گیمر بازی استارفیلد مثل تمام بازی‌های بتسدا با پشتیبانی کامل ماد عرضه می‌شود - گیمر بازی

بازی استارفیلد مدتی هست که معرفی شده و چندی پیش هم ما شاهد یک تریلر از آن بودیم. با این حال خبر زیادی از آن منتشر نشده است. حال تاد هاوارد، کارگردان بازی‌های استودیوی بتسدا، اعلام کرد که این بازی به طور کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد. حتی با وجود اینکه روی یک موتور جدید اجرا می‌شود.

بازی‌های بتسدا سابقه‌ی زیادی در پشتیبانی خوب از مادها دارند. برای مثال هر دو بازی اسکایریم و فال اوت مادهای بسیار خوبی داشتند و همین عامل باعث شد تا به موفقیت زیادی دست پیدا کنند. نکته‌ی جالب اینجاست که بسیاری از افرادی که ماد برای بازی‌ها ساختند پس از مدتی به کارکنان این شرکت تبدیل شدند.

از آنجایی که استارفیلد روی یک ماد جدید به نام Creation Engine 2 اجرا می‌شود موضوع پشتیبانی از ماد مبهم بود. حال این طور که به نظر می‌رسد قرار است استارفیلد به طور کامل از مادها پشتیبانی کند.

استارفیلد ماد

تصویری از محیط استارفیلد

در یک پست ردیت هاوارد درباره‌ی بحث ماد بتسدا صحبت کرد و از تیم سازنده آن‌ها تشکر کرد. همین‌طور اینکه آینده درخشانی برای بحث خلاقیت در بازی استارفیلد پیش بینی کرد. او در این پست نوشت:

نقشه ما این است تا به طور کامل از مادها پشتیبانی کنید. دقیقا مانند چیزی که در قبل وجود داشت. انجمن مادسازی ما سابقه ۲۰ ساله داشته و بسیار خوب عمل کرده است. ما مشتاق هستیم که ببینیم چه نقشه‌ای برای این بازی دارند و امیدواریم یک شغل از راه آن بدست بیاورند.

هاوارد توضیح بیشتری درباره‌ی این جریان نداد ولی حرف‌های او دقیقا به معنی پشتیبانی کامل از مادها است. چیزی مانند اسکایریم و فال اوت اگر بیشتر نباشد. پس پتانسیل زیادی در این زمینه برای استارفیلد وجود دارد.

استارفیلد یک داستان ۲۵ ساله!

استارفیلد یک مجموعه بازی کاملا جدید از سمت بتسدا بوده و حدود ۲۵ سال است که در حال ساخت است. پس افراد زیادی مشتاق هستند تا آن را ببینند. احتمال دارد که ما شاهد یک تریلر گیم‌پلی از آن در سال ۲۰۲۲ باشیم. تاریخ عرضه آن نیز ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲ اعلام شده که اگر تأخیر نخورد حدود یکسال دیگر شاهد آن خواهیم بود.

استارفیلد ماد

تصویری از بازی استارفیلد که احتمالا نمایانگر گرافیک داخل بازی است.

اگر با ماد آشنایی ندارید؛ مادها بخش‌های خاصی هستند که پس از عرضه‌ی یک بازی به آن اضافه می‌شوند. برای مثال در اسکایریم تعداد بسیاری زیادی ماد وجود داشت که باعث می‌شد تجربه‌ی این بازی لذت بخش‌تر بشود. مادها توسط افراد و شرکت‌های ثانویه ساخته شده و به همین علت محدودیتی در زمینه‌ی خلاقیت ندارند. برای مثال ماد سوم شخص قبل از اینکه این حالت برای اسکایریم به طور رسمی عرضه شود وجود داشت و این ایده را به طراحان این بازی داد.

بحث پشتیبانی از این نظر اهمیت دارد که اگر یک بازی به طور کامل از ماد پشتیبانی نکند ممکن از به طور کامل روی آن اجرا نشود یا نصب آن به‌شدت دشوار باشد. حال این‌طور که اعلام شده برای استارفیلد ما شاهد پشتیبانی کامل از ماد بوده و با مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو نخواهیم شد.

منبع: GamesRadar.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها