گیمر بازی سری RTX 4000 انویدیا شاید دو برابر از سری ۳۰۰۰ در بازی‌ها بهتر عمل کند - گیمر بازی

سخت است باور کنیم که کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 انویدیا کمی بیش از یک سال پیش عرضه شده‌اند و شاید سخت‌تر از آن این است که پردازنده‌های گرافیکی این شرکت با وجود فاکتورهای مختلف بازار، سریع‌تر از نسل قبلی راه خود را به رایانه‌های شخصی مخصوص بازی پیدا کرده‌اند. با این حال، با وجود کمبود تراشه‌‌ها و مشکلاتی که برای تولید کنسول‌ها هم به وجود آورده، شایعات حاکی از آن است که تیم انویدیا آماده‌ی راه‌اندازی و تولید کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 در سال ۲۰۲۲ میلادی است و گفته شده این کارت‌ها می‌توانند تا دو برابر عملکرد بهتری نسبت به سری ۳۰۰۰ داشته باشند.

یکی از افشاکنندگان اطلاعات درباره‌ی سخت‌افزارها با نام Greymoon55 در توییتر بیان کرد: «عملکرد دو برابر، مصرف برق دو برابر، آیا می‌توانید آن را بپذیرید؟» یک توییت دیگر هم در ادامه اعلام کرده که تیم سازنده درباره‌ی سری آینده‌ی کارت‌های گرافیک RTX 4000 با اسم رمز «Ada Lovelace» صحبت می‌کنند. در حالی که باید انتظار افزایش عملکرد کارت‌های گرافیک جدید را داشت، TDP (توان طراحی گرمایی) کارت‌های گرافیک انویدیا تنها در طول هفت سال گذشته افزایش یافته‌اند. RTX 3080 توان طراحی گرمایی ۳۲۰ وات دارد و یک منبع تغذیه‌ی ۷۰۰ واتی را می‌طلبد. این به این معنی که با RTX 4080 ممکن است مقدار TDP آن به ۶۴۰ وات برسد و به منبع تغذیه‌ی بزرگ‌تر و گرانتری نیاز داشته باشد.

RTX 4000

پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 4000 احتمالا به کانکتور برق جدید PCIe Gen 5 مجهز می‌شوند که می‌تواند تا ۶۰۰ وات را از طریق یک کابل تحویل دهد. اگرچه ممکن است آن‌ها اولین محصولات انویدیا نباشند که از کانکتور Gen 5 استفاده می کنند زیرا شایعه‌ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا فناوری کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 و RTX 2000 را بهبود داده و در آینده عرضه کند.

طبق این شایعه‌ها، می‌توان انتظار داشت که کارت‌های بهبود‌یافته‌ی سری RTX 3000 در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ۱۴۰۰) معرفی شوند و در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۱ دی ۱۴۰۰) برای خرید در دسترس قرار گیرند. گفته شده که RTX 3080 به‌روزرسانی شده، ۱۲ گیگابایت حافظه دارد که ۲ گیگابایت بیشتر از مدل فعلی است. مدل جدید RTX 3070 هم حافظه‌ی خود را دوبرابر کرده و به ۱۶ گیگابایت خواهد رساند. این در حالی است که انویدیا به تازگی اعلام کرده که سرورهای سرویس ابری GeForce Now را به RTX 3080 مجهز خواهد کرد.

کارت گرافیک RTX 3080

اگرچه این‌ها فعلا در حد شایعه هستند اما به هر حال عرضه‌ی سخت‌افزار‌های قوی‌تر امری گریز ناپذیر و دیدن قدرت آن‌ها همیشه هیجان انگیز است. با این حال چیزی که در کنار این‌ها اهمیت دارد، مقدار مصرف برق آن‌ها است که باید در نظر گرفته شود.

منبع: PCGamesN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها