گیمر بازی با ویژگی‌های جدید ایلوی در Horizon Forbidden West آشنا شوید - گیمر بازی

چند ماه پیش استودیو گریلا گیمز اولین نمایش مفصل گیم‌پلی بازی هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) را نشان داد و بعضی از پیشرفت‌های آن را به تصویر کشید. اکنون که چند ماه از آن تریلر گذشته و به تاریخ عرضه‌ی بازی نزدیک‌تر شده‌ایم، سازندگان درباره‌ی بعضی از مکانیک‌ها و قابلیت‌های جدید این اثر بیشتر توضیح داده‌اند.

دیود مک‌مولن، طراح سیستم‌ ارشد در استودیو گریلا گیمز، درباره‌ی ابزار جدیدی که اِیلوی در تریلر استفاده کرده بود، می‌گوید: «ما راه‌های جدیدی برای پیمایش در جهان بازی اضافه کرده‌ایم. ایلوی می‌تواند به‌صورت آزادانه از دیوارهای سنگی بالا رود. همچنین ربات‌های جدیدی برای سوار شدن در نظر گرفته شده‌اند. بعضی نقاط مشخص هم برای استفاده از قلاب جدید او دیده می‌شود. بخش‌ شنا در زیر آب هم جنبه‌های اکتشافی کاملا جدیدی به بازی اضافه می‌کند. همچنین با Shieldwing (گلایدری که در تریلر بازی دیدید) می‌توانید در زمان پریدن از نقاط با ارتفاع بالا هم منظره‌ی زیبای جهان بازی را ببینید و هم سریع‌تر از ارتفاعات بلند پایین بیایید.»

او از چالش‌برانگیز بودن اضافه کردن بعضی از این ویژگی‌ها سخن می‌گوید اما اشاره می‌کند که تیم سازنده بسیار مشتاق بوده تا روی این چالش‌ها کار و این ویژگی‌ها را به بازی اضافه کند تا بازیکنان به همراه ایلوی بتوانند آزادی بیشتری داشته باشند و علاوه بر آن، با استفاده از مکانیک‌های جدید و قدیم تعامل پویا و یکپارچه‌تری را با محیط پیدا کنند. ابزارهایی مثل Pullcaster (همان قلابی که در تریلر قبلی مشاهده کردید) هم تأثیر زیادی در این زمینه دارند و حتی می‌توانند باعث تغییرات در محیط یا نابودی بخش‌هایی از آن شوند. این وسیله در پیمایش ایلوی هم بسیار مؤثر است به زعم او این گزینه‌های جدید چالش‌هایی را در طراحی مراحل برای آن‌ها به وجود آورده است اما آن‌ها می‌خواستند با ابزار جدید کاری کنند که بازیکنان بتوانند در برابر چالش‌هایی که آن‌ها قرار داده‌اند، باهوش‌تر عمل کنند و با این ابزار این موانع را به‌ شکل‌های خلاقانه‌ای برطرف کنند.

قابلیت Shieldwing  

اگرچه بازی قرار است برای هر دو کنسول نسل هشتمی و نسل نهمی سونی منتشر شود اما سازندگان تأکید کرده‌اند که ویژگی‌های دوال‌سنس تأثیر بسیاری روی مکانیک‌های بازی گذاشته و حس تجربه‌ی آن را بهبود می‌بخشد. برای مثال، با توجه به قابلیت «ماشه‌های تطبیق‌پذیر» (آداپتیو تریگر) فشار و مقاومت سلاح‌های مختلف ایلوی گوناگون خواهد و این در کنار قابلیت «بازخورد لمسی» (هپتیک فیدبک) تجربه‌ی کلی بازی را بهتر خواهد کرد و این حس را القا می‌کند که شما درون جهان بازی حضور دارید.

دیوید مک‌مولن اشاره می‌کند: «جامعه‌ی طرفداران هورایزن عاشق کشف مناطق جدید و بالا رفتن از نقاط مرتفع هستند. تا به امروز آن‌ها تصاویر، ویدیوها و خاطرات زیادی را از ماجراجویی‌های خود در بازی با ما به اشتراک گذاشته‌اند. این سطح‌ غوطه‌وری در جنبه‌های اکتشافی بازی چیزی بود که به‌صورت ذاتی ما را در جریان توسعه‌ی بازی تحت تأثیر قرار داد.»

او در ادامه می‌گوید: «سیستم کوهنوردی و بالا رفتن آزاد در Horizon Forbidden West یک ویژگی بزرگ است که ما به‌شدت برای آن هیجان زده‌ایم زیرا به ما امکان می‌دهد بخش‌های بزرگی از جهان بازی را در دسترس بازیکنان قرار دهیم. یکی از ویژگی‌های دیگر ایلوی در این قسمت این است که می‌تواند خود را از هر جسمی که قابل بالا رفتن است، بالا بکشد. ترکیب این ویژگی‌ها به همراه قلاب ویژه‌ی ایلوی پتانسیل اکتشاف در محیط بازی را بسیار افزایش داده است.»

همچون پیمایش و اکتشاف در محیط بازی، طراحی مبارزات هورایزن فوربیدن وست هم تکامل بیشتری پیدا کرده است و بر اساس ادعای سازندگان در این قسمت به بازیکنان آزادی عمل و انتخاب‌های بیشتری در جهان آزاد بازی داده شده است. بازی دارای مکانیک‌های تازه در مبارزات، دشمنان جدید و البته گونه‌های مختلفی از سلاح‌ها است که بازیکن در شرایط مختلف می‌تواند استفاده‌ی بهینه‌ای از آن‌ها ببرد و تاکتیک مبارزه‌ی خود را تعیین کند. دنیس زوپفی، طراح ارشد مبارزات استودیو گریلا گیمز، تأکید می‌کند که آن‌ها بسیار روی افزایش انتخاب‌های بازیکنان و همچنین ابزارهای آن‌ها در مبارزات کار کرده‌اند.

بخش‌های زیر آب در Horizon Forbidden West

دنیس زوپفی به میز کار (Workbench) ایلوی در Horizon Forbidden West اشاره می‌کند که بازیکنان با ارتقا سلاح‌ها و زره‌های خود می‌توانند ویژگی‌ها و مهارت‌های جدیدی را دریافت کنند. زوپفی درباره‌ی درخت مهارتی ایلوی در این بازی توضیح می‌دهد: «در Horizon Zero Dawn وقتی سطح شما افزایش پیدا می‌کند، می‌توانید مهارت‌های مختلف را باز کنید. در حالی که این اصل در این قسمت هم باقی مانده است، اما ما در بازی Horizon Forbidden West درخت مهارت را دوباره به طور کامل طراحی کردیم و ویژگی‌های جدیدی هم به آن افزوده‌ایم. در درخت مهارت جدید، ممکن است بعضی از مهارت‌ها وجود داشته باشد که برای باز کردن آن‌ها به یک زره یا لباس خاص نیاز باشد.»

او درباره‌ی بهبودهای دیگر درون سیستم مبارزات بازی می‌گوید: «ما می‌خواستیم مبارزات تن‌ به ‌تن و مبارزات از راه دور را به هم نزدیک‌تر کنیم. ایلوی به‌صورت طبیعی شخصیتی نیست که به‌صورت تن به تن با نیروهای بسیار مسلح دیگر نبرد کند، به همین خاطر به دنبال راه‌هایی بودیم که بتوانیم چنین چیزی را فراهم کنیم. یکی از این ویژگی‌ها Resonator Blast (انفجار تشدیدکننده) است. وقتی شما نیزه‌ی خود را با ضربه زدن به دشمنان شارژ می‌کنید و نیزه به‌صورت کامل شارژ شود، می‌تواند انرژی آن با یک حرکت پرتابی روی دشمنان (انسان‌ها و ماشین‌ها) تخلیه شود و یک انفجار بزرگ را پدید آورد.»

قابلیت Valor Surge

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و مهم این قسمت، قابلیت Valor Surge است. این همان قابلیتی است که یکی از حرکت‌های خاص آن را هنگام نبرد تن به تن در تریلر مشاهده کردید. به‌صورت کلی ۱۲ حرکت ویژه تحت این قابلیت وجود دارد که شما با پیشروی در بازی می‌توانید آن‌ها را از طریق درخت مهارت بازی و امتیازهایی که دریافت می‌کنید، به دست آورید. این حرکت‌ها سطح‌های مختلفی دارند. هرچقدر سطح آن‌ها بالاتر باشد، طبیعتا قدرتمندتر اما زمان استفاده‌ی مجدد از آن‌ها بیشتر طول خواهد کشید.

همچنین دنیس زوپفی اشاره می‌کند که این بار دشمنان می‌توانند به‌صورت گروهی به شما حمله کنند. او توضیح می‌دهد: «در Horizon Zero Dawn، مبارزات با ربات‌ها و انسان‌ها کاملا مجزا بود. آن‌ها هرگز واقعا به‌عنوان یک گروه علیه ایلوی حمله نمی‌کردند. با این حال، جهان در بازی Horizon Forbidden West تغییر کرده و شما با خطرات، قبیله‌ها و روبات‌های بیشتری مواجه هستید. آن‌ها اکنون می‌توانند با هم به‌صورت گروهی مبارزه کنند که این یک چالش واقعی برای قهرمان ما و البته برای بازیکن است.»

علاوه بر این‌ها، درباره‌ی سلاح‌های ایلوی در این قسمت گفته شده است که او از سلاح‌های جدیدی استفاده خواهد کرد و البته بعضی از سلاح‌های شناخته‌شده‌ی قسمت قبلی هم همچنان در این قسمت حضور خواهند داشت. برای مثال، یکی از سلاح‌های جدید بازی Spike Thrower است که در تریلر هم دیده شد. این سلاح اگر در زمان درستی پرتاب شود، قدرت ضربه‌ی بسیار بالایی دارد و استفاده‌ از آن در مقابل هدف‌های بزرگ‌تر می‌تواند راحت‌تر باشد. هر سلاح دارای ویژگی‌های مختلف، انواع مهمات و گزینه‌های مختلف برای شخصی‌سازی است. اگرچه برخی از سلاح‌ها قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را قوی‌تر کنید، ابتدا باید ارتقا داده شوند.

Horizon Forbidden West

همان‌طور که دیوید مک‌مولن و دنیس زوپفی در جنبه‌های مختلفی توضیح‌ دادند، به نظر می‌رسد که آزادی عمل و انتخاب‌های بیشتر برای بازیکنان یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های هورایزن فوربیدن وست و یکی از مهم‌ترین چیزها در جریان چرخه‌ی توسعه‌ی این اثر بوده است.

دیوید مک‌مولن صحبت‌هایش را این‌گونه جمع‌بندی می‌کند: «ویژگی‌های جدید، ظریف و در عین حال تأثیرگذاری وجود دارد که گیم‌پلی پویا‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. شاید این ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شده، چیزهای کوچکی به نظر بیایند اما وقتی در جریان گیم‌پلی در کنار هم قرار می‌گیرند، باعث می‌شوند تا چالش‌های محیطی جذاب‌تری ایجاد و انتخاب‌های بیشتر برای بازیکنان فراهم شود.»

دنیس زوپفی هم در پایان صحبت‌های خود می‌گوید: «ما تلاش زیادی برای خلق انتخاب‌های بیشتر و ایجاد عمق بیشتری در بازی انجام داده‌ایم و بسیار مشتاق هستیم که ببینیم بازیکنان این بار با بسیاری از مهارت‌های امکان‌پذیر جدید و سلاح‌ها و تجهیزاتی که می‌توانند به دست بیاورند، چگونه در نقش ایلوی به تجربه‌ی بازی خواهند پرداخت. ما در زمان توسعه‌ی بازی از خلق ترکیب‌های جذاب و قدرتمندی که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را کشف کنند، بسیار لذت‌ برده‌ایم و امیدواریم که بازیکنان هم در زمان عرضه‌ی بازی Horizon Forbidden West از این اثر لذت ببرند.»

بازی Horizon Forbidden West قرار است در در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ (۱۸ فوریه ۲۰۲۲) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

منبع: PlayStation Blog

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 377 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها