گیمر بازی درآمد ایکس‌باکس از فروش کنسول ۱۶۶٪ افزایش داشته است - گیمر بازی

مایکروسافت به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال مالی خود را اعلام کرده است که در آن رشد قابل‌توجهی در زمینه‌ی درآمد سخت‌افزاری به خاطر ایکس‌باکس دیده می‌شود.

طبق این گزارش که سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ را در برگرفته است، درآمد فروش سخت‌افزارهای ایکس‌باکس نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته ۱۶۶ درصد افزایش داشته است. سال گذشته در این بازه طرفداران در انتظار کنسول نسل نهمی مایکروسافت بودند و فروش ایکس‌باکس وان هم به همین خاطر کاهش پیدا کرده بود اما اکنون ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس منتشر شده‌اند و اوضاع فروش سخت‌افزاری را برای مایکروسافت دگرگون کرده‌اند.

ایمی هود (Amy Hood) مدیر مالی ارشد مایکروسافت در جریان این گزارش مالی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که مایکروسافت قادر بوده که حتی بیشتر از انتظارهای قبلی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس را وارد بازار کند ولی با وجود این موضوع همچنان تقاضای مخاطبان بیشتر از موجودی کنسول است.

ایکس باکس سری اس

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌ها در تأمین موجودی تراشه‌های کنسول و نیم‌رساناها برای سونی و مایکروسافت مشکل جدی و مهمی را ایجاد کرده‌ و همین باعث شده با وجود اینکه هر دو کنسول در فروش عملکرد فوق‌العاده‌‌ای داشته‌اند،اما همچنان موجودی فعلی آن‌ها کفاف خواسته و تقاضای طرفداران را ندهد. فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، مدتی پیش اشاره کرده بود که انتظار دارد این قضیه تا حدی در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

درآمد کلی بخش بازی‌ها با ۱۶ درصد افزایش مواجه شده است. همچنین در حالی که درآمد محتوای ایکس‌باکس و سرویس‌های آن با ۲ درصد رشد همراه بوده، در فروش بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث روی ایکس‌باکس شاهد کاهش بوده‌ایم که البته مایکروسافت جزئیات دقیقی را از این کاهش بیان نکرده است.

هرچند سرویس اشتراکی گیم‌پس در این بازه رشد داشته است اما مدتی پیش اعلام شده بود که این رشد نتوانسته به سطح انتظارات مایکروسافت دست پیدا کند و از این بابت کمتر از حدی بوده که مایکروسافت در گذشته پیش‌بینی کرده بود.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، محتوای خاص ایکس‌باکس و سرویس‌های آن در بازه‌ی مشابه سه‌ماهه‌ی سال گذشته چیزی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته که نسبت به افزایش ۲ درصدی سال جاری بسیار بیشتر است. البته، از آنجایی که سال گذشته به خاطر شرایط خاص کرونا و محدودیت‌هایی اجتماعی ایجاد شده بسیاری از افراد وقت بیشتری را درون خانه‌های خود سپری کردند و به بازی‌های ویدیویی پرداختند، این موضوع طبیعی است.

ایکس باکس سری ایکس

با نگاهی به درآمد کلی مایکروسافت، درآمد نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته و به ۴۵٫۳ میلیارد دلار رسیده است. این در وهله‌ی اول به خاطر مایکروسافت کلاود بوده است که با ۳۶ درصد افزایش چیزی حدود ۲۰٫۷ میلیارد دلار درآمد داشته است. اگر بخواهیم به‌صورت دقیق بخش ایکس‌باکس را هم بررسی کنیم، درآمد ایکس‌باکس در این سه‌ماهه ۱۳٫۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

سود عملیاتی با ۲۷ درصد افزایش به ۲۰٫۲ میلیارد دلار و درآمد خالص با ۴۸ درصد افزایش به ۲۰٫۵ میلیارد دلار رسید. ایمی هود در جریان صحبت‌های خود اضافه کرد که هزینه‌های عملیاتی ۱۵ درصد افزایش یافته است که بخشی از آن ناشی از خرید شرکت زنی‌مکس در سال گذشته بوده است.

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها