گیمر بازی ماد جدید Deus Ex امکان تغییر جنسیت شخصیت اصلی را فراهم می‌کند - گیمر بازی

پس از اینکه چیزی حدود ۲۱ سال از عرضه‌ی بازی «دئوس اکس» (Deus Ex) سپری شده است، به‌تازگی ماد جدیدی برای این بازی ساخته شده که به شما این امکان را خواهد داد که در نقش یک زن در قالب جی‌سی دنتون (JC Denton) به تجربه‌ی بازی بپردازید.

این پروژه که Lay D Denton Project نام دارد، توسط گروهی که با نام Lay D Dev شناخته می‌شوند، توسعه داده شده است. همان‌طور که گفته شد، ویژگی مهم و بسیار جالب این ماد این است که به شما امکان انتخاب جنسیت قهرمان داستان را می‌دهد.

بدون شک این ماد یک تلاش قابل‌توجه و عظیم به حساب می‌آید. تمام ۱۷۰۰ خط دیالوگ جی‌سی دنتون دوباره ضبط شده است. صداپیشگی جی‌سی دنتون زن بر عهده‌ی کارن روهان است و فرآیند ضبط دیالوگ‌ها هم تحت هدایت کریس روهان انجام شده است. در توضیحات این ماد نوشته شده: «در این اجرا تمام تلاش‌ها انجام شده تا به شخصیت جی‌سی وفادار بمانیم. تمامی خطوط دیالوگ مستقیما پس از گوش دادن به دیالوگ‌های اصلی جی‌سی مرد اجرا شده است. در حالی که ما تک‌تک دیالوگ‌ها را به‌صورت آشکارا کپی نکرده‌ایم اما از اجرای اصلی بازی به‌عنوان تکیه و منبع اصلی خود بهره برده‌ایم. تغییرات تنها پس از بررسی‌های دقیق اعمال شده است. علاوه بر این ما سعی کرده‌ایم که دیالوگ‌های محبوب طرفداران را به‌صورت دقیق و تا حد امکان حفظ کنیم.»

با این حال، تمام ضمایر جنسیتی و ارجاعات ویرایش شده‌اند تا شخصیت اصلی زن را منعکس کنند. توسعه‌دهندگان این ماد می‌گویند: «به دلیل آهنگ طبیعی گفتار انسان و حساسیت طبیعی گوش به ناهنجاری‌ها در گفتار، این چالش‌برانگیزترین کار در این پروژه بود.»

Deus Ex

تولیدکنندگان این ماد همچنین چندین شخصیت کوچک اضافی را در طول بازی اضافه کردند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جنسیت جی‌سی را به‌طور نامحسوس با استفاده از یک ضمیر تشخیص دهند. با این وجود، چند شخصیت بازی هم به اندازه‌ای مشکل‌ساز بودند که تولیدکنندگان ماد احساس می‌کردند که باید دوباره ساخته شوند.

همچنین طبیعی است که مدل جدیدی هم برای ظاهر شخصیت جی‌سی طراحی شده است که نمایانگر جنسیت او به‌عنوان یک زن باشد. این مدل کمی کوتاه‌تر از مدل جی‌سی دنتون مرد است. آن‌ها درباره‌ی این موضوع گفته است: «علاوه بر ظاهر شخصیت، تمامی صداهای شخصیت از جمله صداهایی که هنگام پریدن، دویدن، ضربه خوردن، مردن و غیره شنیده می‌شود، دوباره ضبط شده است. مدل شخصیت‌ او در حال اول‌شخص تغییراتی پیدا کرده تا ظاهری زنانه‌تر پیدا کند.»

بازی دئوس اکس که توسط استودیو یون استورم (Ion Storm) توسعه داده شده، در سال ۲۰۰۰ میلادی به انتشار رسید و به یکی از تحسین‌برانگیزترین بازی‌های ویدیویی زمان خود تبدیل شد. آزادی عمل در انتخاب‌های بازی و حتی در ظاهر، مهارت‌ها و تجهیزات شخصیت اصلی یکی از نکات قابل‌توجه بازی در آن زمان بود. اگرچه قرار بود در ابتدا این امکان وجود داشته باشد که بازیکنان بتوانند جنسیت شخصیت اصلی را در ابتدای بازی مشخص کنند، اما این قابلیت در اوایل توسعه‌ی بازی نادیده گرفته شد.

اکنون پس از سال‌ها این قابلیت توسط گروهی از تولیدکنندگان ماد فراهم شده است. از آنجایی که تیم اصلی توسعه‌دهندگان بازی هم در ابتدا خواهان قابلیت انتخاب جنسیت شخصیت اصلی بوده‌اند، می‌توانیم بگوییم کار تولیدکنندگان ماد حتی به اثر اصلی وفادارانه بوده است. تلاش‌ آن‌ها بسیار فوق‌العاده است و اگر تریلر منتشر شده از این ماد را مشاهده کنید، می‌توانید ببینید که کار آن‌ها بسیار با بازی اصلی متناسب است و اختلالی را اصلا به وجود نیاورده است. چه در طراحی ظاهری و چه در صداپیشگی آن‌ها تلاش کرده‌اند به بهترین شکل امکان تجربه‌ی بازی به‌عنوان جی‌سی دنتون با جنسیت زن را فراهم کنند. ظرافت کارها آن‌ها به‌قدری بوده که شاید اگر با بازی اصلی آشنایی نداشته باشید، متوجه این تغییر نشوید.

در ادامه می‌توانید ویدیویی که برای معرفی کامل این ماد ساخته شده است را در ادامه ببینید.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 294 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها