان سالم به در ببرد. برای همین ایلوی هم تعداد زیادی مکانیک جدید برای حرکت دارد.

افعالی مثل بالارفتن از دیوار یا استفاده از بمب دودی به ایلوی فرصت فرار می‌دهد. ربات‌ها در دنیای فوربیدن وست بسیار سریع‌تر و خطرناک‌تر از قبل هستند با این حال کاربر می‌تواند روند کار آن‌ها را آموخته و با آن‌ها مبارزه کند. برای مثال یک صدای خاص یا رفتاری خاص از این موجود باعث می‌شود تا شما متوجه حمله او بشوید.

با Tremortusk آشنا شوید!

در تریلر گیم‌پلی هورایزن فوربیدن وست ایلوی با یکی از بزرگ‌ترین دشمنان بازی روبه‌رو شد. نام آن Tremortusk بوده و یکی از زیبا‌ترین ربات‌های بازی است. با اینحال شکست دادن او به‌شدت دشوار است.

مکسیم توضیح داد:

ترمورتاسک بر اساس یک ماموت است. بدن او پر از سلاح بوده و حرکات متفاوتی هم دارد. اگر نزدیک او باشید از عاج خود برای مبارزه استفاده خواهد کرد و اگر دور باشید از موارد دیگر برای نابود کردن شما استفاده می‌کند. چیزی که در تریلر دیدید توسط گروه Tenakth کنترل می‌شد. با اینحال شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در دنیای بازی ببینید.

بلیک در کنار آن گفت:

این موجود ترکیبی از یک فیل و برجک‌های مبارزه است که در دوران قدیم در جنگ‌ها استفاده می‌شده است. این موجود اصلا سریع نیست اما بسیار قدرتمند است. در فوربیدن وست گروه دشمنان انسان هم توانایی کنترل موجودات را دارند. پس اینکه ما شاهد ترکیبی از این دو ماجرا باشیم کاملا منطقی است.

ترمور تاسک برای این ساخته شد تا تعادل را به زمین بازگرداند. به نوعی این موجود مانع از انسان‌ها شد تا دنیا را دوباره نابود کنند. این موجودات ساخته شدند تا از ربات‌های دیگر در برابر انسان‌ها محافظت کنند.

طبق گفته‌های این دو نفر ترمورتاسک سرسخت ترین دشمن در بازی است. این موجود نیاز به آمادگی بسیاری برای مبارزه دارد. البته با وجود سرعت کم آن می‌توان با کمی هوش آن‌را از بین برد.

Override ورق را برای شما برخواهد گرداند

اکثر ربات‌های هورایزن تمایل شدیدی به مبارزه دارند. از طرفی بیشتر آن‌ها علاقه به کمک به او هم دارند. برای مثال Tallneck که دشمنی زیادی نداشته و تمایل دارند تا با اوردرایو از آن‌ها استفاده بشود.

مکسیم گفت:

مانند زیرو داون در این بازی هم اورراید وجود دارد. با استفاده از آن گشت‌وگذار در دنیای هورایزن بسیار راحت شده و از طرفی در مبارزه نیز به شما کمک خواهد کرد. در تریلر گیم‌پلی شما شاهد سوار شدن او روی یک Claw Strider بودید.

بلیک در ادامه گفت:

بعضی از این ماشین‌ها به ایلوی برای یافتن چیزهای خاص کمک خواهند کرد. از طرفی ایلوی کنترل بیشتری روی آن‌ها داشته و می‌تواند رفتارهای آن‌ها را کنترل کند. برای مثال می‌تواند آن‌ها را روی حالت حمله یا دفاع بگذارد.

یکی از چیزهایی که شرکت گوریلا گیمز به‌شدت به آن توجه دارد نظر کاربران روی مکانیک‌های جدید ایلوی است. این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا ایرادات زیرو داون را برطرف کند و فوربیدن وست را به بهترین حالت ممکن ارائه دهد.

منبع: Blog.playstation.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها