گیمر بازی سری بازی‌های توم ریدر ۲۵ ساله شد - گیمر بازی

۲۵ سال پیش در چنین تاریخی (۲۵ اکتبر) در سال ۱۹۹۶، لارا کرافت برای اولین بار پا به دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشت. در آن تاریخ، اولین نسخه از توم ریدر روی سگا ساترن در اروپا منتشر شد؛ یعنی یک ماه قبل از این که به فرمت‌ها و در مناطق مختلف در دسترس قرار گیرد.

لارا کرافت در نسخه‌ی اول این سری اکشن ماجراجویی مجبور شد برای پیدا کردن یک شیء باستانی با نام «Sion» به پرو، یونان، مصر و آتلانتیس سفر کند. واکنش‌ها به این بازی در آن زمان بسیار مثبت بود و از دلایل مهم آن می‌توان به گیم‌پلی بازی اشاره کرد که به نوعی تعریف‌کننده‌ی ژانری جدید بود و گرافیک آن که با ارائه‌ی تصاویری چندضلعی‌ در آن زمان چشمگیر به نظر می‌رسید. با این حال ستاره‌ی واقعی بازی لارا بود که در زمانی که بازی‌ها قهرمانان زن زیادی نداشتند، یک سمبل و قهرمانی تمام عیار محسوب می‌شد. با موفقیت بازی او تبدیل به یک چهره‌ی محبوب شده بود و نه تنها در صنعت بازی‌های ویدیویی، بلکه روی کاور مجلات غیر مرتبط با این حوزه و در تبلیغ نوعی نوشابه انرژی‌زا هم ظاهر شد.

خیزش مهاجم مقبره

موفقیت توم ریدر به دنباله‌های غیر قابل اجتنابی ختم شد که از آن‌ها می‌توان به نسخه دوم، سوم و «The Last Revelation» اشاره کرد. این نسخه‌ها هم که با پیشرفت تکنولوژی از لحاظ بصری و دیگر چیزها هم پیشرفت‌های زیادی داشتند، توانستند به موفقیت دست پیدا کنند و با استقبال بازیکنان مواجه شدند. با این حال وقتی نوبت به پیشرفت در نسل جدید رسید، لارا کرافت برای یافتن جایگاه خود، شرایط چندان مساعدی نداشت. بازی توم ریدر: فرشته‌ی تاریکی (The Angel of Darkness) روی پلی‌استیشن ۲ به دلیل کنترل با مشکل و بخش‌های مخفی‌کاری آزاردهنده‌اش نقد شد و در نهایت این سری برای چند سال کنار گذاشته شد.

در سال ۲۰۰۶ میلادی، کریستال داینامیکس توسعه‌ی این سری را بر عهده گرفت و سه بازی توم ریدر لجند، توم ریدر انیورسری و توم ریدر آندرورلد ساخته شد که همگی با واکنش مثبت‌تری نسبت به بازی قبلی لارا روبه‌رو شدند. با این حال بار دیگر این سری کنار گذاشته شد و بعد از ۵ سال در ۲۰۱۳ نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه با نام اصلی توم ریدر منتشر شد. این نسخه به نوعی ریبوتی از این مجموعه بود و پس از آن دنباله‌هایی با نام های «Rise of the Tomb Raider» و «Shadow of the Tomb Raider» منتشر شدند. این سه‌گانه‌ی جدید توانستند موفق ظاهر شوند و مشکلات کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی داشتند.

کریستال داینامیکس تأیید کرده است که برنامه‌های زیادی به مناسب ۲۵ سالگی توم ریدر دارد. این شرکت اعلام کرده که نسخه‌ای جدیدی از بازی توم ریدر در دست ساخت است که خطوط زمانی بازی‌های کلاسیک توم ریدر را با سه‌گانه‌ی جدید توم ریدر پیوند خواهد داد. همچنین گفته شده که این بازی در مراحل اولیه توسعه است و به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد.

توم ریدر

ویل کرسلیک، کارگردان مجموعه بازی توم ریدر در کریستال داینامیکس می‌گوید:

ما آرزوهای بزرگی برای سری توم ریدر داریم. سه‌گانه‌ی اصلی ما در سال ۲۰۱۳ شروع شد و روند تغییر لارا از یک بازمانده به یک قهرمان و در نهایت به یک مهاجم مقبره را روایت کرد. با این حال بازی‌های کلاسیک یک ماجراجوی کارکشته و با اطمینان داشتند که در سراسر جهان سفر و اسرار آن‌ها را کشف می‌کرد. او اغلب به تنهایی در برابر نیروهای فاجعه‌بار ایستاده بود.

داستان لارا کرافت تنها با بازی ویدیویی ادامه پیدا نخواهد کرد زیرا این سری در حال گسترش به شکل‌های مختلف است. انیمه‌ای از توم ریدر با صداپیشگی هایلی آتول، به دست شرکت لجندری برای نتفلیکس در حال تولید و برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. از طرفی نسخه‌ی دوم فیلم ریبوت شده‌ی توم ریدر هم در دست توسعه بود که به دلیل پاندمی کرونا روند ساخت آن متوقف شده تا جایی که ساخت آن ممکن است انجام نشود. توم ریدر ممکن است ۲۵ ساله شده باشد، اما ماجراجویی‌های لارا همچنان در شکل‌های مختلف ادامه خواهد داشت و طرفداران از این شخصیت جذاب بی‌بهره نخواهند بود.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 452 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها