گیمر بازی از نمایش ۲۰ دقیقه‌ای گیم‌پلی الدن رینگ چه آموختیم؟ - گیمر بازی

بازی الدن رینگ یکی از مورد انتظارترین بازی‌های حال حاضر است. سازنده آن شرکت فرام سافتور بوده که سازنده سری سولز نیز است. به نوعی می‌توان الدن رینگ را دارک سولز ۴ نامید. مخصوصاً با پیش نمایشی که اخیراً Bandai Namco منتشر کرد این حرف که الدن رینگ سولز ۴ است بیشتر تأیید شد. به طور کلی دلیل اهمیت بسیار زیاد این بازی با دیگر سری سولز حضور جورج آر آر مارتین به عنوان یکی از نویسندگان است. البته طبق گفته مارتین نقش چندانی در داستان آن نداشته و بیشتر در طراحی محیط بازی دخیل بوده است.

بازی الدن رینگ در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. از آن زمان تا الان خبر خاصی از این بازی نبود تا اینکه در مراسم قبل از E3 یک تریلر رسمی از آن نشان داده شد. در آن تریلر اعلام شد که الدن رینگ در ماه ژانویه میلادی سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. چندی پیش این بازی تأخیر خورد و قرار شد در تاریخ ۶ اسفند (۲۵ فوریه ۲۰۲۲) عرضه شود. این تأخیر به دلیل این بود که بازی از لحاظ گیم‌پلی نیاز به بهبود داشت. حال یک پیش نمایش کامل از گیم‌پلی این بازی عرضه شده که به ما نشان می‌دهد چه چیزی از الدن رینگ انتظار داشته باشیم.

همان سری سولز اما با نشانه‌هایی از سکیرو

در اینجا لازم است بگویم که از نظر من سکیرو یکی از بهترین مبارزات شمشیری در تاریخ بازی‌های ویدئویی را دارد. مکانیک به شدت دقیق به همراه زیبایی طراحی ضربات همگی باعث شدند تا شما به مبارزه تشویق شوید. چیزی که در سری سولز موجود نبود. به طور کلی سری سولز، کاربر را چنان مجازات می‌کنند که شما اصلاً ترغیب به خلاقیت نمی‌شوید. این مورد در سکیرو کمتر مشهود بود.

به طور کلی اینطور که به نظر می‌رسد گیم‌پلی الدن رینگ چیزی مشابه سری سولز است. به طوری که طراحی شخصیت یا طریقه مبارزه و حرکت کاراکتر بسیار مشابه دارک سولز ۳ است. با این حال شما می‌توانید نشانه‌هایی از سکیرو را در این بازی ببینید. برای مثال حالت Stealth به طور کامل مشابه سکیرو است. از طرفی شما می‌توانید در بازی ببینید که فرام سافتور حرکت Death Blow را نیز حفظ کرده است. Death Blow در اصل یک انیمیشن است که زمانی که جان دشمن شما به اتمام رسیده نمایش داده می‌شود. به وسیله آن کاراکتر اصلی شما به شکل بسیار جذابی دشمن را از بین می‌یرد. البته طبق چیزی که نمایش داده شد این انیمیشن به اندازه سکیرو نمایش داده نمی‌شود اما در بازی حضور دارد.

بازی الدن رینگ

تصویری از دنیای بازی الدن رینگ به همراه یکی از کاراکترها

یکی دیگر از موارد مهم امکان انتخاب کلاس است. چیزی که نمایش داده شد دقیقاً به آن اشاره نداشت اما شما می‌توانید سبک مختلف کاراکترها را مشاهده کنید و اینطور که به نظر می‌رسد آزادی شما در طراحی کاراکتر بسیار بالا است.

دنیای الدن رینگ؛ سرزمین The Lands Between

دنیای بازی الدن رینگ را می‌توان مهمترین عنصر در جذابیت آن دانست. این نمایش جدید نیز تمرکز زیادی روی این موضوع داشت. در الدن رینگ مکان‌هایی به نام Sites of Grace وجود دارد. این مکان‌ها به عنوان Bonfire عمل کرده و همان کار را نیز انجام می‌دهند. از این محل‌ها راهنمایی برای کاربر ارسال می‌شود. شما می‌توانید این راهنما را دنبال کرده یا راه متفاوتی را پیش بگیرید. آزادی عمل شما در الدن رینگ بسیار زیاد است.

در دنیای الدن رینگ شما به طور کاملاً رندوم ممکن است با باس‌هایی روبرو شوید. چیزی که در پیش نمایش نشان داده شد، یک اژدها بود. اینکه شما می‌توانید آن را رها کنید یا نه هنوز مشخص نیست اما احتمال آن بسیار است که اختیاری باشد. مبارزه نیز بسیار دشوار به نظر می‌رسد پس به احتمال زیاد پاداش خوبی نیز خواهد داشت.

بازی الدن رینگ

تصویری از اژدهای روبرو شده و در انتها استفاده از Death Blow

در گوشه و کنار دنیای الدن رینگ شما با گنجینه‌هایی مواجه خواهید شد. در آن‌ها اکثراً آیتم‌های بسیار کاربردی وجود دارند که به پیشرفت شما در بازی کمک می‌کنند. طبیعتاً این موارد توسط موجوداتی محافظت می‌شوند که باید آن‌ها را از بین ببرید. دقت کنید که اینطور که مشخص است بازی الدن رینگ به شدت به ساخت و استفاده از جادو و موارد مختلف وابسته است. پس این گنجینه‌ها بسیار با ارزش هستند.

گشتن در این دنیا نیز به لطف Fast Travel و حضور اسب بسیار راحت شده است. البته موجودی که نشان داده شد چندان شبیه اسب نیست. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا قابلیت شخصی سازی این موجود را داریم یا نه ولی امیدواریم که بتوانید مانند کاراکتر اصلی این حیوان را نیز ارتقاء دهیم. در کنار این مورد محل‌های خاصی برای پرش بلند حضور دارند که در هر دو تریلر نمایش داده شدند.

سیاهچال‌ها یکی از بخش‌های مهم دنیای الدن رینگ

در الدن رینگ یکی از بخش‌های مهم وجود سیاهچال‌ها (Dungeon) است. به نوعی می‌توان این سیاهچال‌ها را بخش چالشی بازی دانست. دید شما در این قسمت بسیار کم بوده و باید بسیار هوشیار باشید. از طرفی در این بخش پاداش و باس‌های مختلف وجود دارد و تجربه آن نیز برای کاربر اختیاری است. راه ورود شما لزوماً نباید از درب اصلی باشد و شما می‌توانید از هر مسیری وارد آن بشوید.

در این سیاهچال‌ها دشمنانی حضور دارند که شما را غافلگیر خواهند کرد. به دلیل تاریک بودن این مکان‌ها شما  دارای یک مشعل هستید که در زمان نیاز می‌توانید آن را روشن کنید.

بازی الدن رینگ

تصویری از زندان در این بازی

در الدن رینگ گم نخواهید شد

یکی از موارد بسیار مهم در الدن رینگ وجود یک نقشه است. چیزی که در سری سولز باعث می‌شد تا بسیاری از کاربران از ادامه دست بکشند این بود که امکان داشت راه درست را پیدا نکنند. حال نه تنها در الدن رینگ راهنما وجود دارد بلکه یک نقشه نیز حضور دارد. شما به راحتی می‌توانید به وسیله آن راه خود را پیدا کنید. حتی می‌توانید در آن نشان گذاشته که در دنیای بازی نیز نمایش داده شود.

از طرفی شما می‌توانید در نقشه حضور دشمن، گنجینه و حتی وجود سیاهچال‌ها را نشانه گذاری کنید. طراحی این نقشه نیز بسیار زیبا و جالب بوده و به طور کلی یک فاکتور به شدت مهم در بازی الدن رینگ است.

بازی الدن رینگ

تصویری از نقشه در الدن رینگ

ساخت و ساز یکی از مهم‌ترین عناصر بازی الدن رینگ

یکی از مواردی که روی آن تأکید شد وجود قابلیت Crafting یا ساخت و ساز بود. به طور کلی این قابلیت به گونه‌ای نمایش داده شد که بازی را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. همینطور اینکه میزان آزادی عمل و خلاقیت را در بازی به شدت بالا خواهد برد. برای مثال در این پیش‌نمایش نشان داده شد که کاربر با استفاده از موارد موجود، تیرهای خواب آور ساخت. با اینکار او نیازی به حمله مستقیم به دشمن نداشت.

از طرفی شما می‌توانید مواردی بسازید که با استفاده از آن جانتان بیشتر شود یا قدرت ضربات شما افزایش پیدا کند. به همین علت یکی از مهم‌ترین المان‌های الدن رینگ وجود قابلیت Crafting است.

بازی الدن رینگ

تصویری از منو Crafting

قابلیت Summon (احضار) المان مهم الدن رینگ

فرام سافتور تمام تلاش خود را کرده تا الدن رینگ آن سختی عجیب سری سولز را نداشته باشد. در کنار Crafting قابلیت Summon به شما در راحت‌تر کردن بازی کمک خواهد کرد. شما با این قابلیت می‌توانید تعدادی روح که در بازی یافته‌اید را به نوعی بیدار کرده تا به شما در مبارزه کمک کنند. دقت کنید که این موارد قدرت چندانی ندارند و بیشتر نقش حواس پرت‌کُن دارند اما وجودشان می‌تواند کار را برای کاربر بسیار راحت کند.

این که شما چه محدودیتی برای Summon خواهید داشت چندان مشخص نیست اما به احتمال زیاد مانند حالت Rage of Sparta در گاد آو وار شما باید چند دشمن را از بین ببرید تا فعال شود. ممکن هم هست که اصلاً محدودیتی وجود نداشته باشد البته احتمال آن بسیار کم است.

بخش چند نفره‌ی بازی الدن رینگ

یکی از مواردی که در سری بازی سولز بسیار جذاب بود مبارزه در مقابل دوستان و حتی در کنار دوستان بود. چیزی که در الدن رینگ نیز وجود دارد و شما می‌توانید باس‌ها و زندان‌ها را با دوستان خود تجربه کنید. از طرفی اگر علاقه به مبارزه با دوستان خود دارید هم امکان آن موجود است. چیزی که در پیش‌نمایش نشان داده شد قسمت کوآپ بود. شما در کنار دوستتان می‌توانید بازی را پیش برده و با کمک یکدیگر حتی بازی را به اتمام برسانید. اینکه چطور و چگونه بخش آنلاین عمل خواهد مانند دارک سولز خواهد بود.

بازی الدن رینگ

تصویری از بخش چند نفره این بازی

حضور تعدادی شخصیت داستانی

در انتها موردی که نمایش داده شد حضور مِلینا و الکساندر بود. ملینا مانند چیزی است که ما در بلادبورن شاهد بودیم. شخصیتی که کاراکتر شما را ارتقاء خواهد داد و داستان را نیز برای شما توضیح خواهد داد. این کاراکتر جانبی به نوبه خود بسیار با اهمیت است و در طول بازی در کنار شما حضور خواهد داشت. علاوه بر آن امکان دارد که داستان مخصوص خود را داشته باشد. امکان هم دارد که مانند بلادبورن بتوانید او را بکشید! البته این کار به شما پیشنهاد نمی‌شود.

الکساندر نیز یکی دیگر از NPCها (شخصیت‌های غیر قابل بازی) بود که ظاهری بسیار عجیب داشت. به طور کلی حضور الکساندر این مورد را نشان می‌داد که شما با بسیاری از این موارد روبرو خواهید شد. همه این کاراکترها نیز ممکن است در ادامه بازی به درد شما بخورند.

بازی الدن رینگ

تصویری از ملینا

همانطور که گفتیم الدن رینگ بسیار بازی مهمی است. طرفداران به شدت منتظر آن بوده و همواره در حال ساخت تئوری برای آن هستند. امیدواریم که این بازی دیگر با تأخیر روبرو نشود و بتواند سر زمان موعد عرضه شود. همینطور اینکه امیدواریم این بازی از چیزی که نشان داده شد نیز بهتر باشد. هرچند همین پیش‌نمایش نیز به نوبه خود تحسین برانگیز بود.

در ادامه می‌توانید گیم‌پلی طولانی بازی الدن رینگ را ببینید.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : بازی ویدیویی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها