گیمر بازی فیلم آنچارتد چه تغییراتی بزرگی در داستان بازی خواهد داد؟ - گیمر بازی

فیلم آنچارتد سرانجام داستان این سری بازی‌های ویدویی موفق را در سینما به نمایش درمی‌آورد اما اولین تریلر فیلم نشان داد که تغییرات بزرگی را هم به همراه دارد. در این فیلم به کارگردانی روبن فلیشر، تام هالند در نقش ناتان دریک، مارک والبرگ در نقش ویکتور سالیوان و سوفیا تیلور علی در نقش کلویی فریزر و همچنین بازیگران مکملی مانند تاتی گابریل و آنتونیو باندراس ظاهر می‌شوند. آنچارتد در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.

هالیوود سابقه چندان درخشانی در اقتباس از بازی‌های ویدیویی ندارد. یکی از دلایل اصلی شکست بسیاری از این‌گونه پروژه‌ها این است که سازندگان، بیش از حد در داستان اصلی بازی‌های خود تغییر ایجاد می‌کنند که منجر به ساخت فیلم‌هایی می‌شود که برای تماشاگران جدید یا طرفداران نسخه اصلی جذابیت چندانی ندارند. بدیهی است برای انتقال بازی‌های ویدیویی بر روی پرده سینما، باید برخی چیزها را تغییر داد اما ایجاد تعادل بین میزان تغییر و حفظ منابع، سخت است.

متأسفانه تریلر جدید فیلم آنچارتد نشان می‌دهد که این فیلم ممکن است این تعادل را به‌درستی رعایت نکرده باشد. تعدادی تغییر آشکار، هم از نظر به تصویر کشیدن شخصیت‌ها و هم از نظر زمان‌بندی کلی فرانچایز وجود دارد که در سراسر تصاویر قابل مشاهده است. این لزوما به این معنا نیست که فیلم شکست خواهد خورد اما برای کسانی که به دنبال بازسازی ​​وفاداری نسبت به بازی‌ها هستند خوشایند نیست. اما بزرگ‌ترین تغییرات فیلم آنچارتد نسبت به بازی‌ها چه هستند؟

فیلم آنچارتد نحوه‌ی ملاقات نیت و سولی را تغییر می‌دهد

آنچارتد

در بازی‌های ویدیویی آنچارتد، ناتان دریک در ۱۵ سالگی با سولی ملاقات می‌کند. در آن زمان، نیت در میانه سفرهای خود به سراسر جهان و در کلمبیا است و سعی دارد حلقه‌ای متعلق به یک دزد دریایی مشهور به نام سر فرانسیس دریک را بدزدد و از قضا، سولی هم به دنبال همان حلقه است. این دو شخصیت در راستای تلاش برای به دست آوردن این حلقه، به یک‌دیگر برخورد می‌کنند و در نهایت یک رابطه و دوستی زیبا و مادام‌العمر را آغاز می‌نمایند اما در فیلم آنچارتد، ناتان دریک با بازی هالند به شکلی کاملا متفاوت با سولی آشنا می‌شود.

تریلر آنچارتد با صحنه‌ای آغاز می‌شود که در آن نیت به‌عنوان متصدی بار در یک سالن مجلل در شهر نیویورک کار می‌کند. او در این مکان با سولی دیدار می‌کند. در این مرحله از داستان به نظر می‌رسد که دریک با بازی هالند حدود ۲۰ سال سن دارد و شاید حتی کمی بزرگ‌تر باشد. این اتفاق نه تنها نحوه‌ی ملاقات نیت و سولی و چگونگی شروع روابط آن‌ها را تغییر می‌دهد، بلکه به میزان زیادی همه‌ی رویدادهای آنچارتد ۳ را هم که مستقیما به مسأله سرقت و رابطه نزدیک این دو نفر بستگی دارد، تحت تأثیر قرار می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که فیلم آنچارتد شکلی کاملا متفاوت از بازی‌ها دارد.

فیلم آنچارتد نحوه‌ی ناپدید شدن سم دریک را تغییر می‌دهد

آنچارتد

برادر ناتان دریک، سم در تریلر آنچارتد دیده نمی‌شود اما چندین بار به آن‌ها اشاره می‌شود. با توجه به دیالوگی از سولی در تریلر، به نظر می‌رسد گنج فردیناند ماژلان هم که نیت و سولی در جست‌وجوی آن هستند، با ناپدید شدن سم مرتبط است. هنوز معلوم نیست که کدام بازیگر، نقش سم دریک را در فیلم آنچارتد بازی می‌کند اما احتمال دارد او در اواخر فیلم، حضوری کوتاه در داستان داشته باشد. در هر صورت، این نسخه از داستان سم بسیار متفاوت از بازی‌های ویدیویی آنچارتد است.

در بازی‌ها سم زمانی گم می‌شود که او و نیت، هر دو بزرگسال هستند. در واقع به نظر می‌رسید که او مرده است تا اینکه خلاف این موضوع در آنچارتد ۳ ثابت می‌شود. سم در اوایل زندگی خود، سابقه ناپدید شدن طولانی مدت در حین کار را داشت اما همیشه برمی‌گشت. در فیلم آنچارتد هم به نظر می‌رسد که ناتان دریک مدتی است که برادرش را گم کرده اما شرایط متفاوت است. این تغییر، خیلی بزرگ نیست اما با توجه به اهمیت گذشته سم و نیت در بازی‌ها، اگر دنباله‌ای برای فیلم آنچارتد تولید شود، می‌تواند پیامدهای بزرگ‌تری داشته باشد.

تغییرات سولی در فیلم آنچارتد 

آنچارتد

تریلر فیلم آنچارتد تغییرات بزرگی را در شخصیت سولی نسبت به کاراکتر او در بازی‌ها نشان می‌دهد. در بازی‌ها، سولی یک فرد شبیه پل نیومن، بداخلاق، سیگاری، بددهن، غرغرو و با سبیلی پر پشت است. او شخصیتی قوی و متمایز است که انرژی زیادی به دنیای آنچارتد اضافه می‌کند. متأسفانه به نظر می‌رسد نسخه‌ی سینمایی سولی در فیلم آنچارتد فاقد بسیاری از ویژگی‌های تعیین‌کننده‌ی این شخصیت است. سولی والبرگ سبیل ندارد، سیگار نمی‌کشد، با لحنی ملایم صحبت می‌کند و جنبه‌های متمایز و بزرگ شخصیتی کمتری دارد. او از هر نظر متفاوت است. این تغییرات ذاتا او را به شخصیت بدی تبدیل نمی‌کنند اما وقتی شخصیت اصلی، بسیار غنی و جذاب و با رفتارهایی نمادین است که هیچ کدام در تریلر آنچارتد دیده نمی‌شوند، می‌توان تصور کرد که این تغییرات به طور کلی به ضرر فیلم تمام شوند.

تغییرات ناتان دریک در فیلم آنچارتد

آنچارتد

سونی همچنین تغییرات بزرگی را در شخصیت ناتان دریک در پیش‌درآمد آنچارتد ایجاد کرده است که فقط محدود به سن و سال این شخصیت نیستند. از آنجایی که فیلم در جدول زمانی قدیمی‌تری نسبت به بازی‌های آنچارتد روایت می‌شود، نیت نسبت به آنچه تماشاگران انتظار دارند جوان‌تر است اما ویژگی‌های دیگری هم از این شخصیت، در انتقال او به سینما تغییر کرده‌اند. نسخه‌ی سینمایی او آرام‌، متواضع‌ و ساده لوح‌تر است و از بسیاری جهات بیشتر شبیه مرد عنکبوتی ساده‌ لوح هالند در دنیای سینمایی مارول است تا ناتان دریک بازی‌های ویدیویی آنچارتد. این تغییرات لزوما تقصیر بازیگر نیست، بلکه در اصل جهت گیری کلی سونی در قبال فیلم را منعکس می‌کند که به نظر می‌رسد جذب مخاطبان را بر وفاداری به مطالب منبع ترجیح داده است.

حتی در فلش بک های دوران نوجوانی این شخصیت در بازی‌های آنچارتد، نیت همیشه فردی سرسخت، باهوش و مستقل است. در تریلر فیلم، ناتان دریک با بازی هالند در دیالوگی می‌گوید از کودکی درباره‌ی این چیزها رویاپردازی کرده است که نشان می‌دهد این اولین ماجراجویی واقعی او در زمینه گنج‌یابی است. در بازی‌ها او پیش از این در چندین ماجراجویی، شرکت و با برادرش به سراسر جهان سفر کرده بود و با قواعد چنین کاری آشنا بود. به طور کلی به نظر می‌رسد که فیلم، ویژگی‌های شخصیت ناتان دریک را به نفع ویژگی‌های بازیگر خود تغییر می‌دهد. این ممکن است یک تغییر جزئی به نظر برسد اما از آنجا که آنچارتد داستانی الهام‌گرفته از فرانچایز ایندیانا جونز است، حذف داستان‌ها و ویژگی‌هایی که شخصیت‌های اصلی را منحصر‌به‌فرد می‌کند، یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود.

منبع: screenrant

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی : هنر و سینما تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها