گیمر بازی دیوالور دیجیتال با ارزش یک میلیارد دلار وارد بورس شد؛ پلی‌استیشن سرمایه‌گذاری کرد - گیمر بازی

به‌تازگی شرکت «دیوالور دیجیتال» به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده است و در یک سهام شناور ارزش آن در AIM، یک بازار فرعی بورس در لندن، به چیزی حدود ۱ میلیارد دلار رسیده است. در این میان سونی هم بخش اندکی از سهام شرکت دیوالور را خریداری کرده است.

۴ روز پیش سهام این شرکت در این بازار فعال شد. دیوالور دیجیتال برای پذیرش خود در AIM حدود ۲۶۱ میلیون دلار (۱۹۰ میلیون پوند) جمع‌آوری کرد و همین ارزش سهام شرکت را به ۹۵۰ میلیون دلار (۶۹۴.۶ میلیون پوند) رساند. این با گزارش‌های قبلی این شرکت در اوایل سال که بیان کرده بود قصد دارد سهام خود را به‌صورت عرضه‌ی اولیه فعال کند، همخوانی دارد.

این آمار نشان می‌دهد که این شرکت از نظر ارزش بازار، بزرگ‌ترین شرکت آمریکایی است که در بورس اوراق بهادار لندن پذیرفته‌شده و دومین شرکت بزرگی است که تاکنون سهامش در AIM معامله شده است.

به گفته فیلدفیشر (Fieldfisher)، شرکت حقوقی اروپایی که به دیوالور مشاوره می‌دهد، این ناشر معروف سرمایه‌گذاری استراتژیک قابل‌توجهی از سوی یکی از بازیگران کلیدی صنعت دریافت کرده است. به علاوه آن‌ها حمایت سرمایه‌گذاران سازمانی ایالات متحده را هم در کنار خود می‌بینند.

سایت GamesIndustry.biz متوجه شده است که شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی هم ۵ درصد سهام شرکت دیوالور را خریده و در آن سرمایه‌گذاری کرده است. NetEase یکی دیگر از سهام‌داران است که به نظر می‌رسد حتی سهم بیشتری را خریداری کرده و ۸ درصد از سهام دیوالور را تصاحب کرده است.

شرکت Devolver digital

در رابطه با این اقدام، داگلاس مورین (Douglas Morin)، مدیرعامل شرکت دیوالور دیجیتال، بیان کرده است: «عرضه‌ی اولیه‌ی سهام انتخاب مناسبی برای ما است تا رشد مداوم خود را تضمین کنیم و حتی بتوانیم از بازی‌های شگفت‌انگیزتر بیشتری پشتیبانی کنیم. مهم‌تر از آن به ما این اجازه را می‌دهد که فرهنگ کاری درون مجموعه‌ی خود را حفظ کنیم.»

او در ادامه اضافه می‌کند: «فعالیت به‌عنوان یک شرکت سهامی عام به تیم شگفت‌انگیز ما که همه‌ی آن‌ها از سهامداران هستند نقدینگی می‌بخشد. همچنین به ما امکان می‌دهد تا به بازارهای اصلی سرمایه دسترسی پیدا کنیم و به سرمایه‌گذاری در مسیر رشد استراتژیک خود و جذب و گسترش استعدادها ادامه دهیم.» آن‌ها همچنین قصد دارند در ادامه چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ بازی در سال منتشر کنند.

این شرکت که در سال ۲۰۰۹ میلادی تأسیس شده است، بیشتر به خاطر پشتیبانی از دیگر استودیوهای مستقل و انتشار بازی‌های مستقل آنان شناخته می‌شود و به همین خاطر نزد طرفداران محبوبیت خاصی دارد. دیوالور دیجیتال در این سال‌ها بازی‌های مستقل بسیاری را عرضه کرده که می‌تواند برای مثال به آثاری همچون Hotline Miami، Loop Hero و Shadow Warrior اشاره کرد. دفتر مرکزی آن در شهر آستینِ ایالت تگزاس و همچنین لندن در کشور انگلستان قرار دارد و در کنار آن استودیوهای دیگری و مجموعاً چیزی حدود ۲۰۰ کارمند در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و آسیا دارد.

منبع:‌ GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها