گیمر بازی مدیر الکترونیک آرتز بلاک‌چین و NFT را آینده‌ی صنعت بازی معرفی کرد - گیمر بازی

اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت EA، در جریان گزارش مالی اخیر این شرکت اعلام کرده است که بازی‌های بر پایه‌ی بلاک‌چین و رمزهای غیرقابل‌معاوضه آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی خواهند بود. هرچند او اعلام کرده که مطمئن نیست که چگونه این اتفاق خواهد افتاد.

این روز‌ها همه‌ی حرف‌ها پیرو بلاک‌چین و رمز غیرقابل‌معاوضه (NFT) است. طبیعی است که شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی که در پی هر راه و شیوه‌ای برای سودآوری بیشتر هستند، از رشد این بازار غافل نشوند. در حالی که چند روز پیش یوبی‌سافت در گزارش مالی خود بیان کرده بود که می‌خواهد بازی‌هایی بر پایه‌ی بلاک‌چین و NFT توسعه دهد، حال نوبت به الکترونیک آرتس رسیده است.

طبق گزارش سایت PC Gamer، اندرو ویلسون در بیانیه‌ی اخیر خود در هنگام اعلام گزارش مالی الکترونیک آرتس درباره‌ی بازی‌های مبتنی بر NFT هم صحبت کرده است. او ادعا کرده که بازی‌هایی که بر پایه‌ی بازی کردن برای به دست آوردن چیزی – به عبارت دیگر همان بازی‌های بر پایه‌ی بلاک‌چین – طراحی شده‌اند، آینده‌ی این صنعت را شکل خواهند داد. با این حال، او در ادامه بیان کرد که هنوز خیلی زود است که بفهمیم که آن‌ها چگونه جواب خواهند داد. نکته‌ی جالب این است که این جمله‌ی آخر اظهارنظر مطمئن قبلی را با کمی تردید روبه‌رو می‌کند. وقتی او نمی‌داند که قرار است اوضاع به‌صورت دقیق چگونه باشد، عجیب است که به‌‌صورت مطمئن آن را آینده‌ی صنعت خطاب می‌کند.

ویلسون می‌گوید: «من فکر می‌کنم که در زمینه‌ی بازی‌هایی که خلق می‌کنیم و خدمات آنلاینی که ارائه می‌دهیم، محتوای دیجیتال کلکسیونی نقش مهمی در آینده‌ی ما ایفا خواهند کرد. بنابراین، هنوز زود است که بگوییم، اما من فکر می‌کنم که ما در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و باید انتظار داشته باشیم که به نوعی نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تر در مورد آن فکر کنیم.»

این تکنیک ممکن است به بازیکنان اجازه دهد از طریق بازی کردن بازی‌ها محتوای دیجیتالی را به دست آورند.

علیرغم اینکه اندرو ویلسون بسیار خوش‌بینانه درباره‌ی این موضوع صحبت کرده، شرکت الکترونیک آرتس هنوز به‌صورت رسمی هیچ‌ برنامه‌ای را برای توسعه‌ی بازی‌های بر پایه‌ی بلاک چین و رمز غیرقابل‌معاوضه اعلام نکرده است. با این حال، همان‌طور که گفتیم دیگر شرکت از جمله یوبی‌سافت برنامه‌ی خود را به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند. یوبی‌سافت بیان کرده بود که قصد دارد از این تکنیک استفاده کند تا به بازیکنان اجازه دهد از طریق بازی کردن بازی‌های یوبی‌سافت محتوای دیجیتالی را به دست آورند. بعید نیست که دیگر شرکت‌ها هم رفته‌رفته‌ علاقه‌ی خود را به این شیوه نشان دهند.

در حال حاضر، استفاده از ارزهای دیجیتال تا حد زیادی برای کره زمین مضر تلقی می‌شوند. با این حال، اتریوم، یکی از پراستفاده‌ترین رمزارزها، روی چیزی به نام The Merge کار می‌کند که به ادعای آن‌ها عصر جدیدی را برای اتریوم آغاز خواهد کرد که فضای دوستدار و پایدارتری را برای محیط زیست فراهم می‌کند. فقط زمان می‌تواند صحت یا نادرستی این ادعا را ثابت کند. به هر حال، چیزی که باید در نظر بگیریم، این است که EA هم از بازی‌های بر پایه‌ی بلاک‌چین و NFT در آینده‌ی نزدیک استقبال کرده است.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها