گیمر بازی بازی موبایلی جدید هری پاتر عملکردی فوق‌العاده داشته است - گیمر بازی

جادوی هری پاتر و مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز همچنان ادامه دارد. طبق داده‌های معتبر جدید، بازی «هری پاتر: جادو بیدار شد» Harry Potter: Magic Awakened توانسته در دو ماه اول عرضه‌اش در گوگل پلی و اپل اپ استور بیش از ۲۲۸ میلیون دلار درآمد تولید کند. این آمار توسط Sensor Tower اعلام شده است.

این بازی موبایلی چینی که توسط شرکت NetEase به انتشار رسیده، در تاریخ (۹ سپتامبر) در چند منطقه‌ی خاص آسیا نظیر چین، هنگ کنگ، تایوان و ماکائو عرضه شده است و در همین فاصله‌ی کوتاه به دومین بازی موبایلی پرفروشی تبدیل شده است که از نام هری پاتر استفاده کرده است.

برای مقایسه و کار فوق‌العاده‌ای که این بازی انجام داده است، باید گفت که بازی Hogwarts Mystery که در حال حاضر پرفروش‌ترین بازی موبایلی هری پاتر است و در طول عمرش ۳۴۲ میلیون دلار فروش کرده، در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است. در حالی که فقط دو ماه از عرضه‌ی بازی جدید Harry Potter: Magic Awakened آن هم در مناطقی محدود سپری شده است. بازی Harry Potter: Puzzle & Spells هم که توسط Zynga ساخته شده، سومین بازی پرفروش موبایلی هری پاتر است که در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شده و ۱۳۵ میلیون در سراسر جهان فروش داشته است.

Harry Potter: Magic Awakened

بازی واقعیت افزوده Harry Potter: Wizards Unite هم که توسط Niantic تولید شده، از ژوئن ۲۰۱۹ تا به اکنون فقط ۳۹٫۴ میلیون دلار فروش داشته و عملکرد ضعیف‌تری را به نام خود ثبت کرده است. در واقع، فروش این بازی واقعیت افزوده در سال ۲۰۲۱ فقط ۴٫۱ میلیون دلار بوده است. این در شرایطی است که دیگر بازی معروف واقعیت افزوده‌ی Niantic یعنی بازی Niantic فقط در سال جاری چیزی حدود ۱٫۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.

این بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یک بازی موبایلی هری پاتر بوده است. در اولین ماه عرضه‌اش، بازی Harry Potter: Magic Awakened توانسته ۱۸۰٫۷ میلیون دلار به دست آورد. این رقم برای Hogwarts Mystery در ماه اول عرضه ۳۲٫۶ میلیون دلار و برای Wizards Unite حدود ۱۲٫۳ میلیون دلار بوده است. مجموع درآمد حاصل از فروشگاه‌های شخص ثالث اندروید در چین یا سایر مناطق در این آمار به حساب نیامده است.

بازی Harry Potter: Magic Awakened نه‌تنها فروش فوق‌العاده‌ای را در این بازه‌ی کوتاه کسب کرده است، بلکه نکته‌ی جالب‌تر این است که توانسته بدون سروصدای زیادی و بی آنکه کسی انتظارش را داشته باشد، یک بازی بسیار خوب درباره‌ی جهان هری پاتر به مخاطبان پروپاقرص این سری ارائه دهد. اثری که به نظر می‌رسد دوباره می‌تواند شما را به فضای مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز ببرد و ماجراجویی تازه‌ای را برای شما رقم بزند.

در حالی که Harry Potter: Magic Awakened عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده، طرفداران هری پاتر همچنان منتظر بازی اکشن‌ نقش‌آفرینی «میراث هاگوارتز» (Hogwarts Legacy) هستند که احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

شاید تنها مشکل این باشد که هنوز تاریخ عرضه‌ی بازی در اروپا و آمریکا اعلام نشده است. با این وجود، NetEase به‌آرامی و تا پایان ۲۰۲۱ در حال عرضه‌ی بازی در تایلند، فیلیپین، مالزی، سنگاپور، اندونزی، ژاپن و کره‌ی جنوبی است.

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 292 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها