گیمر بازی سگا و مایکروسافت در زمینه‌ی سرویس‌های ابری همکاری استراتژیک خواهند داشت - گیمر بازی

شرکت سگا اعلام کرده است که با مایکروسافت برای یک “اتحاد استراتژیک” به توافق رسیده است که در نتیجه‌ی آن سگا را با استفاده از پلتفرم ابری ایکس‌باکس یعنی Azure در فرآیند توسعه‌ی بازی‌ها استفاده خواهد کرد.

قراردادی که سگا روز دوشنبه گفت که اساس آن مورد توافق قرار گرفته است، باعث می‌شود که بازی‌های جهانی و در مقیاس بزرگ‌تری در محیط توسعه‌ای نسل بعدی ساخته و بر پایه‌ی پلتفرم ابری Azure مایکروسافت ساخته شوند.

سگا بیان کرده است که این همکاری بخشی از استراتژی میان‌مدت تا بلندمدت آن‌ها است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکار خود را به‌سوی چیز جدیدی به نام ابر گیم (Super Game) هدایت کنند. Super Game در واقع ابتکار جدیدی است که روی خلق آثاری تمرکز می‌کند که ویژگی‌هایی نظیر «جهانی بودن»، «آنلاین بودن»، «شکل‌گیری جوامع طرفداری» و «بهره‌وری از عنوان» را داشته باشند.

در بیانیه این شرکت نوشته شده است: «این همکاری نشان‌دهنده‌ی نگاه سگا به آینده است و با همکاری با مایکروسافت برای پیش‌بینی چنین ترندهایی که در آینده شتاب بیشتری می‌گیرند، هدف بهینه‌سازی فرآیند توسعه و ادامه‌ی آوردن تجربه‌های باکیفیت برای بازیکنان با استفاده از تکنولوژی ابری Azure است.»

Microsoft Azure

در ادامه افزوده شده: « مایکروسافت و سگا بر اساس این اتحاد توافق کرده‌اند که از طریق همکاری متقابل به دنبال ایجاد تحولات فنّاورانه بیشتر در حوزه‌هایی مانند زیرساخت شبکه و ابزارهای ارتباطی موردنیاز برای خدمات آنلاین جهانی هستند. علاوه بر آن، با ورود به توسعه در پلتفرم‌های نسل بعدی، سگا می‌تواند به‌صورت مؤثر خود را با شیوه‌های کاری متنوع و تغییرات ساختاری احتمالی وفق دهد. »

سارا باند (Sarah Bond)، نائب رئیس مایکروسافت، در یک بیانیه‌ی درباره‌ی این خبر اظهار کرد: «سگا نقشی نمادین و مهم در صنعت بازی‌های ویدیویی ایفا کرده است و یک همکار عظیم در این سال‌ها بوده است. ما قصد داریم در آینده در این زمینه با هم همکاری کنیم، در حالی که آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های ابری مایکروسافت به دنبال کشف راه‌های جدیدی برای خلق تجربه‌های گیمینگ منحصر‌به‌فرد هستند»

علاوه بر این همکاری که بیشتر نشانگر بهره بردن سگا از تکنولوژی ابری مایکروسافت در سال‌های آینده است، نکته‌ی مهم دیگری هم در اظهارات اخیر سگا در زمان اعلام گزارش مالی این شرکت وجود دارد که کاملاً با این موضوع در ارتباط است. همان‌طور که گفته شد، سگا قصد دارد در این ۵ سال آینده مفهومی را که خود با نام ابر بازی (سوپر گیم) از آن یاد کرده، دنبال کند.

در این ارائه بیان شده بود که در حالی که سگا مفهوم ابر گیم را دنبال می‌کند، همچنین تعدادی پروژه جدید را در طول پنج سال آینده منتشر خواهد کرد که این‌ها شامل چیزهایی مثل یک بازی جدید تیراندازی اول‌شخص که توسط یک استودیو اروپایی (به احتمال زیاد Creative Assembly) ساخته می‌شود و همچنین استفاده از عناوین قدیمی برای ریمیک، ریبوت یا ریمستر خواهد بود.

مایکروسافت در سال‌های اخیر علناً مجوز استفاده از فناوری سرور ابری خود را به شرکت‌های بازی داده است. در ماه مه ۲۰۱۹ مایکروسافت و سونی یک قرارداد استراتژیک منعقد کردند که در نتیجه‌ی آن پلی‌استیشن برای سرویس‌های ابری خود برای محتوا و بازی استفاده خواهد کرد.

بازی‌های ابری همچنان یک پایه‌ی مهم برای آینده‌ی ایکس‌باکس است. مایکروسافت که قبلاً سرویس‌های ابری ایکس‌کلاود را روی دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی ارائه کرده، گفته است که در تعطیلات امسال آن را برای کنسول‌های ایکس‌باکس هم در دسترس قرار خواهد داد.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 345 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها