گیمر بازی فیفا ۲۲ برای چهارمین هفته‌‌ی متوالی پرفروش‌ترین بازی انگلستان شد - گیمر بازی

وقتی در بازه‌ی همیشگی عرضه‌ی بازی‌های سالانه‌ی فیفا قرار داریم، دشوار نیست که حدس بزنیم صدرنشین جدول پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی در انگلستان چه اثری است. بازی فیفا ۲۲ برای چهارمین هفته‌ی متوالی پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی انگلستان شده است.

در حالی که فروش فیزیکی هفته‌ی اول بازی در انگلستان نسبت به نسخه‌های سال پیش کمی ناامیدکننده‌ بود (چراکه بیشتر فروش بازی به‌صورت دیجیتالی انجام شده است) اما این آمار در هفته‌های بعد بهبود پیدا کرد زیرا فروش فیزیکی در مقایسه با نسخه‌ای قبلی با روند بسیار آهسته‌تری کاهش داشته است. فروش فیزیکی این هفته‌ی بازی فیفا ۲۲ فقط ۱۲ درصد نسبت به هفته‌ی پیش کمتر بوده است.

رتبه‌ی دوم لیست پرفروش‌ترین‌های این هفته هم تغییری نداشته است و فار کرای ۶ آن را تصاحب کرده است. بازی فار کرای ۶ در این هفته ۴۲ درصد کاهش فروش داشته است. پس از این اثر، ماریو کارت ۸: دلوکس در مکان سوم این فهرست قرار گرفته است. جالب این است که ماریو کارت ۸ نسبت به هفته‌ی قبل ۱۲ درصد افزایش فروش داشته و از رتبه‌ی پنجم به رتبه‌ی سوم رسیده است. دو بازی انیمال کراسینگ: نیو هورایزن و ماینکرفت هم در رتبه‌ی چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. فروش این دو اثر به ترتیب ۱۷ و ۶ درصد با افزایش مواجه شده است.

 The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

با این حال، در میان بازی‌هایی که در این هفته منتشر شده‌اند، بهترین عملکرد را بازی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes تجربه کرده است. House of Ashes که در واقع سومین بازی در مجموعه‌ی The Dark Pictures است، توانسته در هفته‌ی اول انتشارش رتبه‌ی ششم فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی انگلستان را به‌ خود اختصاص دهد. باندای نامکو در گذشته ابراز نگرانی کرده بود که تغییر نسل شاید تأثیر منفی روی فروش این مجموعه بگذارد. با این وجود، فروش این بازی نسبت به قسمت قبلی این مجموعه که در سال گذشته منتشر شد، فقط ۲۷ درصد کاهش داشته و این رقم زیادی نیست. به‌خصوص اینکه به‌صورت کلی آمار فروش دیجیتالی بازی‌ها این روزها اهمیت بیشتری دارد. برای تحلیل بهتر درباره‌ی فروش این اثر باید تا مشخص شدن میزان فروش دیجیتالی بازی‌های صبر کنیم.

۴۸ درصد فروش فیزیکی بازی House of Ashes روی کنسول پلی‌استیشن ۵ و ۳۶ درصد هم روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بوده است. این در حالی است که کنسول‌های خانواده‌ی ایکس‌باکس فقط ۱۶ درصد از فروش این اثر را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر تفاوت بزرگ میان فروش روی کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نکته‌ی جالب دیگر این است که فروش بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۵ نسبت به پلی‌استیشن ۴ بیشتر بوده است.

یکی دیگر از بازی‌های جدید این هفته My Friend Peppa Pig بود که موفق شد در رتبه‌ی بیست و ششم این فهرست قرار گیرد. به‌عنوان یک بازی کودکانه، این بازی از آن‌گونه آثاری است که معمولا در هفته‌ی اول فروش بسیار زیادی را تجربه نمی‌کنند اما به‌مرور و در طولانی‌مدت می‌توانند فروش نسبتا خوبی داشته باشند و مخاطبان را به‌سوی خود جذب کنند. ۷۴ درصد فروش هفته‌ی اول این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ، ۱۶ درصد روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و در نهایت ۹ درصد روی کنسول ایکس‌باکس وان بوده است.

آخرین بازی جدید این هفته یعنی Dying Light: Platinum Edition که برای اولین بار برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد، در رتبه‌ی سی و دوم قرار گرفته است.

اگر جدول کامل فروش این هفته‌ی بازی‌ها را در انگلستان در نظر بگیریم، احتمالا به بازی‌های زیادی با مضامین ترسناک روبه‌رو خواهید شد که با توجه به اینکه به هالووین نزدیک هستیم، کاملا طبیعی است. یکی از بازی‌های ترسناکی که این هفته فروش بسیار خوبی را تجربه کرد، بازی Resident Evil Village بود که با ۲۲۷ درصد افزایش فروش مواجه شد و به رتبه‌ی ۱۲ جدول پرفروش‌ترین‌ بازی‌ها بازگشت.

در پایین می‌توانید ۱۰ بازی پرفروش این هفته را مشاهده کنید.

رتبه‌ی هفته‌ی قبل رتبه‌ در این هفته عنوان بازی‌ها
۱ ۱ FIFA 22
۲ ۲ Far Cry 6
۵ ۳ Mario Kart 8: Deluxe
۷ ۴ Animal Crossing: New Horizons
۷ ۵ Minecraft (نسخه‌ی نینتندو سوییچ)
بازی جدید ۶ The Dark Pictures Anthology: House of Ashes
۳ ۷ Metroid Dread
۹ ۸ Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
۶ ۹ Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
۱۰ ۱۰ Grand Theft Auto 5

 

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 366 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها