گیمر بازی شرکت تنسنت استودیو سازندگان بازی Back 4 Blood را تصاحب کرد - گیمر بازی

شرکت تنسنت (Tencent) که این روزها نشان داده علاقه‌ی شدیدی به سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد و به دنبال همین هدف استودیوهای متعددی را خریداری کرده است، در جدیدترین اقدام خود استودیو «تِرتِل راک» Turtle Rock را خریداری کرده است.

این غول چینی که در حال حاضر سازنده‌ی بازی لیگ آو لجندز یعنی شرکت رایِت گیمز (Riot Games) و همچنین‌ شرکت‌های سوپرسل (Supercell) و فانکام (Funcom) را خریداری کرده و در شرکت‌های بزرگی مثل اپیک گیمز، اکتیویژن بلیزارد و یوبی‌سافت سهامی را در اختیار دارد، اکنون استودیو Turtle Rock  را تصاحب کرده است. این استودیو در گذشته بازی‌هایی نظیر Back 4 Blood و Evolve را خلق کرده است.

Turtle Rock

تنسنت و ترتل راک این خرید را در جمعه اعلام کردند و بیان کردند که این استودیو از این به بعد بخشی از تنسنت خواهد شد، در حالی که فعالیت‌های مستقل خود را هم حفظ خواهد کرد و تیم موجود آن به شکل سابق به فعالیت خود تحت رهبری فیل راب و کریس اشتون که هر دو از بنیان‌گذاران این استودیو هستند، ادامه خواهد داد. تصاحب ترتل راک توسط تنسنت هیچ تأثیری روی بازی Back 4 Blood که در ماه اکتبر به‌عنوان یک دنباله‌ی معنوی بازی محبوب Left 4 Dead عرضه شد، نخواهد گذاشت. Turtle Rock تازه‌ترین مورد از فهرست سرمایه‌گذاری‌هایی است که تنسنت در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی در خارج از چین انجام داده است. فقط در این سال، آن‌ها یا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در موارد زیر انجام داده یا این استودیوها را خریداری کرده‌اند:

  • استودیو Klei Entertainment – سازنده‌ی بازی‌های Don’t Starve و Griftlands
  • استودیو Yager – سازنده‌ی بازی‌های Spec Ops: The Line و The Cycle
  • شرکت Sumo Group – سازنده‌ی بازی‌های Sackboy: A Big Adventure و Hood: Outlaws and Legends
  • استودیو Fatshark – سازنده‌ی بازی Warhammer: Vermintide
  • شرکت Wake Up Interactive که شرکت مادر استودیوهای Soleil (سازنده‌ی بازی Ninjala) و استودیو Valhalla Game (سازنده‌ی بازی Devil’s Third) است.

شرکت تنسنت امسال نیز مبالغ کمتری را در دونت‌ناد اینترتینمنت، بوهمیا اینترکتیو، رمدی اینترتینمنت، بلوبر تیم و شرکت مادر استودیو فرام سافتور و اسپایک چونسافت یعنی شرکت کادوکاوا سرمایه‌گذاری کرده است. طبق گفته‌های دنیل احمد، تحلیلگر نیکو پارتنر (Niko Partners)، فقط در سال ۲۰۲۱ شرکت تنسنت در بیش از ۱۰۰ شرکت مرتبط با بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کرده است که تقریباً یک‌سوم آن‌ها شرکت‌هایی در خارج از چین بوده است. گزارشی از نیکو پارتنر می‌گوید که تنسنت با رقابت فزاینده‌ای از سوی دیگر شرکت‌های فناوری مواجه است و همچنین امیدوار است بتواند از موفقیت‌های بزرگ استودیوهای بازی‌سازی کوچک‌تر استفاده کند.

رشد سرمایه‌گذاری‌های جهانی تنسنت همچنین به کاهش مشکل دیگری که این غول فناوری با آن مواجه است، کمک می‌کند؛ افزایش نظارت و مقررات از سوی مقامات چینی. قانون‌گذاران در کشور اصلی زادگاه تنسنت در سال ۲۰۲۱ شرکت‌های فناوری را سرکوب کرده‌اند و قوانین جدیدی درباره‌ی مدت‌زمانی که خردسالان می‌توانند در هفته به بازی‌های آنلاین بگذرانند، صادر کرده‌اند، بازی موبایلی معروف تنسنت یعنی Honor of Kings که در چین بسیار طرفدار دارد هم شامل این قوانین شده است.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 22 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها